O té regulaci vím, ale nechce se mi vyndavat turbo, myslíš, že se to vyplatí? Auto jsem koupil nedávno a pořád se to zlepšuje
Různé váhy vzduchu = různé výkony ? Moje zkušenost :
Moderátoři: šulda, Moderátoři
FandaTDI: Jasně, já to myslel ironicky. Pro mě je to španělská vesnice, ale to bys musel počítat s polohou plynovýho pedálu, teplotu vzduchu v sání, tlakem v sání, vstřikovanou dávkou paliva a co já vím co ještě a než to pak neznámo jak mechanicky sčítat a odčítat to už je rovnou jednodušší zajet k někomu kdo to udělá softwarově.
A nebo pokud je známý objem (což je), tlak (taky) a teplota (též), tak není nic jednoduššího než v reálném čase spočítat množství vzduchu na všechny válce dohromady, který proteče místem, kde by normálně byla váha. A tuto hodnotu přepočítat na volty, jak by to udělala konkrétní váha. Ale to už je z jiné pohádky.
A nebo pokud je známý objem (což je), tlak (taky) a teplota (též), tak není nic jednoduššího než v reálném čase spočítat množství vzduchu na všechny válce dohromady, který proteče místem, kde by normálně byla váha. A tuto hodnotu přepočítat na volty, jak by to udělala konkrétní váha. Ale to už je z jiné pohádky.
Passat 4motion AVF
OPRAVTE MA AK SA MYLIM:
- vaha vzduchu meria mnozstvo vzduchu tak, ze odporovy drotik je vyhrievany elektrickym prudom a ochladzovany pretekajucim /meranym/ vzduchom, to zuzenie je podla mna na to, aby sa zvysila rychlost pretekaneho vzduchu aby sa dali lahsie vyhodnocovat signaly z odporoveho drotika, teda sa niekde musi aj merat teplota nasavaneho vzduchu aby sa vedelo spravne urcit ochladzovanie, teda ak je napr. zle merana teplota nasavaneho vzduchu a vaha moze byt OK tak je to aj tak naprd...
- ak je povrch drotika zaspineny, spina posobi ako tepelna izolacia a teda to bude nespravne merat, bude udavat VZDY mensi prietok ako realita, je mozne ze teplota sa meria v tej istej krabicke ako je aj vaha....
- je jedno ci je vaha vzduchu pred turbom alebo za turbom, program vie kde je a teda si vie spocitat ze kolko vzduchu tam je natlacene ale skor by som tipoval ze je pred turbom pretoze atmosfericky tlak sa tak nemeni ako na vystupe turba a teda by nebolo potrebne merat tlak vzduchu pre ucely merania jeho mnozstva?
- naozaj si myslim, ze vaha a ostatne snimace okrem lambda sondy su velmi dolezite a podla nich sa reguluje, lambda je sice dolezita tiez, ale kedze ma casovu konstantu az 2 sekundy, tak signaly z nej sa iba pouzivaju na kontrolu toho, ze co sa udialo pred 2 sekundami bolo v poriadku........ ak nie, zrejme sa upravuju nejake konstanty alebo sa program presuva na ine miesto na mapach.....
- vaha vzduchu meria mnozstvo vzduchu tak, ze odporovy drotik je vyhrievany elektrickym prudom a ochladzovany pretekajucim /meranym/ vzduchom, to zuzenie je podla mna na to, aby sa zvysila rychlost pretekaneho vzduchu aby sa dali lahsie vyhodnocovat signaly z odporoveho drotika, teda sa niekde musi aj merat teplota nasavaneho vzduchu aby sa vedelo spravne urcit ochladzovanie, teda ak je napr. zle merana teplota nasavaneho vzduchu a vaha moze byt OK tak je to aj tak naprd...
- ak je povrch drotika zaspineny, spina posobi ako tepelna izolacia a teda to bude nespravne merat, bude udavat VZDY mensi prietok ako realita, je mozne ze teplota sa meria v tej istej krabicke ako je aj vaha....
- je jedno ci je vaha vzduchu pred turbom alebo za turbom, program vie kde je a teda si vie spocitat ze kolko vzduchu tam je natlacene ale skor by som tipoval ze je pred turbom pretoze atmosfericky tlak sa tak nemeni ako na vystupe turba a teda by nebolo potrebne merat tlak vzduchu pre ucely merania jeho mnozstva?
