Stránka 3 z 8

Napsal: 13 bře 2010, 17:07
od Vici
není u 280 spíš problém s ložiskem/nábojem/těhlicí s tím že celý tenhle systém jak dostane vůli začne házet a to pak vede k úmrtí kotoučů? to by pak náhrada jiným kotoučem moc nepomohla... kromě toho si myslím že kotouč 280mm a 288mm od stejného výrobce bude jistě stejně kvalitní=ze stejného matroše a stejně kvalitně opracovaný...

Napsal: 13 bře 2010, 20:47
od Radim205D
TDI tech píše:
Radim205D píše:Kurec chlapi k věci !!, stočené 288mm kotouče do auta s brzdama 280mm, ano nebo ne
tohle se tady řeší !!.
:)

Diskuzí na téma proč se kotouče kroutí je všude hafo, tak zkuste debatovat tam..
Nie, 288mm dosky do 280mm adaptera nedas.
Tak ještě jednou a snad už naposled (rofl) (rofl)

od začátku se bavím o výměněn kotoučů, desky zůstanou původní ...

Napsal: 13 bře 2010, 20:53
od TDI tech
Ale to ti bude naprd kedze zase nevyuzijes celu plochu kotuca. Zbytocne komplikovane. Moznoze ich neskruti, ale to je otazne. Treba skusit co to spravi. Bud to prerobit na 288mm prip. 312mm alebo sa poobzerat po nejakych Zimmermanoch a pod. 280mm

Napsal: 13 bře 2010, 21:08
od Radim205D
Vici píše:kotouč 280mm a 288mm od stejného výrobce bude jistě stejně kvalitní=ze stejného matroše a stejně kvalitně opracovaný...
Tohle si taky myslím, proto mi nejde do hlavy, proč bych měl přecházet na nějaké "sportovní kotouče" z nějakých "spešl" materiálů..
Na těch dvou výkresech je na první pohled jasné, jak který kotouč bude dobře odvádět teplo do ráfku a náboje. Podle mně jsou ty 280mm kotouče konstrukčně poddimenzované. Hodně udělá to, že jsou o 3mm silnější a mají protažené žebrování a vnější třecí plochu blíž ke středu pro lepší odvod tepla. Schválně se koukněte jak se řešily kotuče 280mm na OII

Napsal: 13 bře 2010, 22:06
od Kornout
Coveče rozdíl v poloze třmenu je cca 4mm, což se mi zdá docela dost, chtělo by to nějaký starý 288ky nechat stočit a prubnout to.
Rozhodně jsou 288ky hodně znát, ba bych řekl že víc jak přechod z 288 na 312mm.

Napsal: 13 bře 2010, 22:27
od Radim205D
Nazdar Honzo, brzdný účinek bude úplně stejný, protože použiju původní brzdiče a desky se stejnou velikostí brzdné plochy a průměr kotouče zůstane nakonec taky. Rozdíl hloubky kotoučů podle výkresů na první straně tohoto topicu je cca 2.5mm

Vůbec zde nechci řešit nějaký fígl na zlepšení brzdného účinku, s tím problém si myslím v normálním provozu není,(netýká se tunerů (noteeth) ) jedine co chci vyřešit je zkroucení kotoučů v extrémních krizových situacích a to co nejednoduchším a nejlevnějším způsobem bez bezpečnostních rizik a dalších nákladů.

Napsal: 15 bře 2010, 16:43
od martinsidlo
Vyděl jsem u tchána kotouče se žebrováním u náboje,musím zjistit,co jsou zač.Já žebrování nemám.Vy ano? Mělo by to potom lépe odvádět teplo a nekroutit se.

Napsal: 15 bře 2010, 18:24
od Radim205D
martinsidlo píše:Já žebrování nemám.Vy ano?
Asi jsem použil blbý výraz pro přepážky chlazeného kotouče, které máme všichni. U 288mm kotoučů jsou přepážky díky větší brzdné ploše blíž ke středu. Pokud ti to není stale jasné, vysvětlím přes soukomé zpávy detailněji.

Napsal: 16 bře 2010, 12:41
od martinsidlo
Jak vypadá chlazený kotouč ví i 10 letý syn,já myslel otvory mezi co sedí br.desky a nábojem.V sobotu ofotím na chalupě.

Napsal: 16 bře 2010, 13:09
od martinsidlo
Obrázek
Větrací otvory označeny červeně

kotouče 288 na 280

Napsal: 19 bře 2010, 07:05
od Decimus
Mám to tak stahnuté a v pohodě to funguje. Jak vezmeš starší kotouče které si nechaš stáhnout nejen po obvodu ale i srovnat, tak nemusíš čarovat s deskama.

Napsal: 19 bře 2010, 13:11
od subz3ro_tdi
Decimus: nemas foto?? obrusoval si aj hrany? ja som kedysi davnejsie skusal po obvode stahovat 256 kotuce zo zadu (kvoli adapterom zo 4x4 na predohrabe) a robilo to otrepy jaxvina po tych hranach...

Napsal: 19 bře 2010, 14:48
od netopier
nechce sa mi to tu citat cele, ale mam poznamku ze 256mm dosky su taky isty tvar ako 280 mm len su tensie :)

Napsal: 19 bře 2010, 18:08
od Radim205D
Děláte mi jen samou radost pánové (noteeth)

288-280

Napsal: 20 bře 2010, 07:01
od Decimus
vyfotím to a uplo. je tam akorát rozdíl v tom ,že ta 288 má tu třecí (brzdovou) plochu jakoby více do středu. To znamená že mezera mezi nábou a vlastní třecí plochou je o něco menší. Tak laicky si myslím ,že klasické 280 mají prostor na proudění vzduchu z vně kotouče ,přes lamely ke středu (nábě) lepší. Jelikož právě ta odvodová mezera na vzduch je o dost větší. Na druhou stranu si myslím ,že právě toto je nedostatek při agresivnějším brždění, jelikož na 288 je část kotouče kde je defakto jen jeho vnitřní brzdná plocha ,která vlastně je celistvá část se středem menší a ve větší míře je směrem ke středu ,,vystužena žebrováním a samozřejmě také vnější třecí plochou , která tím že jde více ke středu, pomáhá udržet tuhost a nezvlnit oproti 280 která tím trpí ale to není třeba rozvádět. Je to jen můj názor a zkušenost a můžu se plést.