Stránka 3 z 5
Napsal: 26 srp 2010, 07:21
od subz3ro_tdi
Chalani, nerobme tu z toho frasku
Ako vzdy je to kazdeho osobna vec co si na auto da.... ale treba aby v diskusii boli rozne nazory, lebo povedzme si uprimne - clovek ked sa pre nieco nadchne tak vacsinou nie je uplne objektivny
Co mi tu stale chyba je vyjadrenie ludi co maju kolesa z odlahcenych zliatin (napr. maxking) aky konkretny prinos to malo na spravanie auta, resp. ake velke vykonove straty boli eliminovane - idealny by bol graf zo zatazovej brzdy pred a po vymene, kde je to mozne podla vykonu na kolesach porovnat, lebo konstatovanie "je to o niecom uplne inom" nic nehovori... Pripadne merane casy zrychlenia, napr. 0-100, 0-200 atd., kde by bolo zrejme ako sa prejavi odlahcenie rotujucej hmotnosti. Toto by bola vecna diskusia na temu lahkych kolies... a nie vymena nazorov kto ma kolko penazi a kolko, akym sposobom a po akych cestach jazdi

Napsal: 26 srp 2010, 10:40
od dhfool
Lehká kola určitě jsou plus. Stačí si přehodit run flat gumu za normální a auto mnohem líp reaguje a zatáčí ve vyšších rychlostech a nesnaží se vytahovat ven ze zatáčky. Holt to chce vyzkoušet...
Napsal: 26 srp 2010, 12:34
od TDI tech
fabiátor píše:TDI tech píše:Ked budes robit 50.000km rocne tak ako moje auto tak problem mat budes

no ale na plechacich nejezdis ne ?

Na zimu mam 16" Elegante a na leto 16" Spider. Paci sa mi kupovat gumy po 47eur/ks

Napsal: 26 srp 2010, 12:40
od Branislav Farkaš
Ja som mal rozdiel na brzde 7-8 PS stratový výkon, keď som meral na 15 a potom 16 palcových diskoch resp. mal som pred tým inú sadu 16, 15 ky a prvé 16 ky stratový výkon 28 PS, najnovšie 16 ky strata 35-36 PS. Nevážil som ich. Kopec jazdím na 15 kach.
Napsal: 26 srp 2010, 17:15
od Markus01
Když si načipuju např. 110k TDI tak bude nárůst tak 15-20k. Říkáte, že vybírat lehčí kolo nemá smysl. Brano tady uved rozdíl asi 8k. Já s mejma kravskejma kolama bych moh ušetřit tak 16kg. Myslim si, že těch 10k v tý váze schovanejch bude a cenovej rozdíl bude třeba půlka ceny za běžnej čip. Já nechci kupovat kola za nějaký velký peníze. Jenom bych rád podotknul, že se určitě vyplatí brát v úvahu i váhu toho kola. Třeba MAK XLR v 17" váží něco přes 8 a stojí 3700,- To si myslim, že neni žádná hrůza. A když někomu záleží na tom jak to auto jede a načipuje ho a pak půlku z toho výkonovýho nárůstu zazdí kolama... Nezlobte se na mě, ale nepřijde mi to jako dobrá investice.
Napsal: 26 srp 2010, 19:58
od redleon
ale když si nachipuješ auto, přidáš 20 koní a zazdíš to těžšíma pevnejma kolama, můžeš jezdit. pokus i místo toho koupíš lehký kola, budeš stejně rychlej na dobrý cestě a na špatný se bud povlečeš, nebo kola zničíš.
Napsal: 26 srp 2010, 20:52
od Ondras83
no, že to má přínos na výkonu a i jízdních vlastostech, to si tady upřít nemůžeme, ale jestli se to vyplatí, to si upírat můžem
já třeba jezdim feldou a je to uplně jinej pocit, ikdyž někdo řiká, že to je blbost, když se jede na 5,5J plecháči nebo na 5,5J liťáku...to auto se chová tak nějak líp, ovladatelněji a klidněji, i se mi zdá, že to jede trošku lehčejc...ale je to jen můj subjektivní pocit...
každopádně, až si budu kupovat kola, asi spíš budu koukat na vzhled a cenu, než na to, jestli je o kilo těžší, než tamto...
když dělám kola, je vždycky lehčí jakejkoli liťák, než plecháč...někdy je to znatelnej rozdíl (třeba 16tky) někdy menší, ale rozdíl to je