- naozaj si myslim, ze vaha a ostatne snimace okrem lambda sondy su velmi dolezite a podla nich sa reguluje, lambda je sice dolezita tiez, ale kedze ma casovu konstantu az 2 sekundy, tak signaly z nej sa iba pouzivaju na kontrolu toho, ze co sa udialo pred 2 sekundami bolo v poriadku........ ak nie, zrejme sa upravuju nejake konstanty alebo sa program presuva na ine miesto na mapach.....
- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
moc popustas uzdu fantaziisky59 píše:- je jedno ci je vaha vzduchu pred turbom alebo za turbom, program vie kde je a teda si vie spocitat ze kolko vzduchu tam je natlacene ale skor by som tipoval ze je pred turbom pretoze atmosfericky tlak sa tak nemeni ako na vystupe turba a teda by nebolo potrebne merat tlak vzduchu pre ucely merania jeho mnozstva?
senzor mnozstva nasavaneho vzduchu je tam IBA kvoli systemu EGR, pretoze je to jediny sposob ako z merania vypocitat kolko %vzduchu a kolko % recirkulovanych plynov sa natlaci do valca... to ze to je na EDC15 jednotkach urobene ako je nema vyznam stale dookola komentovat... vozidla bez EGR ako aj novsie systemy EDC maju davku paliva vypocitavanu IBA z tlaku v sacom potrubi....
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
neexistuje nejaky detailny popis TDI motorov? rad by som si precital ze ako to vlsatne riadia a robia....mam na mysli taku ucebnicovu literaturu ale to asi bude "vyrobne tajomstvo"?subz3ro_tdi píše:moc popustas uzdu fantaziisky59 píše:- je jedno ci je vaha vzduchu pred turbom alebo za turbom, program vie kde je a teda si vie spocitat ze kolko vzduchu tam je natlacene ale skor by som tipoval ze je pred turbom pretoze atmosfericky tlak sa tak nemeni ako na vystupe turba a teda by nebolo potrebne merat tlak vzduchu pre ucely merania jeho mnozstva?
senzor mnozstva nasavaneho vzduchu je tam IBA kvoli systemu EGR, pretoze je to jediny sposob ako z merania vypocitat kolko %vzduchu a kolko % recirkulovanych plynov sa natlaci do valca... to ze to je na EDC15 jednotkach urobene ako je nema vyznam stale dookola komentovat... vozidla bez EGR ako aj novsie systemy EDC maju davku paliva vypocitavanu IBA z tlaku v sacom potrubi....
- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
existuju ucebne prirucky pre automechanikov.. niektore veci su tam celkom dobre popisane... posli mi do SZ mail 
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
A co mi povíte na to, že už jsem tu měl dva případy toho že váha v jednom autě total KO přendaná do jinýho chodí jak vítr. Zrovna včera jsem to dělal (už podruhý) váha z fabie uplně mrtvá a dal jsem jí do octy a chodí jak nová. Otázka jak dlouho. V prvním případě je na mrtvý váze v jinym autě najeto už cca 20000 a no problem.

Elektronika auta a technika........
776 829390
776 829390
Moje zkušenost s váhou je velice negativní......
Auto ztratilo výkon u spodních otáček a zabíralo pořádně až kolem 2tis.....do té chvíle se s tím nedalo skoro jezdit.....v kopcích to výrazně pokulhávalo a na rozjezdy hrůza..ale 180 se s tím dalo jet jak nic a diagnostika nic neukázala,ani žádný nouzák jen prostě nízký vykon do cca 1800ot/min....kolem 3 tis už se tomu skoro nechtělo....
Tak jsem vyměnil Váhu (STARLINE)....skoro nic se nezmenilo jen auto jelo až do 4tis.....tak jsem začal řešit další aspekty zaslepit EGR,vyčistit VSTŘIKY,výměnit FILTRY,vyčistit IC,zkontrolovat plnící tlaky Tuba,když už jsem chtěl měnit vstřiky jak mi bylo jedním mekánikem porazeno
Tak jsem ještě zkusil váhu z Passata B5 a ejhle auto jelo jako nové.....tak jsem koupil origo BOSH váhu a teď to jezdí jak zamlada.....Přitom na diagnostice Starlainácká váha ukazovala správné hodnoty takže mě nenapadlo ,že to nakonec bude ta váha.....
