Stránka 1 z 3
Praskající žárovky ve Sharanu
Napsal: 21 bře 2007, 16:27
od Filas
Mám VW Sharan TDI 2002 a mám problém, že mi neustále praská obrysová žárovka v pravém zadním světle.Vydrží vždy tak asi 1-3 měsíce. Nesetkal jste se někdo s touto závadou, nebo nevíte, čím by to mohlo být
? Díky.
Napsal: 21 bře 2007, 16:48
od Marek77
Kolik vykazuje dobíjení? Nemělo by přesahovat 14,4 V za žádných okolností.
Ale při přebíjení zpravidla odejdou spíš halogeny než obyčejná malá žárovička.......
Napsal: 21 bře 2007, 16:49
od Filas
Vepředu jsou xenony, ale změřím to a dám vědět.
Napsal: 21 bře 2007, 20:09
od laurin.clement
To samé se mi stává taky,napětí v pohodě a tak přemýšlím,že tam dám asi diody a bude klid.Rok výroby stejný
Napsal: 21 bře 2007, 20:25
od váha
mylsim že u fábky se to řeší odporem

Napsal: 21 bře 2007, 21:22
od laurin.clement
To vím,že se to u fábie řeší odporem,ale to se řeší přední světla já sice nemám xenony a pření žárovky jsem ještě neměnil měním jenom pořád ty zadní a tak jsem přemýšlel jestli by to nemohlo být tím jak se zavírají zadní dveře jestli ta žárovka tedy spíše vláknu nějak netrpí na ty otřesy,ale zase na druhou stranu by snad měli být odolný proti otřesům,když jsou montovaný do aut.Ještě jedna věc pokaždé,když přestane svítit tak je celá černá ze vnitř.Vyzkouším odpor a když nepomůže tak dám diody.Poslední žárovka vydržela asi dva dny.
Napsal: 21 bře 2007, 21:46
od Filas
Přesně tak! Já mám vadnou žárovku taky vždy úplně černou!
Napsal: 21 bře 2007, 22:47
od zdenace
No já je taky často měním na těchto značkách, ale asi to bude tím práskáním zad. dveří.
Napsal: 21 bře 2007, 23:17
od Filas
A jaký na to mají vliv dveře? Obrysová světla přece nejsou na dveřích.
Napsal: 21 bře 2007, 23:18
od MirekX
Se zadníma dveřma práskám, a ještě jsem žárovku vzadu neměnil, možná za dva roky jednu. mám rok 2001
Napsal: 21 bře 2007, 23:30
od zdenace
To nevím, ale je fakt, že jsem změnil značku žárovek a je to lepší, porovnávám to i s jinýma autama.
Napsal: 22 bře 2007, 06:48
od váha
schválně zkuste změřit napětí kolik tam jde
Napsal: 22 bře 2007, 08:10
od Marek77
Bílé diody to vyřeší jednou pro vždy.
Napsal: 22 bře 2007, 08:15
od vilik
Jestli je zevnitř černá, svědčí to spíše o tom, že v té žárovce není to, co by mělo být. Do baňky se dává inertní plyn, který má zabránit přepálení vlákna vlivem oxidace.
Hledal bych to spíše v žárovkách a zkusil třeba jiného výrobce.
Někdy se zkrátka nepovede, nebo odflinkne série a je velká pravděpodobnost, že prasklou nahradíš jinou ze stejné série. Bohužel se to nedá jednoduše poznat.
A jestli jsou ostatní žárovky v pohodě, tak to jenom potvrzuje to co tady píšu. Není snad ani technicky možné, aby na jedné straně zadku auta bylo napětí správné a žárovky držely a na druhé bylo jiné.

Napsal: 22 bře 2007, 10:03
od Marek77
V hlavních světlometech je vlivem velkých halogenových žárovek dost teplo, což může taky malým žárovkám vadit. Ale když jsou tam xenonové výbojky, teplo je dost eliminováno, takže asi fakt změnit výrobce žároviček.
Ještě mě napadla maličkost - jednomu zákazníkovi na servisu taky často praskaly žárovky a my už jsme nevěděli, co s tím, až po nějakém čase jsme na to přišli - měl zadřenou volnoběžku na alternátoru a v určitých režimech práce motoru mu do elektrického systému skákaly napěťové špičky.