Různé váhy vzduchu = různé výkony ? Moje zkušenost :

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
noki
Přispěvovatel
Příspěvky: 366
Registrován: 24 led 2006, 10:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od noki »

Fande TDI :Váhu jsem zkusil vyčistit sprayem na brzdy asi před 14 dny, ale efekt 0.
O té regulaci vím, ale nechce se mi vyndavat turbo, myslíš, že se to vyplatí? Auto jsem koupil nedávno a pořád se to zlepšuje :D , hodně jezdím.
Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Odpovědi: 0
Bydliště: VWysočína

Příspěvek od majkl1 »

FandaTDI: Jasně, já to myslel ironicky. Pro mě je to španělská vesnice, ale to bys musel počítat s polohou plynovýho pedálu, teplotu vzduchu v sání, tlakem v sání, vstřikovanou dávkou paliva a co já vím co ještě a než to pak neznámo jak mechanicky sčítat a odčítat to už je rovnou jednodušší zajet k někomu kdo to udělá softwarově.
A nebo pokud je známý objem (což je), tlak (taky) a teplota (též), tak není nic jednoduššího než v reálném čase spočítat množství vzduchu na všechny válce dohromady, který proteče místem, kde by normálně byla váha. A tuto hodnotu přepočítat na volty, jak by to udělala konkrétní váha. Ale to už je z jiné pohádky. :D
Passat 4motion AVF
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

OPRAVTE MA AK SA MYLIM:

- vaha vzduchu meria mnozstvo vzduchu tak, ze odporovy drotik je vyhrievany elektrickym prudom a ochladzovany pretekajucim /meranym/ vzduchom, to zuzenie je podla mna na to, aby sa zvysila rychlost pretekaneho vzduchu aby sa dali lahsie vyhodnocovat signaly z odporoveho drotika, teda sa niekde musi aj merat teplota nasavaneho vzduchu aby sa vedelo spravne urcit ochladzovanie, teda ak je napr. zle merana teplota nasavaneho vzduchu a vaha moze byt OK tak je to aj tak naprd...

- ak je povrch drotika zaspineny, spina posobi ako tepelna izolacia a teda to bude nespravne merat, bude udavat VZDY mensi prietok ako realita, je mozne ze teplota sa meria v tej istej krabicke ako je aj vaha....

- je jedno ci je vaha vzduchu pred turbom alebo za turbom, program vie kde je a teda si vie spocitat ze kolko vzduchu tam je natlacene ale skor by som tipoval ze je pred turbom pretoze atmosfericky tlak sa tak nemeni ako na vystupe turba a teda by nebolo potrebne merat tlak vzduchu pre ucely merania jeho mnozstva?

- naozaj si myslim, ze vaha a ostatne snimace okrem lambda sondy su velmi dolezite a podla nich sa reguluje, lambda je sice dolezita tiez, ale kedze ma casovu konstantu az 2 sekundy, tak signaly z nej sa iba pouzivaju na kontrolu toho, ze co sa udialo pred 2 sekundami bolo v poriadku........ ak nie, zrejme sa upravuju nejake konstanty alebo sa program presuva na ine miesto na mapach.....
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

sky59 píše:- je jedno ci je vaha vzduchu pred turbom alebo za turbom, program vie kde je a teda si vie spocitat ze kolko vzduchu tam je natlacene ale skor by som tipoval ze je pred turbom pretoze atmosfericky tlak sa tak nemeni ako na vystupe turba a teda by nebolo potrebne merat tlak vzduchu pre ucely merania jeho mnozstva?
moc popustas uzdu fantazii :)
senzor mnozstva nasavaneho vzduchu je tam IBA kvoli systemu EGR, pretoze je to jediny sposob ako z merania vypocitat kolko %vzduchu a kolko % recirkulovanych plynov sa natlaci do valca... to ze to je na EDC15 jednotkach urobene ako je nema vyznam stale dookola komentovat... vozidla bez EGR ako aj novsie systemy EDC maju davku paliva vypocitavanu IBA z tlaku v sacom potrubi....
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