Tímhle chci varovat před koupí "kvalitních" výrobků STARLINE......ušetříte si tím hodně starostí,času a hlavně peněz.....
Váha je hodně důležitá....na základě výpočtu hmotnosti nasávaného vzduchu,a údajích z dalších snímačů si ŘJ určuje kolik paliva je potřeba vstříknout do válců.....takže výrok ,že je tam váha jen pro EGR je trochu z cesty protože EGR je v činosti jen v určitém spektru otáček (do 2000ot/min) a pak je jeho funkce už zbytečná....
Auto ztratilo výkon u spodních otáček a zabíralo pořádně až kolem 2tis.....do té chvíle se s tím nedalo skoro jezdit.....v kopcích to výrazně pokulhávalo a na rozjezdy hrůza..ale 180 se s tím dalo jet jak nic a diagnostika nic neukázala,ani žádný nouzák jen prostě nízký vykon do cca 1800ot/min....kolem 3 tis už se tomu skoro nechtělo....
Tak jsem vyměnil Váhu (STARLINE)....skoro nic se nezmenilo jen auto jelo až do 4tis.....tak jsem začal řešit další aspekty zaslepit EGR,vyčistit VSTŘIKY,výměnit FILTRY,vyčistit IC,zkontrolovat plnící tlaky Tuba,když už jsem chtěl měnit vstřiky jak mi bylo jedním mekánikem porazeno
Tak jsem ještě zkusil váhu z Passata B5 a ejhle auto jelo jako nové.....tak jsem koupil origo BOSH váhu a teď to jezdí jak zamlada.....Přitom na diagnostice Starlainácká váha ukazovala správné hodnoty takže mě nenapadlo ,že to nakonec bude ta váha.....
Tímhle chci varovat před koupí "kvalitních" výrobků STARLINE......ušetříte si tím hodně starostí,času a hlavně peněz.....
Váha je hodně důležitá....na základě výpočtu hmotnosti nasávaného vzduchu,a údajích z dalších snímačů si ŘJ určuje kolik paliva je potřeba vstříknout do válců.....takže výrok ,že je tam váha jen pro EGR je trochu z cesty protože EGR je v činosti jen v určitém spektru otáček (do 2000ot/min) a pak je jeho funkce už zbytečná....
mě by spíš zajímaly nějaký dokumentace k jednotkám, mapám, atp., atp., ale to je bohužel ještě ceněnější info, než by rád sky59
(jo a taky mam za to, že váha sama bude mít nějaký teplotní čidlo - viz. příspěvek sky59 a muj o principu, resp. věrohodnosti údajů ...)
majkl1: tipuju, že není, možná vyjma okrajovejch hodnot váhy, ale řekl bych, že jednotka porovnává údaj z váhy se skutečnym tlakem a při rozdílu mimo toleranci padne do nouze - to mi připomíná subz3rův příspěvek - řekl bych, že krom hlavního důvodu - EGR - může váha odhalit i netěsnost v sání, a to jak před turbem (malý množství na velkej tlak), tak za turbem (velký množství na malej tlak)
Martin.R : a co bys rád slyšel?
Záleží na typu váhy, resp. jejím průběhu a na tom, co očekává daná řj ... pokud nechceš slyšet dohady, tak bys to musel trošku konkretizovat nejlíp vč. porovnání z VAGu ...
jestli ten tvuj první případ neni např. Pierburg místo Bosche (vydrží dýl a má malinko vejš ten průběh - viz. ty grafy) - do tý fábie jsi pak dal novou a v pohodě? (on i špatnej kontakt by mohl oblbovat řj)
majkl1: tipuju, že není, možná vyjma okrajovejch hodnot váhy, ale řekl bych, že jednotka porovnává údaj z váhy se skutečnym tlakem a při rozdílu mimo toleranci padne do nouze - to mi připomíná subz3rův příspěvek - řekl bych, že krom hlavního důvodu - EGR - může váha odhalit i netěsnost v sání, a to jak před turbem (malý množství na velkej tlak), tak za turbem (velký množství na malej tlak)
Martin.R : a co bys rád slyšel?
