Stránka 4 z 5

Napsal: 12 led 2015, 19:13
od Richi
slovacek.milos píše:
eazy20 píše:kto jazdi vo vacsom snehu tak si skuste pneu vranik HPL4,je to sice protektor ale neviem ci ta pneu ma konkrurenciu na snehu
zajímavé před pár lety když jsem slyšel pneu vraník stavali mi vlasy na hlavě nikdy ani slyšet
včera auto jedna koule blata a ledu, ale ty krosky vraník průjezdnost neskutečná ;) ASR nepotřeba

stejnou cestu jem jel včera scudo zimáky ale nevím značku a na koktávce polaris, nic moc vypadalo to i bledě
Mají své výhody ale i dost nevýhod. Záleží jak je využiješ. Na zimu jsou fajn když jezdíš do sousední vesnice nebo do práce.
Z hlediska celkového využití to ale stojí za prd. Dost hážou, když je vyvážíš po nazutí tak při 50% vzorku už zase dost hážou.
Při 3mm vzorku nejdou dojet ani v létě, protože na vlhku nebezpečně kloužou.
Vzhledem k malému cenovému rozdílu mezi protektorem a normální pneumatikou a vzhledem k menší použitosti protektoru si kupuješ protektor dost draho, protože jeho využití je jen v zimě do 5mm vzorku.

Napsal: 12 led 2015, 19:54
od slovacek.milos
[quote="Richi"]

Mají své výhody ale i dost nevýhod.

ano ano ano

já si koupil jen dvě na nápravu a ne na ježdění, ale občasnou práci, něco jsem slyšel a proto jem je koupil, navíc nejsou pro provoz na veřejných komunikacích ale ;) bomba,

zvednou předek a furt jedou,
míval jsem taktor ale prodal jsem ho a je potřeba ho něčím nahadit

Napsal: 12 led 2015, 21:58
od senioring1
debata o tom či ASR ano , alebo nie , mi silno pripomína debatu o tom pri akých otáčkach radiť rýchlosti . Ten kto to s autom vie , nemá problém radiť aj nesynchronizovanú prevodovku a zabrániť preklzu pribrzdením , či citom na plyne . Pretože toto výrobcovia vedia , vymysleli automatické prevodovky a more asistenčných systémov za ktoré si nechajú zaplatiť . Problém nastane ak začnú zlyhávať .

Napsal: 12 led 2015, 22:08
od slovacek.milos
senioring1 píše:debata o tom či ASR ano , alebo nie , mi silno pripomína debatu o tom pri akých otáčkach radiť rýchlosti . Problém nastane ak začnú zlyhávať .
a ty znáš nějaký problém že někomu ty systémy selhali když je potřeboval?

Napsal: 12 led 2015, 22:47
od senioring1
ano . keď sa mi zavzdušnilo ABS tak jeho funkcia nebola o nič lepšia ako prerušované brzdenie . Ten kto roky nevymenil brzdovku si koleduje o problém a zníženú účinnosť nemusí ani postrehnúť - len pri krízovej situácii . To sa týka všetkých systémov ktoré používajú brzdovku .

Napsal: 13 led 2015, 07:47
od slovacek.milos
tak to se mi nikdy nestalo pokud jsem si zavzdušnil abs po výměně kapaliny a pedál se mi propadal nedokázal jsem nikdy zablokovat ani jedno kolo a ty takové obvyklé lehké čáry byly, brzdilo to ok, zkoušel jsem to v desítkách případů,