subz3ro_tdi píše:
sky59 píše:- je jedno ci je vaha vzduchu pred turbom alebo za turbom, program vie kde je a teda si vie spocitat ze kolko vzduchu tam je natlacene ale skor by som tipoval ze je pred turbom pretoze atmosfericky tlak sa tak nemeni ako na vystupe turba a teda by nebolo potrebne merat tlak vzduchu pre ucely merania jeho mnozstva?
moc popustas uzdu fantazii :)
senzor mnozstva nasavaneho vzduchu je tam IBA kvoli systemu EGR, pretoze je to jediny sposob ako z merania vypocitat kolko %vzduchu a kolko % recirkulovanych plynov sa natlaci do valca... to ze to je na EDC15 jednotkach urobene ako je nema vyznam stale dookola komentovat... vozidla bez EGR ako aj novsie systemy EDC maju davku paliva vypocitavanu IBA z tlaku v sacom potrubi....
neexistuje nejaky detailny popis TDI motorov? rad by som si precital ze ako to vlsatne riadia a robia....mam na mysli taku ucebnicovu literaturu ale to asi bude "vyrobne tajomstvo"?
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

existuju ucebne prirucky pre automechanikov.. niektore veci su tam celkom dobre popisane... posli mi do SZ mail ;)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Uživatelský avatar
majkl1
Přispěvovatel
Příspěvky: 798
Registrován: 20 črc 2007, 18:41
Odpovědi: 0
Bydliště: VWysočína

Příspěvek od majkl1 »

Není i požadovaný tlak částečně závislý i na hodnotě, kterou hodí váha? (nebudu počítat i hodnotu z čidla atm. tlaku)

A umístění je před mimo jiné i proto, protože by olejová emulze z odvětrání motoru způsobyla zatracěně rychlou smrt váhy.
Passat 4motion AVF
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Odpovědi: 1
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

A co mi povíte na to, že už jsem tu měl dva případy toho že váha v jednom autě total KO přendaná do jinýho chodí jak vítr. Zrovna včera jsem to dělal (už podruhý) váha z fabie uplně mrtvá a dal jsem jí do octy a chodí jak nová. Otázka jak dlouho. V prvním případě je na mrtvý váze v jinym autě najeto už cca 20000 a no problem. :o :?
Elektronika auta a technika........
776 829390
Uživatelský avatar
Laclosak
Přispěvovatel
Příspěvky: 65
Registrován: 05 čer 2010, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od Laclosak »

Moje zkušenost s váhou je velice negativní......

Auto ztratilo výkon u spodních otáček a zabíralo pořádně až kolem 2tis.....do té chvíle se s tím nedalo skoro jezdit.....v kopcích to výrazně pokulhávalo a na rozjezdy hrůza..ale 180 se s tím dalo jet jak nic a diagnostika nic neukázala,ani žádný nouzák jen prostě nízký vykon do cca 1800ot/min....kolem 3 tis už se tomu skoro nechtělo....
Tak jsem vyměnil Váhu (STARLINE)....skoro nic se nezmenilo jen auto jelo až do 4tis.....tak jsem začal řešit další aspekty zaslepit EGR,vyčistit VSTŘIKY,výměnit FILTRY,vyčistit IC,zkontrolovat plnící tlaky Tuba,když už jsem chtěl měnit vstřiky jak mi bylo jedním mekánikem porazeno
Tak jsem ještě zkusil váhu z Passata B5 a ejhle auto jelo jako nové.....tak jsem koupil origo BOSH váhu a teď to jezdí jak zamlada.....Přitom na diagnostice Starlainácká váha ukazovala správné hodnoty takže mě nenapadlo ,že to nakonec bude ta váha.....
Tímhle chci varovat před koupí "kvalitních" výrobků STARLINE......ušetříte si tím hodně starostí,času a hlavně peněz.....

Váha je hodně důležitá....na základě výpočtu hmotnosti nasávaného vzduchu,a údajích z dalších snímačů si ŘJ určuje kolik paliva je potřeba vstříknout do válců.....takže výrok ,že je tam váha jen pro EGR je trochu z cesty protože EGR je v činosti jen v určitém spektru otáček (do 2000ot/min) a pak je jeho funkce už zbytečná....
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

