Stránka 3 z 4

Napsal: 06 dub 2012, 12:43
od dodi911
Seriozny pristup, ochota a poradia, ja som velmi spokojny, mozem len doporucit http://www.autodiagnostika.jantolak.sk/

Napsal: 06 dub 2012, 17:47
od joe
autoelektrika píše:Z vlastní zkušenosti nedoporučuju žádnou uni diag včetně KTS,kterou jsem bohužel koupil.Je lepší se zamyslet,které auta děláš nejčastěji a nakoupit si čínské klony org diag.Do 20000,- by uměly Renault,Peugeot,Citroen,Opel,BMW a za 10000 bych si koupil org vaga s kalkulačkou a Viskou,který umí VW,Seat,Śkoda,Audi.Takto to mám já a KTS vytahuji jen v nouzi jednou za měsíc a to s diag dělám každej den a i několikrát deně.
S Fiatem si někam radši zajeď ke známému,to jsem ani org diag nezkoumal.A s Toyotou taky nevím,ale co vím,tak KTS a japonec si moc nerozumí.Teď jsem tu měl Mazda 3,motor 16HDi z Peugeota a na KTS nejsou % regulace rejlu,takže opět diag na 2 věci.A to se nebavím o tom,že to psalo 2 závady a obě neznámé,takže hodku googlení a modlit se,jestli to je vygooglené OK.Na podporu Bosch už ani nevolám,volal jsem 2x a řekli mi,že mi dají do zítra vědět,od té doby radši googlím.
Jedna zásadní zkušenost-univerzální diag není na řešení problémů,ale někdy na přidělání problému.
Můj názor,nic víc.
Dovolim si nesuhlasit.

V prvom rade - nieco ako univerzalna diagnostika neexistuje. samotny pojem univerzalna zvadza k tomu, ze urobi vsetko na kazdom aute. Nuz, taku este nevyrobili - ak ju niekto raz vyrobi, bude bohatsi ako Bill Gates, a vsetci ostatni vyrobcovia diagnostik skrachuju :)
Preto je vhodnejsie pouzivat termin multibrand (viacznackova) diagnostika.

Na druhej strane mozneho vyberu diagnostik su brandove (znackove, alebo ak chcete, OEM) diagnostiky, teda specializovane na jednu znacku alebo koncern.

Tvrdis, ze treba ist cestou nakupu cinskych klonov OEM diagnostik a nad multibrand diag. ani nerozmyslat.

Je to zvlastna cesta, a u teba moze fungovat - predpokladam, ze kvoli tomu, ze sa zaoberas vyhradne autoelektrikou, a mas tolko roboty, ze si mozes dovolit odmietnut zobrat do opravy auto, ktore robit nechces (nemozes) a tym padom sa mozes specializovat.

Lenze vacsina automechanikov nezodpoveda tvojmu modelu. Su to ludia, ktori maju malu dielnu, kde zamestnavaju seba a mozno este 1-3 ludi, a robia vsetko, od vymeny oleja az po generalku motorov.

A teraz do takej dielne pride zakaznik a povie, vymente mi olej na mojom Fiate. A dostane odpoved, ano, vymenim, ale servisny interval si musite dat resetnut vo Fiate, lebo ja nemam Examiner. (A ani nikdy mat nebudem, lebo Cina klony nerobi.) V tom okamihu prisiel maly autoservis o zakaznika, ktory k nemu uz nepride, a pojde tam, kde sice tiez nemaju Examiner, ale maju blbu KTSku a uz bude chodit len tam.

Chcem tym povedat, ze maly vseobecny servis si nevybera zakaznikov, oni si vyberaju jeho. Pokial zakaznikovi ten servis nedokaze pomoct, tak ide zakaznik inde, vyber a konkurencia su (aspon u nas) velke. A ci mu pomoze KTSkou alebo Examinerom, tak to je majitelovi auta lautr jedno.