ale to popisuješ tvůj zásah ne selhání v provozu

Napsal: 13 led 2015, 08:47
od favo
senioring1 píše:debata o tom či ASR ano , alebo nie , mi silno pripomína debatu o tom pri akých otáčkach radiť rýchlosti . Ten kto to s autom vie , nemá problém radiť aj nesynchronizovanú prevodovku a zabrániť preklzu pribrzdením , či citom na plyne . Pretože toto výrobcovia vedia , vymysleli automatické prevodovky a more asistenčných systémov za ktoré si nechajú zaplatiť . Problém nastane ak začnú zlyhávať .
Ty jsi tu diskuzi asi nečetl celou, že jo ?
Zkus si v Golfu či Octávii přibrzdit a přidat plyn současně. Gratuluji pokud se ti to povede.
A pokud dokážeš pedálem brzdy přibrzdit prokluzující kolo a to v záběru ne, opět velká gratulace.
Jezdím nějakých 18 roků a teprve tři roky mám auto s ASR.
Vždy jsem vyjel co jsem potřeboval. Né vždy na první pokus, ale vyjel, ovšem teorie o které všichni mluví a to přibrzdit aby kola neklouzali a mohli zabírat v praxi nefunguje. Rozhodně né na benzínových maloobjemových motorech kde nemáš u volnoběžných otáček žádný krouťák a motor chtě nechtě musíš víc točit aby zabral a nezdechl.
Nemyslím si že by to u jiných benzínů i dieselu bylo jinak.
Prostě vždy po sešlápnutí pedálu brzdy brzdí všechny kola a né jen to co potřebuješ zpomalit, to dokáže pouze a jen uzávěrka diferenciálů, nebo její elektronická napodobenina ve spojení s ABS.
Stačí se jen zamyslet a musí ti být jasný, že pokud se jedno kolo protáčí a druhý stojí, což u diferenciálu bez uzávěry takto funguje, tak lehkým přibržděním jen třeš desky o protáčející kolo a druhý jen podržíš na místě a navíc si začneš brzdit i zadkem.
Možná toto šlo praktikovat u škodovek s náhonem na zadek, kde sis přibrzdil ručkou a nebrzdil sis zbytečně přední kola.
15 roků jsem jezdil bez jaké koliv asistence či jen ABS a přežil jsem a dojel kam potřeboval. Nyní něco málo v autě mám a pryč bych to rozhodně nedával. Musí to ovšem fungovat jak má, což u octávií první generace asi moc nefunguje.

Napsal: 13 led 2015, 16:34
od senioring1
Zjavne si nepochopil pointu príspevku . Nie som odporcom asistenčných systémov ,pretože čoraz viac ľudí považuje auto za spotrebný predmet a nad jeho konštrukciou sa nezamýšľa . Tam mierila poznámka o radení rýchlostí a primeraných otáčkach pri radení . Na túto banálnu tému je tu milion príspevkov.
Tú fintu s pribrzďovaním si asi budeš musieť vyskúšať aby si mi uveril . Funguje to tak , že pribrzdené kolo sa nemôže nekontrolovane pretáčať a odpor brzdenia na pretáčajúcom sa kole umožní preniesť rovnaký krútiaci moment na zaťažené kolo . Nie je to všeliek a nedá sa porovnať zo samosvorným diferencialom , ale často pomôže v situácii , kedy treba len potlačiť .

Napsal: 13 led 2015, 16:45
od slovacek.milos
senioring1 píše: Nie je to všeliek a nedá sa porovnať zo samosvorným diferencialom ,.
ten samosforný diferák jak to fachčí princip :?

Napsal: 13 led 2015, 16:55
od senioring1
[

ten samosforný diferák jak to fachčí princip :?[/quote] Presný názov je - diferencial so zvýšenou svornosťou . www.google.sk/search?q=samosvorny+difer ... -1VMLROon4

Napsal: 13 led 2015, 17:05
od slovacek.milos
[quote="senioring1"][

mě jen zajímalo jestli ty víš jak to fachčí

Napsal: 13 led 2015, 18:07
od senioring1
ano viem , používali sa okrem iného v traktoroch LKT , niva a v podstate všetkz súťažné autá .

Napsal: 13 led 2015, 18:37
od slovacek.milos
senioring1 píše:ano viem , používali sa okrem iného v traktoroch LKT , niva a v podstate všetkz súťažné autá .
mě jen zajímá jak to funguje princip ne kde se to používá ;)

Napsal: 13 led 2015, 18:57
od Jarda S.
záleží jakej myslíš, bud je lamelovej anebo mechanickej

Napsal: 13 led 2015, 19:08
od slovacek.milos
Jarda S. píše:záleží jakej myslíš, bud je lamelovej anebo mechanickej
určo mechanickej