Stránka 4 z 15

Napsal: 21 kvě 2008, 17:14
od slovacek.milos
izero píše:No ... CHLAPI ... múdri ste poniektorí strašne, ale aspoň viem, kto kde pchá magnetky :D


Riešenie je jednoduché ... mnohí ho možno používate natoľko automaticky, že Vás nenapadlo to za celý rok poradiť ... alebo to možno vôbec nepoužívate v domienke, že netreba (bohužiaľ, absolútna kopa garážových i negarážových servisov používa VAG len na reset chýb) ... takže:


VAG-COM ... ECU Motora ... ADAPTACE .... Kanál 0 ... Uložiť.


... presne tak ... "reset" ADAPTAČNÝCH hodnôt v ECU motora.

... a to by som doporučil aj pri vade MAF a podobných chybách, ktoré majú vplyv na dávkovanie paliva a prípravu zmesi. Totiž, ta sviňa ECU si pri chybe zmení adaptačné hodnoty a auto, ktoré pred vadou išlo v pohode, po oprave si stále robí svoje.

Teraz vážne ... vyskúšajte reset adaptačných hodnôt a potom nové zabehnutie auta, stačí prejsť cca 10km, najlepšie niekde na rovinke, nech ECU načíta nové adaptačné hodnoty... tento blbý reset úplne zmenil chovanie auta, opäť oživlo ako bolo pred vadou a spotreba šla späť o cca 1 liter dolu na hodnoty, aké boli pred chybou.

A pre mudrcov ... žiadne magnetky ani nijaké iné postupy chlapci...

Čo sa týka mudrcov s čipovaním cez dva trandíky ... hovoríš tu o svojom "lepšom" čipovaní cez rezistor na čidle teploty alebo o rezistore na cievke polohy šupátka? :D Strašne ste múdri, ale tam, kde netreba (crazy)

Dosť bolo srandy ... navrhujem, aby Tí z vás, ktorí to pri nejakej oprave alebo na svojom aute vyskúšaju, aby sa tu v tomto vlákne podelili o skúsenosti s resetom adaptačných hodnôt. Čo vy na to?
já si to píšu na futra praxe ověří zda ten postup bude všelékem, po boji je každý generál, říkám jen jedno
opravy motorých vozidel je cesta do strmého kopce a vrcholu dosáhne jen snílek no hlavně že se ti povedlo miloš

Napsal: 21 kvě 2008, 19:20
od izero
slovacek.milos píše:
já si to píšu na futra praxe ověří zda ten postup bude všelékem, po boji je každý generál, říkám jen jedno
opravy motorých vozidel je cesta do strmého kopce a vrcholu dosáhne jen snílek no hlavně že se ti povedlo miloš
miloši, konečne niekto, kto si dovidí ďalej od nosa, a samozrejme budem rád, keď dáš vedieť, čo Ti prax s týmto nastavením prinesie, mne to po roku prinieslo pokoj do duše, že nestrávim ďalšie soboty nad autom, už som bol zúfaly :) Na nápad ma priviedlo jedno vlákno práve tu z fóra, česť tomu človeku ;)

Napsal: 21 kvě 2008, 19:27
od izero
Tomasvw píše:ja som mal tiež vysokú spotrebu, auto neišlo, malo tvrdý chod, a bolo to hodnotou 11 mg/R množstva paliva vstrekovaného na voľnobeh.
je to možné ... ja som mal túto hodnotu ok, podľa dokumentácie, ale niekde sa toho musí ukladať viac, adaptovať sa toho okrem dávky dá viac, niekde na ruskom fóre písali, že dokonca niektoré ECU si ukladajú adaptačné hodnoty zvlášť pre dvoch jazdcov ... treba skúsiť, mne to vyriešilo ročné problémy, s ktorými sa nehnul žiadny servis a vymenilo sa takmer všetko v saní. Ono skúsiť to nestojí ani korunu ...

Napsal: 21 kvě 2008, 19:54
od alfik
slovacek.milos píše:
izero píše:No ... CHLAPI ... múdri ste poniektorí strašne, ale aspoň viem, kto kde pchá magnetky :D


Riešenie je jednoduché ... mnohí ho možno používate natoľko automaticky, že Vás nenapadlo to za celý rok poradiť ... alebo to možno vôbec nepoužívate v domienke, že netreba (bohužiaľ, absolútna kopa garážových i negarážových servisov používa VAG len na reset chýb) ... takže:


VAG-COM ... ECU Motora ... ADAPTACE .... Kanál 0 ... Uložiť.


