Stránka 5 z 5
Napsal: 13 led 2015, 19:30
od jericho-3
Mám doma samosvor, který Porsche namontoval na KDF 82, 166 a ten se jmenuje kolíčkový diferenciál..Koukal jsem na to jako husa do flašky, jak to funguje../Rusové to používají dodnes/. A shodou okolnosti jsem dnes montoval diferenciál se zvýšenou svorností na JEEP Sahara, a tam je to "jednoduché", 2 satelity/u poloos/ mají pod sebou lamelové brzdičky, které na protáčející kolo zvýšeným odporem brzdiček přenesou záběr od druhého kola. Snad jsem to nespletl..

Napsal: 13 led 2015, 19:35
od senioring1
Predpokladám , že sa pýtaš preto ,lebo to nevieš a chcel by si to vedieť .
Ak vynechám elektronické ovládanie pomocou brzd , tak pri čiste mechanickom princípe sa deje pribrzdenie planetových kol vo vnútri diferencialu pomocou lamelových spojok ( pripojených spravidla v ose pohonu ) tak, že ak rýchlosť otáčania satelitov prekročila stanovenú hodnotu , začne sa pribrzďovať ( percento svornosti sa dá mechanicky nastavovať vôľou lamiel v rozmedzí cca 40-90% ) . Pri súťažných autách sa dá meniť svornosť aj za jazdy pomocou servomechanizmu .
Napsal: 13 led 2015, 19:54
od slovacek.milos
[quote="senioring1"]Predpokladám , že sa pýtaš preto ,lebo to nevieš a chcel by si to vedieť .
jenže to není samosvoný diferák ale brzděný diferenciál, popsaný jako samosvorný, jestli to brzdíš v kole nebo v diferáku furt brzdíš a dá se to nazvat i uzávěrkou se kterou to nemá nic společného pořád jen brzdíš

Napsal: 13 led 2015, 20:19
od senioring1
Pevná hnaná náprava a uzávierka diferencialu je z hľadiska princípu to isté .
Napsal: 14 led 2015, 00:23
od Richi
senioring1 píše: .... Tú fintu s pribrzďovaním si asi budeš musieť vyskúšať aby si mi uveril . Funguje to tak , že pribrzdené kolo sa nemôže nekontrolovane pretáčať a odpor brzdenia na pretáčajúcom sa kole umožní preniesť rovnaký krútiaci moment na zaťažené kolo ....
Chápu to správně, že když ti prokluzuje kolo tak šlapneš na brzdu i na plyn současně?
Jestli ano, tak to při jízdě bez úpravy SW často není možné. Jestli to lze při rozjezdu jsem nezkoušel.
Napsal: 14 led 2015, 01:10
od senioring1
Chápu to správně, že když ti prokluzuje kolo tak šlapneš na brzdu i na plyn současně?
Jestli ano, tak to při jízdě bez úpravy SW často není možné. Jestli to lze při rozjezdu jsem nezkoušel.[/quote]to nie je o bezhlavom šlapaní na pedály. Tiež neviem či je to možné na najmodernejších autách . Na všetkych autách ktoré som doteraz mal bol tento manéver možný .Po zaradení rýchlosti a pstení spojky začnú kolá preklzávať . Zľahka pribrzdiť a s citom pridávať plyn. Ako som uviedol nie je to všeliek , ale ak potrebuješ len trochu pomôcť a nemá ťa kto potlačiť tak to funguje.
Napsal: 14 led 2015, 04:30
od L
Možný to není, leda by jsi odpojil brzdový spínač z pedálu. Jinak to při brždění zároveň "zhasne" motor.
OT: Já to na Caddy ale používám, zjistil jsem totiž, že když napřed šlápnu na brzdu a až potom na plyn, motor nezhasne