jestli ten tvuj první případ neni např. Pierburg místo Bosche (vydrží dýl a má malinko vejš ten průběh - viz. ty grafy) - do tý fábie jsi pak dal novou a v pohodě? (on i špatnej kontakt by mohl oblbovat řj)
Laclosak: no s těma hodnotama ve VAGu je to i pro "koncernový" mechaniky často jak hrad v Karpatech (co vim, tak ani dílenky neobsahujou přesnej popis, jak jsou hodnoty zobrazovaný - zaokrouhlování, dopočet, zpoždění, ... př. zrovna i skut.hodnota váhy je tam na dvou místech a trochu se lišej, což není vůbec vyjímečnej jev a možná že ten napěťovej průběh je jednotkou vyhodnocovanej více způsobama, ale třeba kecam - to mě napadlo v souv. s příspěvkem Martina) ... a neurážej vývojový inženýry koncernu, když nejsi alespoň na jejich úrovni
- pokud by tam váha byla z důvodu určení množství paliva, tak by to od mechanických komponent nebyl nijak velkej pokrok a znamenalo by to, že vývojáři jsou docela amatéři, když se to v případě přeplňovanejch motorů daleko přesněji dá určit pomocí tlaku a teploty vzduchu za turbem 
pdf-ka
trosku som pobrusil a nasiel nejake info:
chcelo by to ale este lepsi popis
http://leteckaposta.cz/503932413
http://leteckaposta.cz/776196556
bude to tam 19 dni odteraz, tak funguje posta
chcelo by to ale este lepsi popis
http://leteckaposta.cz/503932413
http://leteckaposta.cz/776196556
bude to tam 19 dni odteraz, tak funguje posta
Nechci urážet vývojové inženýry,jen jsem vyjádřil svůj názor....navíc jsem neřekl ,že váha je jediný snímač ,ze kterého ŘJ čerpá informace a na jejich základě vyhodnocuje stavy.......psal jsem " váhy a dalších snímačů".....
Tudiž se do toho snímač tlaku v sacím potrubí a další vstahuje....těch snímačů je několik..... samozdřejmě ,že to nezáleží jen na jednom......Pokud si toho názoru ,že je tam váha jen na funkci EGR...tak ho zaslepíš a váhu v podstatě nepotřebuješ?
Každopádně máš pravdu s tím,že ŘJ údája s váhy na diagnostice může docea zkreslit.....tudiž to není zcela směrodatné
Tudiž se do toho snímač tlaku v sacím potrubí a další vstahuje....těch snímačů je několik..... samozdřejmě ,že to nezáleží jen na jednom......Pokud si toho názoru ,že je tam váha jen na funkci EGR...tak ho zaslepíš a váhu v podstatě nepotřebuješ?
Každopádně máš pravdu s tím,že ŘJ údája s váhy na diagnostice může docea zkreslit.....tudiž to není zcela směrodatné
- subz3ro_tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 18 zář 2007, 08:17
- Bydliště: Žilina
Trosku teraz nevies o com je rec, alebo pozorne necitas, ale to je jedno....Laclosak píše:Váha je hodně důležitá....na základě výpočtu hmotnosti nasávaného vzduchu,a údajích z dalších snímačů si ŘJ určuje kolik paliva je potřeba vstříknout do válců.....takže výrok ,že je tam váha jen pro EGR je trochu z cesty protože EGR je v činosti jen v určitém spektru otáček (do 2000ot/min) a pak je jeho funkce už zbytečná....
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Výpočet množsví nasávanýho vzduchu pomocí tlaku a teploty vzduchu za turbem je jen orientační . Nebere v úvahu změnu aerodynamickýho odporu v sacím kanále vlivem úsad . . . Platí zákon o zachování hmotnosti tj. co proleze váhou , to se dostane do motoru ( pokud všechno těsní a není v činnost EGR ) . Na základě plnícího tlaku koriguje mechanika . . .FandaTDI píše: ... a neurážej vývojový inženýry koncernu, když nejsi alespoň na jejich úrovni- pokud by tam váha byla z důvodu určení množství paliva, tak by to od mechanických komponent nebyl nijak velkej pokrok a znamenalo by to, že vývojáři jsou docela amatéři, když se to v případě přeplňovanejch motorů daleko přesněji dá určit pomocí tlaku a teploty vzduchu za turbem
VW T3 mTDi + Xantia 2 HDi 80kW . . . repasuju alternátory . . .