Preto si myslim, ze spravnejsia je cesta, ktora uz mnohokrat osvedcila - ako zaklad KTS, a pokial sa casom ukaze, ze u niektorych znaciek je potrebne ist viac do hlbky (a samozrejme je tam aj ochota sa nieco nove naucit), tak dokupit OEM diagnostiku tam, kde moznosti KTS nepostacuju.

A co sa samotneho vyberu multibrand diagnostiky tyka, tam je na trhu vela moznosti, a nie kazda splni ocakavania. Spravny vyber je zavisly od mnohych faktorov, najhlavnejsi je samozrejme ten, aka vzorka aut zvykne chodit do servisu. Pokial sa nejako vyznamne neodlisuje od beznej vzorky aut, co u nas beha po cestach (nie je napr. prevaha azie), tak nic lepsie ako KTS neexistuje. To nie len moj subjektivny nazor, to je nazor nemeckej Dekry, ktora robila prednedavnom testy multibrandovych diagnostik a technicky to vyhrala KTS 340. Vzhladom na to, ze vsetky KTS su, co sa tyka komunikacnych deskriptorov, postavene na rovnakej baze, tak to tym padom plati prakticky o vsetkych typoch KTS.

Napokon, je to logicke, ktory vyrobca multibrand diagnostik je sucasne aj najvacsi dodavatel riadiacich jednotiek a dalsich automobilovych systemov ? Co znamena, ze nemusi minimalne u svojich jednotiek pracne nasadzovat reverzne inzinierstvo, aby napisali komunikacny program, ale presne vedia, co ta jednotka robi, alebo ma robit.

Cize na zaver: univerzalna diagnostika, rovnako ako svaty gral neexistuje, ale najlepsi pomer cena/kvalita/vykon ponuka vo svojej triede KTS.

Moj nazor, nic viac :)

(Ak to niekoho zaujima, tu je ten test Dekry (bohuzial iba nemecky):
http://www.uloz.to/xEsmhz2/dekra2009-test-pdf )

Napsal: 06 dub 2012, 19:35
od autoelektrika
Opět nesouhlasím já,na jednu stranu tě chápu,ale když někdo nemá diag na mazání servisu,tak přijde o zákazníka-to určitě nesoulasím.Kupovat si mazačku servisu za 40000,--50000,-kč mi přijde blbost.
S tím,že někdo přijde o zákazníka,kvůli tomuto,tak to si myslím že spíš někdo přijde o zákazníka,když mu někdo řekne za 300,- až 500,-kč za nesmysl,co mu napsala diag a on si koupí náhradní díl za třeba 5000,-kč a ono to tím není,tak to si myslím,že je mnohem horší,než nesmáznout servis.
S tímto se setkávám denně,co mi sem vozí zákazníci,že byli támhle a támhle a že už je to stálo tolik a tolik.
A jsou zoufalé na 99% z prvotní závady na neorigo diag!!!!Vždy!!!A za tímto si budu stát furt,prostě to píše blbosti!!!A netvrdím,že furt,ale tvrdím,že to kolikrát zaškodí,než pomůže.(vzít KTS na řešení problému kolikrát považuji za strátu času)

Napsal: 06 dub 2012, 20:14
od romanespana
jen muj malej poznatek, nejsem profik v diag, jen to mam jako hoby a hraju si, ale mel jsem zakaznika s problemem na toyote, v servisu s kts mu celkem nepomohli, vymenil par veci za xxeur a nic, a ta moje hracka v-checker500 to lokalizovala naprosto presne, nechci rikat ze je lepsi nez kts,ale na toyota, nissan a honda je naprosto super a to bez rozdilu roku vyroby auta.

tady je co vsechno dokaze, a neni toho malo, na to ze je to jen rucni bobik:
http://www.autodiagnostika.jantolak.sk/ ... r-v500,118

