Stránka 1 z 2

Kolisani predvstriku

Napsal: 01 dub 2007, 20:01
od raja
Pri nastavovani predvstriku pres VAG me kolisa predvstrik (cca 55-59).
Je to normalni?
A jeste jeden dotaz, proc je vstrikovac (treti od rozvodaku) opticky vetsi?

Napsal: 01 dub 2007, 20:19
od Huml
1)je to normální
2)protože je v něm snímač zdvihu jehly

Napsal: 01 dub 2007, 20:38
od Marek77
Při kontrole dynamického předvstřiku musí být splněno hned několik základních podmínek.

Teplota motoru minimálně 80°C
Teplota paliva minimálně 20°C
Správně nastavené napnutí rozvodového řemenu
Elektronicky odpojený ventil N108 regulace počátku vstřiku (prostřednictvím funkce základní nastavení 04, kanál 0).

Minimální kolísání je normální, přesně jak píše pan Huml, protože je to závislé na změně teplot vody a paliva. Pokud do systému vletí malinko teplejší nafta nebo třeba chladnější voda, hned to na tuto změnu bude reagovat. Důležité je, aby hodnota vždy byla v tolerančním pásmu.

Napsal: 01 dub 2007, 21:24
od origoš
Může to kolísat i v případě, že je uvolněna řemenice na klice.

Napsal: 01 dub 2007, 21:45
od Huml
to pak chodí, ale asi daleko víc

Napsal: 01 dub 2007, 22:04
od stinger
Já to zrovna dneska měřil vagcomem, voda na devadesáti, nafta lehce přes dvacet, motor ALH a tohle z toho vypadlo, to asi nebude zrovna značka ideál :(
Koukal jsem i na pravidelnost chodu při volnoběhu na kanálu 13 a ukazovalo to -0,07/+0,21/-0,16/0,00 pro jednotlivé válce, hodnoty se průběžně trochu měnily, ale vstřiky asi budou ok

Obrázek

Napsal: 02 dub 2007, 05:56
od váha
stinger píše:Já to zrovna dneska měřil vagcomem, voda na devadesáti, nafta lehce přes dvacet, motor ALH a tohle z toho vypadlo, to asi nebude zrovna značka ideál :(
Koukal jsem i na pravidelnost chodu při volnoběhu na kanálu 13 a ukazovalo to -0,07/+0,21/-0,16/0,00 pro jednotlivé válce, hodnoty se průběžně trochu měnily, ale vstřiky asi budou ok
to bych spíš řekl že tohle vypadá na to že je něco s rozvodama,jak to startuje?

Napsal: 02 dub 2007, 07:12
od David-pv
Huml píše:to pak chodí, ale asi daleko víc
Je potřeba při nastavení předvstřiku po výměně rozvodů dělat tohle: Elektronicky odpojený ventil N108 regulace počátku vstřiku (prostřednictvím funkce základní nastavení 04, kanál 0). ?

Napsal: 02 dub 2007, 07:15
od stinger
No startuje to celkem v pohodě, vyjímečně se stane že to lehce zaškobrtne, ale to spíš když to dýl stojí. Motor má 150tkm, rozvody byly dělány při devadesáti, aspoň to je napsáno na štítku, jestli ho někdo nepřelepil odjinud, ale má to německou servisku tak snad ne.

Napsal: 02 dub 2007, 07:29
od váha
David-pv píše:
Huml píše:to pak chodí, ale asi daleko víc
Je potřeba při nastavení předvstřiku po výměně rozvodů dělat tohle: Elektronicky odpojený ventil N108 regulace počátku vstřiku (prostřednictvím funkce základní nastavení 04, kanál 0). ?
všiml sis že když dáš základní nastavení kanál 0 tak se ti rozbliká kontrolka žhavení?Tak včera tady marek77 psal z jakých příčin se rozbliká...signalizuje to že je odpojený ten ventil tipuju ;)

Napsal: 02 dub 2007, 23:19
od stinger
Co na to odborníci, myslím ten obrázek grafu co jsem tady dal. Jde vidět jak tam ten předvstřik chodí v rozmezí hodnot 34 až 51. Mám si začít dělat starosti?

Napsal: 03 dub 2007, 08:07
od vita
Jo bejt tebou tak se o to budu zajímat. Jak už bylo psáno: Zkontroluj rozvod řemen (stav, napnutí), rozvodový kolo na klice (jestli nehází-neni povolený), napínací kladku (kde má rysku), zkrátka celý rozvody, jestli neni někde něco povolenýho. Pokud bude vše OK, tak jedině čerpadlo (ale co se v něm může pos.. ?) a nebo vstřik. Nic víc mě nenapadá.

Napsal: 03 dub 2007, 08:26
od Marek77
Osobně bych udělal rozvody. Pro dobrý a klidný spánek (zejména nevíš-li, kdy byly dělány naposledy a pouze se domníváš). A při té příležitosti jistě případnou závadu odhalíš.

Napsal: 04 dub 2007, 18:31
od stinger
Zběžně jsem se na to mrknul, tak rozvoďák vypadá ok, napnutí taky v pohodě, značky na napínací kladce jsou tak jak mají být podle DP. Řemenice na klice viditelně neházela, ale to už by bylo asi hodně špatné.
Takže buď je ta řemenice na klice lehce uvolněná a cuká se to, nebo nemůže být problém i v čerpadle? Nebo snímač polohy klikového hřídele, třeba nejak zasviněný? Chtěl bych vyloučit možné jiné závady banálního charakteru, než se začne neco dělat s rozvodama.

Napsal: 04 dub 2007, 18:48
od pafka
stinger píše:Zběžně jsem se na to mrknul, tak rozvoďák vypadá ok, napnutí taky v pohodě, značky na napínací kladce jsou tak jak mají být podle DP. Řemenice na klice viditelně neházela, ale to už by bylo asi hodně špatné.
Takže buď je ta řemenice na klice lehce uvolněná a cuká se to, nebo nemůže být problém i v čerpadle? Nebo snímač polohy klikového hřídele, třeba nejak zasviněný? Chtěl bych vyloučit možné jiné závady banálního charakteru, než se začne neco dělat s rozvodama.

Sundej řemenici na klice, a zkontroluj pro jistotu šroub na roz.kolečku na klice, nevěřim že bude volný. Jinak to vidím na čidlo teplotyv čerpadle, nebo na elek. hlavu čerpadla,může být i lehce přidřená mechanika čerpadla.To kolísání máš dost velké, o dva až tři stupně je normální.