Stránka 3 z 3

Rzklepání auta při vyšší rychlosti

Napsal: 20 úno 2011, 01:14
od vynecht
Prohlídni kotouče. Taky mi auto ve vyšší rychlosti třáslo(myslel jsem že je potřeba znova vyvážit), je pravda že to mírně klepalo i při brzdění. Minulý týden jsem potřeboval zabrzdit asi ze 160 a myslel jsem, že mi vyletí volant z ruky. Opatrně jsem dojel dumů, shodím kola a kotouče že dám teda líznout. Zvuk kotouče při položení na zem jak prasklej talíř tak ho prohlížím a skoro všechny chladící žebra prasklý. Mírně jsem do něj klep kladivem a kotouče byly rázem dva. Čistej materiál nebyl vidět nikde jen rez a za tu to asi i drželo.

Napsal: 20 úno 2011, 09:52
od jericho-3
Jo, to je problém chlazených, já když to třepe a jsou chlazené a vidím že žebra jsou již do oblouku je zahodím, tlouštka netlouštka..Stačí do něho klepnout a když zachrastí, je v háji...A to, že se Ti rozpadl rezem , to jsi měl štěstí..,prasknout ti ve 160 jsi buď ve strouze nebo v protisměru... Amen.

Napsal: 04 dub 2011, 20:02
od JannyGIV
Tak jsem tu po delší době a auto se pořád klepe.
6ádnej z mechaniků u kterejch bylo (byly 4) nechtěl přimazávat klouby na poloosách, že prej to nemá cenu, že tam nejsou vůle a moc práce...

Rozho jsme se to udělat sám. Stačí tát tu vazelínu do manžety, nebo se musí kloub rozdělat a dát to nějak přímo do něj? Popřípadě jak vyndat co nejsnadnějc poloosy aby se nerozhodila geometrie.

Díky za rady.

Janny

Napsal: 05 dub 2011, 10:42
od janeksdi
Tak pokud jsem četl správně kola jsi vyloučil...sem tam se stalo že některé auto bylo háklivější a i přes správné vyvážení se to třepalo....zkus se zeptat v okolí jestli dovažují na ose....kola na autě a mašina si to roztočí a pak se to sladí s autem...
Pokud chceš jen doplnit vazelinu stačí sundat sponu stáhnout manžetu a nakypat to na kloub... pokud to chceš dělat na stole tak aby sis to nerozhodil vyklepni spodní čep z těhlice....

Napsal: 05 dub 2011, 10:46
od janeksdi
janeksdi píše:Tak pokud jsem četl správně kola jsi vyloučil...sem tam se stalo že některé auto bylo háklivější a i přes správné vyvážení se to třepalo....zkus se zeptat v okolí jestli dovažují na ose....kola na autě a mašina si to roztočí a pak se to sladí s autem...
Pokud chceš jen doplnit vazelinu stačí sundat sponu stáhnout manžetu a nakypat to na kloub... pokud to chceš dělat na stole tak aby sis to nerozhodil vyklepni spodní čep z těhlice....
Jinak proč by je měli mazat když je můžou vyměnit...ale pokud je některý v ...špatný tak nevím zdali to mazání pomůže možná dočasně.
Dej pak vědět výsledek.

Napsal: 05 dub 2011, 11:54
od martinsidlo
Když ty poloosy pravidelně přimazáváš(cca po 40tis km.),vydrží daleko déle.Ta vazalína vysychá.A místo těch origo sponek normální spony šroubovací ze železářství.Pak stačí jen sundat kolo a v rejdu povolit sponu,stáhnout manžetu a až půl tuby(asi 40g) tam docpat,natáhnout manžetu,utáhnout sponu,nasadit kolo.Jedna poloosa je za 10min hotová.

Napsal: 05 dub 2011, 18:40
od Zdeněk M
martinsidlo píše:Když ty poloosy pravidelně přimazáváš(cca po 40tis km.),vydrží daleko déle.Ta vazalína vysychá.A místo těch origo sponek normální spony šroubovací ze železářství.Pak stačí jen sundat kolo a v rejdu povolit sponu,stáhnout manžetu a až půl tuby(asi 40g) tam docpat,natáhnout manžetu,utáhnout sponu,nasadit kolo.Jedna poloosa je za 10min hotová.
Na VW nak extra nevysichaj, ta manžeta je jakoby plastová, nevím k čemu bych ten material přirovnal. kdežto na Feldah , když si nekdo koupil tu manžetu od Kelly za 30kc, material guma, tak ta guma tu vazelinu saje a kloub vysycha a manžeta bobtná, zvetsuje se a postupně rozpada. Zpravidla do pul roku menis zas, přitom stojí origo sada 200kc, ta se tam da, a už ji menit nebudes. :)

Napsal: 06 dub 2011, 12:36
od martinsidlo
Zdeněk M píše:
martinsidlo píše:Když ty poloosy pravidelně přimazáváš(cca po 40tis km.),vydrží daleko déle.Ta vazalína vysychá.A místo těch origo sponek normální spony šroubovací ze železářství.Pak stačí jen sundat kolo a v rejdu povolit sponu,stáhnout manžetu a až půl tuby(asi 40g) tam docpat,natáhnout manžetu,utáhnout sponu,nasadit kolo.Jedna poloosa je za 10min hotová.
Na VW nak extra nevysichaj, ta manžeta je jakoby plastová, nevím k čemu bych ten material přirovnal. kdežto na Feldah , když si nekdo koupil tu manžetu od Kelly za 30kc, material guma, tak ta guma tu vazelinu saje a kloub vysycha a manžeta bobtná, zvetsuje se a postupně rozpada. Zpravidla do pul roku menis zas, přitom stojí origo sada 200kc, ta se tam da, a už ji menit nebudes. :)
Vlastní vazelína vysychá a nemaže,mám to vyzkoušené.Jiné,než origo manžety nepoužívám,nevydrží rychlost přes 170km/h,natáhnou se a prodřou o něco okolo.

Napsal: 02 čer 2011, 11:33
od josef10
Chlapi řeším podobný problém na své octavii 1,9 TDI ASV..... Pri rychlosti v rozmezi 140-160 se mirne rozklepe volant ... pri jeste vyssi rychlosti uz zadne vibrace do volantu..... Na treti rychlostni stupen a proti kopci plnej plyn az na podlahu tak zadne vibrace necitim, pouze po rovine pokud prekrocim rychlost 140 km/h do 160 km /h jsou citit vibrace.... Nejaké nápady, nebo nazory co by to mohlo zpusobovat?

Pepa

Napsal: 02 čer 2011, 15:19
od martinsidlo
Tak,sám tu radím poloosy ale ty klepou jen v tahu.Na neutrál to dělá něco jiného,jako trochu šišaté pneu,křivé brzdové kotouče nebo i přibrzďování kol(a).Sám to teď hledám.Vím,že mám trochu šišaté zevnitř pneu na zadku ale musí to vydržet ještě cca 8tis. km,než koupím nové do zadu a tyhle dám do předu.Brzdové kotouče mám nové,ještě zkontroluji správnou vůli ruční a házivost těch kotoučů. :?