... presne tak ... "reset" ADAPTAČNÝCH hodnôt v ECU motora.

... a to by som doporučil aj pri vade MAF a podobných chybách, ktoré majú vplyv na dávkovanie paliva a prípravu zmesi. Totiž, ta sviňa ECU si pri chybe zmení adaptačné hodnoty a auto, ktoré pred vadou išlo v pohode, po oprave si stále robí svoje.

Teraz vážne ... vyskúšajte reset adaptačných hodnôt a potom nové zabehnutie auta, stačí prejsť cca 10km, najlepšie niekde na rovinke, nech ECU načíta nové adaptačné hodnoty... tento blbý reset úplne zmenil chovanie auta, opäť oživlo ako bolo pred vadou a spotreba šla späť o cca 1 liter dolu na hodnoty, aké boli pred chybou.

A pre mudrcov ... žiadne magnetky ani nijaké iné postupy chlapci...

Čo sa týka mudrcov s čipovaním cez dva trandíky ... hovoríš tu o svojom "lepšom" čipovaní cez rezistor na čidle teploty alebo o rezistore na cievke polohy šupátka? :D Strašne ste múdri, ale tam, kde netreba (crazy)

Dosť bolo srandy ... navrhujem, aby Tí z vás, ktorí to pri nejakej oprave alebo na svojom aute vyskúšaju, aby sa tu v tomto vlákne podelili o skúsenosti s resetom adaptačných hodnôt. Čo vy na to?
Gratulujem..........

Napsal: 21 kvě 2008, 20:03
od izero
jipi píše:izero: pls napiš ake adaptačne hodnoty si RJ ukladá na základe jazdy s autom
vychádzaš z benziňákov, kde sú čidla klepania, lambda sonda atď ... ja na základe tejto skúsenosti môžem len predpokladať, že s najväčšou pravdepodobnosťou ukladá nejaké pomery tlakov a hodnoty váhy +- niečo okolo toho (teploty) ... čo viem, ECU zapíše do chýb napr. vadnú váhu až po cca 15% odchýlke predpokladaných hodnôt hmotnosti vzduchu, takže je možné, že dokáže adaptovať ... príprava zmesi a adaptácia predsa nie je len o lambda sonde, hlavne nie u ropáka :)

... pozri, ja nemám čas skúšať, kto dociká ďalej, ja som rok robil všetko možné, nič nezabralo, potom som našiel tento postup ako soft reset tu na fóre, skúsil, VAG tento reset pozná, dovoli ho previesť, ECU sa mu nebráni, chybu, že by po ňom VAG chcel kravinu nenahlási, takže asi tam je a nie je úplne pre parádu .. v podstate je mi jedno, či resetuje adaptačné hodnoty získane jazdou alebo božou pomocou, podstatné je, že robí niečo, čo mne pomohlo a ráčil som sa o tento poznatok podeliť ... ak chceš, skús to niekedy, keď budeš riešiť problémy, ak nechceš, nechaj tak, ja konečne môžem sa venovať aj inej práci, ako diagnostike svojho auta :) už som prediagnostikoval toľko aut, že z niektorých postupov mi tiež hlava stojí naopak, ale človek sa stále učí niečo ;)

Tu je thread, ktorý ma inšpiroval:

http://www.dieselpower.cz/forum/viewtop ... t=adaptace

píšú tam mnohí, že nevedia, či to funguje nejak aj na ropákovi, ale nikto nepíše, že by to skúšal ... ja som to skúšal a toť vyššie moje výsledky

... dúfam, že som tým jasne vysvetlil všetko podstatné, kto chce, nech to skúsi, kto nie, je mi to šum a fuk, toto bola len rada a na precikávanie sa nemám vážne čas, treba mi diagnostikovať ďalšie ropáky :-)