. Je to fajn při předjíždění, mám tak "nafoukáno" ještě než začnu předjíždět

Napsal: 14 led 2015, 11:39
od favo
senioring1 píše:Zjavne si nepochopil pointu príspevku . Nie som odporcom asistenčných systémov ,pretože čoraz viac ľudí považuje auto za spotrebný predmet a nad jeho konštrukciou sa nezamýšľa . Tam mierila poznámka o radení rýchlostí a primeraných otáčkach pri radení . Na túto banálnu tému je tu milion príspevkov.
Tú fintu s pribrzďovaním si asi budeš musieť vyskúšať aby si mi uveril . Funguje to tak , že pribrzdené kolo sa nemôže nekontrolovane pretáčať a odpor brzdenia na pretáčajúcom sa kole umožní preniesť rovnaký krútiaci moment na zaťažené kolo . Nie je to všeliek a nedá sa porovnať zo samosvorným diferencialom , ale často pomôže v situácii , kedy treba len potlačiť .
Ty to zjevně pořád nechceš pochopit. Tak já to napíši tak aby jsi to pochopil a nemusela se kolem toho vézt diksuze pořád dokola.
Pokud se u koncernového auta ať G4 či Octávie pokusíš sešlápnout brzdu současně se sešlápnutým plynem, tak dojde k tomu že řídící jednotka okamžitě odpojí motor a auto už jen a pouze brzdí a to nejen brzdami ale i motorem.
To s tím přibržděním vím jak to má fungovat, ale za celých 18 roků se mi nepovedlo vyjet kopec s tím, že jsem přibržďoval. Prostě to v praxi nefungovalo a neboj nevzdal jsem to hned po prvním neuspěchu.
Vždy jsem kopec vyjel jen díky dostatečné rychlosti a trakci pneumatik a když začali klouzat stačilo ubrat a doufat že se chytí a pokud jsem měl dostatečnou rychlost tak jsem kopec vyjel, když ne snažil jsem se najet koly na neuježděný sníh aby měli pneumatiky lepší záběr.
Věř že jakýkoliv pokus o přibrždění mě vždy jen a pouze zpomalil, nic víc. Vždy se mi osvědčilo při rozjezdech do kopce držet otáčky motoru co nejblíže volnoběhu aby se kolo nezačala hned moc rychle točit a doufal jsem že zaberou. Jen jednou mi tohle prostě nepomohlo a ze zoufalství už jsem prostě zkusil dát plyn na podlahu a doufal že se z toho vyhrabu. Nakonec se zadařilo, ale to byla vyjímka protože jsem jel na čistým ledu do prudkýho kopce. Na sněhu vždy a pouze s lehkou nohou, což díky ASR nyní nemusím vůbec řešit, možná i díky tomu že patřím mezi ty šťastnější, kterým ASR funguje jak má.
Napsal: 14 led 2015, 11:42
od favo
slovacek.milos píše:senioring1 píše: Nie je to všeliek a nedá sa porovnať zo samosvorným diferencialom ,.
ten samosforný diferák jak to fachčí princip

Miloši princip je jednoduchý. Pokud máš smůlu na stav komunikace, tak ti nehrabe jedno kolo, ale obě současně.

Napsal: 14 led 2015, 13:37
od senioring1
to FAVO : Ja predsa nikde nepíšem že je to spôsob ako zdolať kopec , to nefunguje . Je to spôsob ako sa pohnúť z miesta za podmienok , kedy by si potreboval potlačiť. Pri výjazde do kopca aj ja považujem za predpoklad - guráž .
Napsal: 14 led 2015, 18:14
od slovacek.milos
favo píše:
Miloši princip je jednoduchý. Pokud máš smůlu na stav komunikace, tak ti nehrabe jedno kolo, ale obě současně.

takto fachčí jen uzávěrka dif která ti třeba natvrdo propojí kolo s klecí, nikoliv samosforný diferenciál,
Napsal: 15 led 2015, 10:56
od favo
Jasně ta to uzavře na tvrdo a obě kola se točí stejnou rychlostí, což nepomůže moc v zatáčce, že jo.
Samosvorný diferenciál má jen větši vnitřní tření aby se rozložila lépe síla na obě kola. Tedy stále je to diferenciál a umožňuje aby se ti jedno kolo otáčelo rychleji než druhý, ale neumožní jednomu kolu se protáčet naprázdno.
Já bych to chápal tak že se kola prostě chovají jako by byly na suchém povrchu, tedy pokud začnou prokluzovat tak jen nízkou rychlostí.
Snad jsem to napsal dobře.
Napsal: 15 led 2015, 11:14
od slovacek.milos
[quote="favo"]
Samosvorný diferenciál má jen větši vnitřní tření aby se rozložila lépe síla na obě kola.
konečně to je ono
mi to jen leží v žaludku samosvor mě učili borci co kdysi jezdili šestidení na javách, už nežijou
a bylo to tak že samosvorný diferenciál je založený na modulu zubu který sílu na kola převádí pozvolna
měl jsem víc debad a bylo mě řečeno že jsem blb a nevím ani co je modul zubu
Napsal: 15 led 2015, 11:44
od senioring1
Vnútorné trenie áno , ale nemôže byť vyvodené trením v súkolí a tobôž nie trením v ozubení . Trenie je zabezpečené najčastejšie lamelami , pričom ich prítlak ja závislý od rýchlosti pretáčania satelitov. Takto je zabezpečená činnosť diferencialu za štandardných podmienok má nulovú svornosť a pri preklze môže stúpnuť až na 90%. Samozrejme je možné takéto diferencialy nastavovať a posúvať bod počiatku obmedzenia.