Stránka 3 z 4

Napsal: 11 úno 2007, 22:01
od Dawee
BH motor píše:
Andre píše:Tu olejovou pumpu máte na mysli v souvislosti s hydrama?
ano. Vyssi tlak vytlaci hydra a pootvori ventily.
vlažný motor = hustší olej, proto by to mohlo dělat už v těch 3500 a u teplýho až ve 4000?? Kdyžtak mě opravte. Jen přemejšlim..

Napsal: 11 úno 2007, 22:11
od Huml
jen teoreticky, kdyby se pootevřely ventily, tak to bude málo pálit a kouř by byl okamžitě světlej, jako špatně spálená nafta

Napsal: 12 úno 2007, 09:05
od BH motor
Huml píše:jen teoreticky, kdyby se pootevřely ventily, tak to bude málo pálit a kouř by byl okamžitě světlej, jako špatně spálená nafta
naozaj len teoreticky. je to skoro vzdy od 2500 -3500 otacok podla teploty. motor zacne štekat aj po uvolneni plynu a stabilizuje sa tak po pol minute. ak sa podrzi dlhsie moze aj zdochnut.

Napsal: 12 úno 2007, 09:08
od Dawee
Každopádně začneme těmi tlaky oleje, kontrolou turba a vstřiků. Když nic, tak kontrola a výměna pružin v makovici.. Souhlasíte?

Napsal: 12 úno 2007, 09:11
od BH motor
tazko sa riesi takato vec ked to nepocujem. moze to byt aj struna v makovici. ale pravdepodobnejsia poruca pre benzin ako diesel.

Napsal: 27 úno 2007, 21:59
od Dawee
BH motor píše:keby praskla pruzina na ventily tak je najpravdepodobnejsie motor po smrti a ty mas iny problem. Zhanas druhy. Zmeraj mazaci tlak ak je viec ako 5 bar tak vymen olej pumpu aj s regulatorom.
Tak dneska jsme s Andrem změřili tlak oleje a výsledek je takový.

1000 ot/min ........... tlak 3 bar
2000 ot/min ........... tlak přez 5 bar, nepamatuju přesně
3000 ot/min .......... tlak lez přez 6.5 baru na teplým motoru.


Nevíte někdo, kolik je minimální a maximální tlak oleje v celém spektru otáček? Skrátka kolik barů by to mělo tlačit v kolika otáčkách?
Zkusíme to vyměnit a dám vědět,jak to dopadlo.

Napsal: 27 úno 2007, 22:00
od BH motor
Dawee píše:
BH motor píše:keby praskla pruzina na ventily tak je najpravdepodobnejsie motor po smrti a ty mas iny problem. Zhanas druhy. Zmeraj mazaci tlak ak je viec ako 5 bar tak vymen olej pumpu aj s regulatorom.
Tak dneska jsme s Andrem změřili tlak oleje a výsledek je takový.

1000 ot/min ........... tlak 3 bar
2000 ot/min ........... tlak přez 5 bar, nepamatuju přesně
3000 ot/min .......... tlak lez přez 6.5 baru na teplým motoru.

Z toho by se zdálo, že je záhada vyřešena. Zkusíme to vyměnit a dám vědět,jak to dopadlo.
a asi je to jasne. vadny regulator tlaku :)

Napsal: 27 úno 2007, 22:03
od Dawee
musí se to měnit i s tou pumpou?? Logicky, pumpa pumpuje a nezdá se mi, že by sama od sebe najednou začla tlačit dvakrát tolik..

Napsal: 27 úno 2007, 22:10
od pafka
při 2000ot/min má být 2.0 barů. teplota oleje 80 stup

Napsal: 27 úno 2007, 22:30
od Dawee
pafka píše:při 2000ot/min má být 2.0 barů. teplota oleje 80 stup
No tak to je poněkud jiná hodnota, než jsme naměřili..

Napsal: 28 úno 2007, 08:04
od BH motor
vymen si to cele. nik ti to nevymontuje z pumpy a nove si to kupit nepojdes. Skontroluj si aj nahon na pumpu, ci niesu oslahnutezuby. bolo to chvilku pretazovane. daj tam celu pumpu. :)

Napsal: 26 dub 2007, 07:27
od Dawee
Včera jsme s Ondrou vyměnily olejovou pumpu. Tlaky klesly na hodnoty:

1000 ot .... 1,8 baru
3000 ot .... 5 barů
3500 - 4000 ot ... 5,5 baru a tam už víceméně sedí

Co je špatný je to, že závada se projevuje pořád.
3500 - 4000 ot, motor se rozštěká, černej nebo šedej kouř, cca 30 vteřin si to sedá, podle toho, jak dlouho to podržíš štěkat.

Otázka je, jestli je to stále moc a jestli je někde další ventil na regulaci tlaku?

Nenapadá vás nic?

Napsal: 26 dub 2007, 07:55
od reesha
řekl bych, že pružiny na ventilech

Napsal: 26 dub 2007, 10:31
od tomáš karbus
je to tezke takhle resit,ale pruziny na ventilech by se poznali podle zvuku a i stlacenim,jak vypada vacka?

Napsal: 26 dub 2007, 11:55
od váha
Dawee píše:Včera jsme s Ondrou vyměnily olejovou pumpu. Tlaky klesly na hodnoty:

1000 ot .... 1,8 baru
3000 ot .... 5 barů
3500 - 4000 ot ... 5,5 baru a tam už víceméně sedí

Co je špatný je to, že závada se projevuje pořád.
3500 - 4000 ot, motor se rozštěká, černej nebo šedej kouř, cca 30 vteřin si to sedá, podle toho, jak dlouho to podržíš štěkat.

Otázka je, jestli je to stále moc a jestli je někde další ventil na regulaci tlaku?

Nenapadá vás nic?
a zkoušel jsi po výměně pumpy ještě nalogovat tlak turba?