Napsal: 26 srp 2010, 20:53
od dolar100
Branislav Farkaš píše:Ja som mal rozdiel na brzde 7-8 PS stratový výkon, keď som meral na 15 a potom 16 palcových diskoch resp. mal som pred tým inú sadu 16, 15 ky a prvé 16 ky stratový výkon 28 PS, najnovšie 16 ky strata 35-36 PS. Nevážil som ich. Kopec jazdím na 15 kach.
a ake boli priemery kolies, rovnake?
ten stratovy vykon je sposobeny skor zmenou prevodu nez zmenou vahy, či?
Napsal: 26 srp 2010, 23:11
od Tunerko
nepriklada sa ztratám na kolese aj lepšia prilnavosť penu??
čím makšia pneu tým vačšie straty?
K tým kolesám : u mňa bol rozdiel medzi pôvodnými OZ superturizmo WRC a alleggeritami cca 4kg na kolo čo sa rovná vyše 100kg odlahčeniu kasne.
auto sa chovalo ako po chipe len zmenou kolies
Napsal: 27 srp 2010, 07:11
od RomanF
Ondras83 píše:...když dělám kola, je vždycky lehčí jakejkoli liťák, než plecháč...někdy je to znatelnej rozdíl (třeba 16tky) někdy menší, ale rozdíl to je

Tak tehle příspěvek mě zarazil, to jsem si myslel, že to je naopak.
Někde na netu během včerejšího večera jsem viděl, že plecháč váží 6,5 kg a normální litý kolo váží kolem 9,5 kg (bavím se teď o 16') .
Specializovaný odlehčený litý kola váží třeba jen 6-7 kg ale ty v ceně 6 tkč/ks naše cesty nevydrží. Na naše cesty by byly za podstatně víc.
Napsal: 27 srp 2010, 08:51
od dolar100
Tunerko píše:nepriklada sa ztratám na kolese aj lepšia prilnavosť penu??
čím makšia pneu tým vačšie straty?
K tým kolesám : u mňa bol rozdiel medzi pôvodnými OZ superturizmo WRC a alleggeritami cca 4kg na kolo čo sa rovná vyše 100kg odlahčeniu kasne.
auto sa chovalo ako po chipe len zmenou kolies
aha tak asi valivy odpor sa berie do uvahy pri stratach.
inak ked nafukas kolesa auto ide lepsie

valivy odpor robi svoje
Napsal: 27 srp 2010, 09:05
od turbo kamna power
RomanF píše:Někde na netu během včerejšího večera jsem viděl, že plecháč váží 6,5 kg a normální litý kolo váží kolem 9,5 kg (bavím se teď o 16') .
kdyby to tak bylo, tak všichni jezdí na plechách, i na závodech

Napsal: 27 srp 2010, 19:52
od Branislav Farkaš
dolar100 píše:Branislav Farkaš píše:Ja som mal rozdiel na brzde 7-8 PS stratový výkon, keď som meral na 15 a potom 16 palcových diskoch resp. mal som pred tým inú sadu 16, 15 ky a prvé 16 ky stratový výkon 28 PS, najnovšie 16 ky strata 35-36 PS. Nevážil som ich. Kopec jazdím na 15 kach.
a ake boli priemery kolies, rovnake?
ten stratovy vykon je sposobeny skor zmenou prevodu nez zmenou vahy, či?
195/50 R15
195/45 R16
Napsal: 27 srp 2010, 20:04
od Tunerko
dolar100 píše:Tunerko píše:nepriklada sa ztratám na kolese aj lepšia prilnavosť penu??
čím makšia pneu tým vačšie straty?
K tým kolesám : u mňa bol rozdiel medzi pôvodnými OZ superturizmo WRC a alleggeritami cca 4kg na kolo čo sa rovná vyše 100kg odlahčeniu kasne.
auto sa chovalo ako po chipe len zmenou kolies
aha tak asi valivy odpor sa berie do uvahy pri stratach.
inak ked nafukas kolesa auto ide lepsie

valivy odpor robi svoje
ja jazdim na toyo R1R a vačšie straty som pozoroval na brzde po zmene gum, gumky po meraní pekne mlaskali
nafukane ich mam tak ako maju byť, bude to tou makkou zmesou
preto som to sem napísal
Napsal: 27 srp 2010, 21:12
od TDI tech
Uz mozem jebat drahe gumy. Makka zmes, rychlo sa zhobluju a co je horsie prd vydrzia. Este asi pred dvoma tyzdnami som jazdil na gumach Syron Race F1 (W) a pri rychlosti nastastie cca. 40km/h otcovi strelila prava predna guma. Okamzite som ich vymenil za najlacnejsie Barumky a je klud. Drzia celkom fajn a hlavne su z tvrdsej zmesi takze by mi mohli vydrzat aj dva sezony
