Stránka 1 z 2
Jak zjisti zda je vadna baterka, usměrňovač napětí,či altik?
Napsal: 09 led 2013, 22:56
od Horak.Rada
Ahojte.Dnes jsem vyjel s plneě nabitou baterkou a auto ujelo asi 8 km a rožla se kontrolka jako u ESP, tak jsem rychle frčel ke garáži.Tam jsem udělal zátěžový test a v autě pustil co nejvíce spotřebičů, včetně vyhřívaní sedaček na plný výkon.Najednou začalo kolísat podsvícení palubní desky a světla zhasle.Při zamykání bylo cítit, že i central měl problém se zamčením dveří.Kontrolka dobíjení nesvítí.Podotýkám, že se jedná o vw passat r.v. 2002 a doposud je tam původní baterka.Tak nevím jak mám zjistit zda je vadná baterka, altík, či usměrňovač napětí. VAG mi napsal chybu 17911 17911 - Signal zatizeni od svorky alternatoru DF Nesmyslny signal.Co poradíte, jak zjistit závadu?
Napsal: 09 led 2013, 22:58
od Horak.Rada
Podotknu,že baterku jsem už parkrát nabíjel.Tak nevím zda se tak může projevit baterku, že už má svoje za sebou.

Napsal: 09 led 2013, 23:01
od TDI tech
Kukol by som sa osciloskopom ci je vidno vsetky fazy (polvlny). Ale vidim to na altik
Napsal: 09 led 2013, 23:02
od Woko_O
Vem si multimetr,nebo volt metr.. dej ho na kontakty baterky bez nastartovanýho motoru a musí ukazovat okolo 12-13V. Pak můžeš s nastartovaným motorem a musí ukazovat něco mezi 13-14,5V ..cokoliv mín nebo víc je blbě.. Pokud min bez motoru,je špatná baterka..Pokud min s motorem tak dobíjení. Pokud víc bez motoru máš zázračnou baterku,pokud víc s motorem máš naprd regulátor dobíjení..
Napsal: 09 led 2013, 23:02
od Horak.Rada
osciloskop nemám, ani nevím o nikom kdo jej má.Není snadNější řešení jak to zjistit.Pokud by byla atík v háji.Tak by svítilo dobíjení na palubní desce ne?
Napsal: 09 led 2013, 23:05
od TDI tech
Napr. ked prdne jedna dioda tak kontrolka sa tvari ze je vsetko OK len ti cez noc vybije baterku.
Napsal: 09 led 2013, 23:50
od senioring1
Woko_O píše:Vem si multimetr,nebo volt metr.. dej ho na kontakty baterky bez nastartovanýho motoru a musí ukazovat okolo 12-13V. Pak můžeš s nastartovaným motorem a musí ukazovat něco mezi 13-14,5V ..cokoliv mín nebo víc je blbě.. Pokud min bez motoru,je špatná baterka..Pokud min s motorem tak dobíjení. Pokud víc bez motoru máš zázračnou baterku,pokud víc s motorem máš naprd regulátor dobíjení..
Presnejšiu radu už ani nemôžeš dostať .
Vlani v Grécku nešlo naštartovať auto . Kúpil som na prvej pumpe novú baterku a po jej namontovaní začala svietiť kontrolka dobíjania . V servise zistili zodraté uhlíky alternátora . Alternátor sa snažil dobíjať skratovanú baterku zo všetkých síl , až zodral uhlíky .
Napsal: 10 led 2013, 01:25
od Milten007
TDI tech: ked sa pokazi ta jedna dioda tak tu baterku to vybije cez noc len tak ako keby doskratu ?
Napsal: 10 led 2013, 07:34
od Horak.Rada
Dobře.Dnes to proměřím ale myslím, že budu kupovat také novou baterku.
Napsal: 10 led 2013, 08:40
od Richi
Kdysi mi klekla baterka a absolovoval jsem malou okružní jízdu.
1) - Servis: Přebijí to pane, to je alternátor v hajzlu.
2) - Chlapík co opravoval alternátory: Ukažte, no jo, to dobijí málo, to je alternátor.
3) - V servisu a prodejně autobaterií: Nastartujte, přidejte plyn. Dobijí to parádně, máte vyzkratovaný článek na baterce. Stavte se pozítří, objednáme.
4) - Chlapík co má elektroservis: Dobijí to v pohodě, to je baterka. To víte, musíte na to mít pořádný měřák.
Napsal: 10 led 2013, 08:56
od Horak.Rada
A nakonec to bylo čím?Baterka,nebo altík?
Napsal: 11 led 2013, 18:21
od Horak.Rada
Tak po proměření zjištěno, že je altík v háji.Při nastartování a postupněm proměřování na pólech baterie jsem zjistil, že pokud jsem zapl světla, výhřes sedaček, mlhovky, ventilátor na plné peckytak altíik nestíhá dobíjet, napětí v baterce hrozně rychle padalo a postupně se začli rozsvěcovat kontrolky a nakonec zhaslo osvětlení palubní desky, včetně světel.Akorát nechápu, proč mi na palubce nestvítí dobíjení(když je problém v altíku).Je to možné?
Napsal: 11 led 2013, 21:23
od senioring1
Odpoveď máš vyššie - TDI tech , alebo nedostatočný výkon alternátora , ktorý môžu robiť kľzajúci remeň , malé uhlíky , straty vo vedení , alebo aj zlá baterka . Nenapísal si aké napätia si nameral .
Napsal: 11 led 2013, 21:55
od boobika
když si sečteš příkon toho všeho, co jsi zapnul, tak je jasné, že napětí bude na volnoběh klesat. zvlášť když máš baterku starou 10let a po startu to do ní musí altík pořádně cpát. pokud by byla baterka ok, nemůže se stát, že auto sotva zamkneš! tomu odpovídá i to rozsvěcování kontrolek.
pujč si klešťový ampermetr a změř proud mezi baterkou a altíkem po startu.
a úplně snadno může třeba ráno u studeného auta změřit napětí na baterce před startem. určitě tam nebude cca 12,3-12,6V (bude mrznout, napětí trochu klesne z normálních cca. 12,6V)
Napsal: 11 led 2013, 22:02
od vilozx6
Horak.Rada píše:A nakonec to bylo čím?Baterka,nebo altík?
Ja som mal problém so STARTROM, meral som bateriu, dobíjanie, nová baterka a nakoniec to bol starter. Zvlášť ráno.Ale teba sa to netýka, to len tak na okraj.