Napsal: 06 dub 2012, 20:20
od dodoxd
mno zas dovolim si nesuhlasit tak chces tymto povedat ze kts je na nic ze zavadza????hm uz daky ten rok ju pouzivam asi 3 zatial ma nesklamala a ani ja zakaznikou,je pravdou ze mam aj par kablikou ako je vcds to mam origo nieco opel.. programator ale tie vecsinou pouzivam na prisposobovanie nie na zavady ,dovolim si povedat ze neexistuje ani jedna diagnostika co auto opravy a na 100perc urci chybu ,zalezi hlavne aj do akej miery to podpory riadiaca jednotka a hlavne treba vedet citat skutocne hodnoty a pouzivat meraci pristroj a osciloskop ,alebo mi chces povedat ze tie origo cinske klony ti oznacia aj farbu prehniteho drotiku???prepac ak som ta urazil ale myslym ze ,pokial sa bavime o uni diagnostike ci inych diagnostikach myslim ze vsetky napisu priemerne to iste a to uz dobry autoelektrikar musy posudit dvovod zavady.....ci posudit ktory komponent je vadny....a co sa tyka multiznackovej diag.na kts nemozem dopustit ,ta korea nema bohvie aku podporu ale bezne zavady su pokryte dobre akurat to prisposobovanie...zato BMW,mercedes,vw,renault,peugeot,citroen,opel,fordy takmer vsetko vcetne kodovani..a esi ku kts taktiez nema chybu...

Napsal: 06 dub 2012, 20:41
od autoelektrika
Hoši,nemá cenu se tady dohadovat.Stejně si myslím,že to je vše způsobené stále přešplhanou cenou uni diagnostik.Kdyby stály do 20000,-kč,tak nikdo nemůže říct ani muk.I já bych mlčel a byl s uni diag a s ostatníma klonama spokojenej.Prostě mi vadí,že za tolik peněz (v dnešní době) málo muziky.(a doráží mě ta vychvalnost)A to se nebavím o tom,že za KTS platím 12000,-ročně.
Takže shrnutí-Na řešení problému a 100% vyhodnocení org. diag (popř.klon) a jako doplněk stravy 100% pomůže uni diag.

Napsal: 06 dub 2012, 20:46
od autoelektrika
Myslím 100% vyhodnocení 100% správně napsaná závada a všechny 100% hodnoty v měřených hodnotách a taky všechny měřené hodnoty,co podporuje max jednotka.Nemyslím tím,že mi to ukáže barvu přehnilého kabelu.

Napsal: 06 dub 2012, 20:47
od joe
@autoelektrika

To s vymazom servisu bol priklad, mozes si tam dosadit cokolvek ine, napr. vymenu platniciek u vozov s el. park. brzdou, odvzdusnenie systemu s ABS, atd...

Neviem, ako to funguje u vas, ale u nas to zvycajne funguje tak, ze zakaznik donesie auto do servisu, povie, co mu je a ze to chce vyriesit.
Zavada sa opravi a nauctuje sa praca a material.

Ak mechanik zle urci zavadu a objedna diel, ktory je dobry (a chyba pretrvava), tak ho bud vrati dodavatelovi (co vacsinou nie je problem) alebo si ho moze zavesit na klinec a pozerat sa nan.

To, ze si nejaky nenazranec zapyta za vycitanie pamate zavad 500 Kc a potom si zakaznik-setrilek povie, ok, dik, tak ja si teda ten chybny diel kupim niekde inde, aby bol cim lacnejsi, a vymenim si ho sam - to sa nehnevaj, to nie je chyba diagnostiky, ale ludska hlupost.

Diagnostika, ci uz KTS alebo akakolvek ina, je dielenske vybavenie, rovnako ako kladivo alebo gola sada. Uspech casto zavisi od toho, kto ju drzi v ruke a co ma ten mechanik v hlave.
Ak tam ma piliny, tak mu nepomoze ani KTS, ani bateria cinskych klonov ani "univerzalna" diagnostika, ak by taka bola.