Napsal: 21 kvě 2008, 20:17
od pafka
k tomuto by se měli vyjádřit softvéráři , Ty mají jednotku nejlépe přečtenou, mluvíme ale o TDI!,jen mi nějak uniklo , co jsi vlastně měl s autem za problém, když jsi ho za rok nevyřešil, aby to nebylo -věř , a víra Tvá Tě uzdraví

Napsal: 21 kvě 2008, 20:18
od izero
K tej adaptácii ešte .. je plno nastavení, ktoré sa nedajú nastaviť cez VAG-COM, preto je možné, že reset ich "resetne", kto si chce o tom trochu počítať, hľaď zde:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1191064

Práci česť ;)

Napsal: 21 kvě 2008, 20:35
od izero
pafka píše:k tomuto by se měli vyjádřit softvéráři , Ty mají jednotku nejlépe přečtenou, mluvíme ale o TDI!,jen mi nějak uniklo , co jsi vlastně měl s autem za problém, když jsi ho za rok nevyřešil, aby to nebylo -věř , a víra Tvá Tě uzdraví
pafko, zkus číst, psal jsem o tom na začátku, nebo si dej profil a vylistovat mé příspěvky .. taky jsem už v tady psal, že víra to nebyla (ja nevěřím ani nosu mezi očima), věřit jsem chtel již rok předtím, muj čas je drahý na to, abych měl čas nečemu věřit přes rok a říct si po roku "tak teďka veřím proto, abych o tom psal na dieselforu" ... skutečně těžkopádne myšlenky :roll:

a tímto zároveň uzavíram pro mně toto vlákno .. bylo určeno jako nápomoc, co se muže vyzkoušet, ne jako soutež, kto dál dochčije, na to nemám čas ;)

Napsal: 21 kvě 2008, 22:21
od mirec
mozno ti to pomohlo. ale nafukujes to do neba a tváris sa ako keby si spasil svet.

Napsal: 21 kvě 2008, 22:47
od Mireck
Po resete si mal spravit zakladne nastavenie.

Napsal: 22 kvě 2008, 00:55
od jipi
podla ma mal bordel na kanaloch v sekcii prisposobenie a resetom by sa mali uviesť na tzv. "factory reset". Sorry ale za 5 rokov sa mi nepodarilo vymazaním adaptačných hodnôt v RJ motora opravit auto, ale je možné že nový vag 803 resetne aj moju svokru v kufri :D

Napsal: 22 kvě 2008, 08:03
od pasa
Nejsi náhodou také IT ? Protože zastáváš náš názor že restartu není nikdy dost.Znáš ten fór jak IT z MICROSOFTU jedou autem a najednou auto nejede ,všichni přemýšlí čím by to mohlo být až jeden řekne jestli by to nechtělo vystoupit a zase nastoupit,ale teď vážně podle toho co tady píšeš mě napadá jedna myšlenka ,že stačí jedna agresivní jízda a můžeš resetovat znovu,tohle už jem zkoušel tolikrát dokonce jak někdo tady poznamenal odpojit baterku třeba na celý den a najet znovu adaptační hodnoty ale vždy bez ůspěchu.Když se podíváš na audi-club tak tam máš podobný návod v radách hned na první straně.Zajímalo by mě podle čeho si měřil spotřebu ,jestli podle počítadla takto podle zkušeností počítá podle toho jak se vyspí ale to je na delší debatu.

Napsal: 22 kvě 2008, 11:00
od origoš
odpojit baterku třeba na celý den
A to je právě chyba. Baterka se musí odpojit na 23hodin 59minut a 33,3vteřiny. Pokud je doba kratší, nebo delší, tak se reset nezdaří a bude to horší, než před resetem. A mazat adaptační hodnoty se vůbec potom odpojení vůbec nedopručuje, protože není jistota, že tam naskáčou zpátky a jak známo bez adaptačních hodnot to nepojede. Ale má to zase jiné výhody. Spotřeba = 0.

Napsal: 22 kvě 2008, 13:05
od nogis
Všechno absolutně mimo mísu, škoda snahy... (offtopic)

Napsal: 22 kvě 2008, 16:24
od papirex
tonoucí se stébla chytá a já jsem to vyzkoušel, ne že by to pomohlo, chyba bude někde jinde, ale to nevadíl jsem zastáncem názoru, že všechno se má zkusit. a proč by to nemohlo pomoct? byť jednomu ze sta?