mě by spíš zajímaly nějaký dokumentace k jednotkám, mapám, atp., atp., ale to je bohužel ještě ceněnější info, než by rád sky59 :( (jo a taky mam za to, že váha sama bude mít nějaký teplotní čidlo - viz. příspěvek sky59 a muj o principu, resp. věrohodnosti údajů ...)
majkl1: tipuju, že není, možná vyjma okrajovejch hodnot váhy, ale řekl bych, že jednotka porovnává údaj z váhy se skutečnym tlakem a při rozdílu mimo toleranci padne do nouze - to mi připomíná subz3rův příspěvek - řekl bych, že krom hlavního důvodu - EGR - může váha odhalit i netěsnost v sání, a to jak před turbem (malý množství na velkej tlak), tak za turbem (velký množství na malej tlak) ;)
Martin.R : a co bys rád slyšel? (noteeth) Záleží na typu váhy, resp. jejím průběhu a na tom, co očekává daná řj ... pokud nechceš slyšet dohady, tak bys to musel trošku konkretizovat nejlíp vč. porovnání z VAGu ...
jestli ten tvuj první případ neni např. Pierburg místo Bosche (vydrží dýl a má malinko vejš ten průběh - viz. ty grafy) - do tý fábie jsi pak dal novou a v pohodě? (on i špatnej kontakt by mohl oblbovat řj)
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Laclosak: no s těma hodnotama ve VAGu je to i pro "koncernový" mechaniky často jak hrad v Karpatech (co vim, tak ani dílenky neobsahujou přesnej popis, jak jsou hodnoty zobrazovaný - zaokrouhlování, dopočet, zpoždění, ... př. zrovna i skut.hodnota váhy je tam na dvou místech a trochu se lišej, což není vůbec vyjímečnej jev a možná že ten napěťovej průběh je jednotkou vyhodnocovanej více způsobama, ale třeba kecam - to mě napadlo v souv. s příspěvkem Martina) ... a neurážej vývojový inženýry koncernu, když nejsi alespoň na jejich úrovni ;) - pokud by tam váha byla z důvodu určení množství paliva, tak by to od mechanických komponent nebyl nijak velkej pokrok a znamenalo by to, že vývojáři jsou docela amatéři, když se to v případě přeplňovanejch motorů daleko přesněji dá určit pomocí tlaku a teploty vzduchu za turbem ;)
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

pdf-ka

Příspěvek od sky59 »

trosku som pobrusil a nasiel nejake info:

chcelo by to ale este lepsi popis

http://leteckaposta.cz/503932413

http://leteckaposta.cz/776196556


bude to tam 19 dni odteraz, tak funguje posta
Uživatelský avatar
Laclosak
Přispěvovatel
Příspěvky: 65
Registrován: 05 čer 2010, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od Laclosak »

Nechci urážet vývojové inženýry,jen jsem vyjádřil svůj názor....navíc jsem neřekl ,že váha je jediný snímač ,ze kterého ŘJ čerpá informace a na jejich základě vyhodnocuje stavy.......psal jsem " váhy a dalších snímačů".....
Tudiž se do toho snímač tlaku v sacím potrubí a další vstahuje....těch snímačů je několik..... samozdřejmě ,že to nezáleží jen na jednom......Pokud si toho názoru ,že je tam váha jen na funkci EGR...tak ho zaslepíš a váhu v podstatě nepotřebuješ?
Každopádně máš pravdu s tím,že ŘJ údája s váhy na diagnostice může docea zkreslit.....tudiž to není zcela směrodatné :D
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

Laclosak píše:Váha je hodně důležitá....na základě výpočtu hmotnosti nasávaného vzduchu,a údajích z dalších snímačů si ŘJ určuje kolik paliva je potřeba vstříknout do válců.....takže výrok ,že je tam váha jen pro EGR je trochu z cesty protože EGR je v činosti jen v určitém spektru otáček (do 2000ot/min) a pak je jeho funkce už zbytečná....
Trosku teraz nevies o com je rec, alebo pozorne necitas, ale to je jedno.... ;)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
PavelTDi
Přispěvovatel
Příspěvky: 240
Registrován: 09 črc 2008, 12:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od PavelTDi »

FandaTDI píše: ... a neurážej vývojový inženýry koncernu, když nejsi alespoň na jejich úrovni ;) - pokud by tam váha byla z důvodu určení množství paliva, tak by to od mechanických komponent nebyl nijak velkej pokrok a znamenalo by to, že vývojáři jsou docela amatéři, když se to v případě přeplňovanejch motorů daleko přesněji dá určit pomocí tlaku a teploty vzduchu za turbem ;)
Výpočet množsví nasávanýho vzduchu pomocí tlaku a teploty vzduchu za turbem je jen orientační . Nebere v úvahu změnu aerodynamickýho odporu v sacím kanále vlivem úsad . . . Platí zákon o zachování hmotnosti tj. co proleze váhou , to se dostane do motoru ( pokud všechno těsní a není v činnost EGR ) . Na základě plnícího tlaku koriguje mechanika . . .
VW T3 mTDi + Xantia 2 HDi 80kW . . . repasuju alternátory . . .
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“