Co sa tyka toho, ze "prostě to piše blbosti" - ono je to takto: KTS podporuje zhruba 14000 modelov a znaciek aut a ich riadiacich jednotiek, pricom komunikuje s uzivatelom v 24 jazykoch.

Jednoducho, pri takomto pocte sa moze stat, ze je niektora textova informacia zle zadefinovana alebo nie je do konkretneho jazyka este prelozena. Stava sa to (ale je to mizive percento z celkoveho mnozstva poskytovanych udajov), ale pokial je uzivatel aspon trochu skusenejsi, tak si s tym dokaze poradit - kod zavady je samozrejme vzdy nacitany spravne.
Je mozne zmenit jazyk interfejsu na anglictinu alebo nemcinu (ak je cesky preklad zly alebo chyba) a/alebo pouzit mimoriadne obsiahlu funkciu SIS/CAS na dohladanie zavady a podla nej urobit dodatocne paralelne merania na lokalizovanie chyby, atd...

Napsal: 06 dub 2012, 20:48
od dodoxd
mno sak ale ked preferujes klony ,ja proti nim nic nemam tak naco platis update kts sak da sa kupit aj to neof.a navise da sa zohnat aj za 20 000kc

Napsal: 06 dub 2012, 20:58
od joe
romanespana píše:jen muj malej poznatek, nejsem profik v diag, jen to mam jako hoby a hraju si, ale mel jsem zakaznika s problemem na toyote, v servisu s kts mu celkem nepomohli, vymenil par veci za xxeur a nic, a ta moje hracka v-checker500 to lokalizovala naprosto presne, nechci rikat ze je lepsi nez kts,ale na toyota, nissan a honda je naprosto super a to bez rozdilu roku vyroby auta.
to je to co hovorim: ak ma mechanik v hlave piliny, tak mu nepomoze nic.

KTS samozrejme vie tiez robit diagnostiku podla normy OBD (pre majitelov KTS: v dialogu so zoznamom skupin jednotiek je to polozka Global OBD - uplne navrchu).
Ze to nevedeli maitelia KTS pouzit, alebo interpretovat - to uz su tie piliny v hlave....

Napsal: 06 dub 2012, 21:07
od autoelektrika
Nechci se hádat,já mám KTS 3 roky a mám jí na úvěr.Dohromady mě vyšla na 70000,-kč.Klony potřebuji,protože jsem s KTS nespokojenej a neuspokojila mě.Používám diag denně(vlastně celé dny).Platím KTS,protože mám firmu a potřebuji to mít ofigo.Věřil jsem obchoďákům co mluvili stejně jako vy tady,ale bohužel praxe vypadala jinak.... .A závady,co myslím,že to píše blbosti,tak tím myslím třeba-neznámá závada(když to dobře dopadne,tak to napíše alespoň normální kód např. P.....).
No ale dost častá závada,ta mě vždy dostane např-3A7R-neznámá závada.To aby člověk googlil tak hodinu a čekal od podpory 2 dny na odpověď co to vlastně je.
To je vše-ani nebudu psát,že to je můj názor,protože to je moje dlouholetá zkušenost.Chtěl jsem tady tady někomu poradit a né uškodit.

Napsal: 06 dub 2012, 21:09
od autoelektrika
S těma pilinama v hlavě už to přeháníš,ne?Tak tady napiš,že s těma KTS obchoduješ.... .A né radíš.

Napsal: 06 dub 2012, 21:15
od dodoxd
hm naco tie hadky

Napsal: 06 dub 2012, 21:16
od autoelektrika
A co já se tady budu hádat,ať si tady někdo pročte celé vlákno a má hned jasno...... .Končím a už radši do tohoto vlákna psát nebudu.

Napsal: 06 dub 2012, 21:20
od autoelektrika
dodoxd píše:hm naco tie hadky
Pročti si kdo začal s pilinama v hlavě.... .