Stránka 3 z 3
Napsal: 30 srp 2015, 12:51
od TDI tech
Po lopate povedane pre 12V olovene akumulatory vo vseobecnosti plati:
- nabijacie napatie 13,84V
- nabijaci prud by nemal presiahnut hodnotu 1/10 kapacity akumulatora

Napsal: 30 srp 2015, 17:45
od romank52
Kde si prisiel na tych 13,84V?

Napsal: 30 srp 2015, 18:01
od TDI tech
V robote na akumulatorovej stanici boli nabijacky ktore mali stabilizovane napatie presne na tejto hodnote. Soudruzi inziniri zjavne vypocitali ze to bude asi idealne nabijacie napatie. A schvalne si premeraj aj zalozne zdroje napr. k pikolam a pod. tiez dobijaju akumulator tymto napatim

Napsal: 30 srp 2015, 19:36
od šulda
alni>> Ale jo, jen se podívej na posty od miro123456789, hotovej dealer od Cteku

Já sem akumulátor nikdy takhle nezhuntoval tak mi stačí Lidl

Napsal: 30 srp 2015, 19:42
od romk52
A sudruhovia inzinieri v autach nicia akumulatory napatim 14,4V ? Cital si ten clanok o akumulatoroch na predchadzajucej stranke? To je cele vymysel? Aj na obycajnom gelovom akumulatore mas napisane nabijacie napatie 14,4 - 15,0V v cyklickej prevadzke. 13.8V je udrzovacie napatie pre nabity akumulator...
Napsal: 30 srp 2015, 23:06
od boobika
13,5-13,8V se používá většinou jako max. napětí u záložních systému, protože zde není tolik cyklů nabíjení a vybíjení. a není to udržovací napětí! takže třeba i motorgenerátory, které nestartují 20x za den. stačí to. dokonce to bude stačit i pro auto (statně tak je to u každé druhé popelnice).
tam, kde jsou časté odběry, je výhodnější vyšší napětí, které je pak omezeno zase tím, co snese akumulátor.
Napsal: 31 srp 2015, 07:54
od TDI tech
romk52 píše:A sudruhovia inzinieri v autach nicia akumulatory napatim 14,4V ? Cital si ten clanok o akumulatoroch na predchadzajucej stranke? To je cele vymysel? Aj na obycajnom gelovom akumulatore mas napisane nabijacie napatie 14,4 - 15,0V v cyklickej prevadzke. 13.8V je udrzovacie napatie pre nabity akumulator...
V aute je preto vacsie dobijacie napatie pretoze alternator nedobija iba samotny akumulator, ale este musi naviac "nakrmit" aj ostatne palubne systemy (rozne RJ, osvetlenie, vyhrievanie atd.) a aby sa vykompenzoval tento prirodzeny ubytok napatia, tak vyrobcovia automobilov zvacsuju nabijacie napatie az na 15V (hlavne v autach francuzkej vyrobi). Co vsak neprospieva ani samotnemu akuulatoru a napr. ani ziarovky H7 niesu z toho nadsene. Ako som pisal ideal je 13.84V tak sme nabijali vybite aku od radiostanic, automobilov atd.. Nikdy nebol problem.
OT: Asi 10rokov naspat sa automobilovy priemysel vazne zaoberal alternativou prejst na palubne napatie 48V. Pretoze vtedy bola cena komdit vysoka a ked si vezmes v uvahu ze pri tomto napati stacilo pouzit 4x tensie vodice ako pri 12V sustave, tak to bola 4 nasobna uspora medi co nieje nezanedbatelne. Len akosi na realizaciu neprislo. Bola by uz asi velmi obtiazna kedze 12V sustava v osobnych automobiloch je tradicna.
Napsal: 01 zář 2015, 17:44
od fabiátor
TDI tech píše:Pretoze vtedy bola cena komdit vysoka a ked si vezmes v uvahu ze pri tomto napati stacilo pouzit 4x tensie vodice ako pri 12V sustave, tak to bola 4 nasobna uspora medi co nieje nezanedbatelne.
To co usetri na vaze medi kabelu, to 10x navysi v olovu, aby meli 48V baterii

Nejde jen o napeti palubni site, ale i o vahu primarniho zdroje a jeho bezpecnost. A jestlize se dnes porad startuje olovem, tak to proste bude urcujici vec. 48V je 24 Pb clanku, nebo 4x 12V monoblok. A to neni sranda.
Nastartovat se da dnes i na malou LiPol baterii co se vejde do kapsy. Bezne se pouzivaji v RC modelech, ale kdo videl co udela LiPol pri mechanickem poskozeni, ten pochopi, ze v aute se pouzit neda.
akú nabíjačku?
Napsal: 31 srp 2016, 14:58
od miro123456789
najlepšie použiť ctek s recond režimom,,,mne ťahá bosch batéria cca 3 rok, kým prvá bosch baterka odišla po 2 rokoch, mám 2 zosilovače v aute a tak sa porúčala,,,,tútp recondujem s ctek nabíjačkou
http://www.webareal.sk/extraolej/eshop/ ... XS-5-0-NEW
Re: akú nabíjačku?
Napsal: 31 srp 2016, 16:00
od Jarda_6
miro123456789 píše:najlepšie použiť ctek s recond režimom,,,mne ťahá bosch batéria cca 3 rok, kým prvá bosch baterka odišla po 2 rokoch, mám 2 zosilovače v aute a tak sa porúčala,,,,tútp recondujem s ctek nabíjačkou
http://www.webareal.sk/extraolej/eshop/ ... XS-5-0-NEW
Jenže "recond" se dá používat u bateríí bez možnosti dolití elektrolytu tak max. 1x za rok.... Já mám CTEK MXS 7.0 a maximální spokojenost.
Napsal: 31 srp 2016, 16:09
od Šeba
Kdo má čas, ať si přečte...
https://www.battery.cz/informace/
btw ctek s recond režimem je dobrý používat jen občas. V tomto režimu se ti zvýší napětí na 15,8V cca na 4 hodiny. Ber tedy v potaz, že bezúdržbový akumulátor má hranici plynování 16V. V případě odparu se v 90% akumulátor nedá dolít destilkou, jelikož je bez zátek

. Samo tento mód používat s odpojeným aku od auta

. Vyšším napětím se rozpouští síran olovnatý na deskách, což má za násladek zlepšení vodivosti a kapacity. Druhá věc je že trvalým přebíjením se hroutí potencionál elektrod
