Stránka 1 z 6
Vibrace pri zrychleni
Napsal: 06 kvě 2007, 22:26
od nielo
Nazdar chlapi mam nasledujici problem. Vzdy kdyz zrychluju z nizkych otacek cca 1200-1800 a jdu tvrde po plynu, tak se mi rozvibruje predni cast auta... intenzivni je to hlavne u vyssich rychlostnich stupnu, od 3 nahoru. Ale az se motor dostane z nejvetsiho zaberu tak se to zase uklidni. Proste vzdy kdyz jdu po plynu primo od podlahy, tam kde je kriticky bod nabehu akcelerace, tak se to cele rozvibruje. Pokud zrychluju rozumne tak to citit nejde.
Prvni napad bylo rozdelat poloosy a zkontrolovat klouby.. vymenily jsme vnejsi, ale porad to dela...
Byl jsem v SEATu a rekli mi, ze je to asi setrvak... cimz me moc nepotesili...
ze pry to u techto silnych motoru rychle odchazi, ze to nepobira ten kroutak... Pry inzenyri v SEATu vymysleli nejake super nove dovyvazovani (nejake olejove nebo co) a za cas z toho vytece olej a je to v kasi... Ze tam mam dat klasicky setrvak s perkama...
Rikal, ze v nizkych otackach tam ten setrvak lita, ale pri vyssich uz se sam nejak vystredi a tak to prestane..
Rikal, ze by s tim radeji nejezdil,ze se ten vyteceny olej muze vznitit...
V originale stoji 22tis a v nahrade asi 10tis... takze me moc nepotesil...
Moje kara: Seat Leon Top Sport, 110kw + chip, ARL
Myslite, ze by to mohlo byt i neco jineho?
Napsal: 07 kvě 2007, 15:45
od chiptuning
je to dvouhmota na 100pro,pomuze vymena,nejlepe sportovni sadu komplet,a asi by bylo dobry trochu snizit kroutak od spoda

Napsal: 07 kvě 2007, 16:32
od nielo
Sportovni sadu? A kde se to da kupit?

To bude hoodne velkej peniz...
Napsal: 07 kvě 2007, 16:40
od chiptuning
Napsal: 07 kvě 2007, 17:06
od váha
chiptuning píše:je to dvouhmota na 100pro,pomuze vymena,nejlepe sportovni sadu komplet,a asi by bylo dobry trochu snizit kroutak od spoda

proč si všichni myslíte že když se třese motor tak je to automaticky dvouhmota,hlavně u PD?

Napsal: 07 kvě 2007, 18:10
od tomáš karbus
But motor poloosy dvouhmota,a nebo silenbloky-pak jsou jeste jen obcasne se vyskytujici zavady
Napsal: 07 kvě 2007, 18:13
od go.vojta
měnit vnější klouby je blbost. když se ti chvěje auto v tahu tak to budou vždycky vnitřní klouby. takže bud setrvák nebo vnitřní klouby.. ale jestli se ti to tolik chvěje tak už ten setrvák bude hodně na kaši. bude už nejspíš vyosenej a zadřenej. na volnoběh to nic nedělá?? zkus prvně ty vnitřní klouby než budeš dávat jinej setrvák. někdy si pujč celý poloosy..
Napsal: 07 kvě 2007, 18:20
od patrick
to nielo: až to vyřešíš tak to sem napiš, velice by mě zajímalo co v tvém případě způsobuje ty vibrace, můj názor znáš, ale jak sem napsal nemusí to byt to stejné jako u mne.
Napsal: 07 kvě 2007, 18:50
od chiptuning
váha píše:chiptuning píše:je to dvouhmota na 100pro,pomuze vymena,nejlepe sportovni sadu komplet,a asi by bylo dobry trochu snizit kroutak od spoda

proč si všichni myslíte že když se třese motor tak je to automaticky dvouhmota,hlavně u PD?

protoze arl s chipem/otazka jak udelanym/ uz ma dost kroutaku na to aby to setrvak nezvladal

Napsal: 07 kvě 2007, 20:35
od váha
chiptuning píše:váha píše:chiptuning píše:je to dvouhmota na 100pro,pomuze vymena,nejlepe sportovni sadu komplet,a asi by bylo dobry trochu snizit kroutak od spoda

proč si všichni myslíte že když se třese motor tak je to automaticky dvouhmota,hlavně u PD?

protoze arl s chipem/otazka jak udelanym/ uz ma dost kroutaku na to aby to setrvak nezvladal

tak hlavně aby nevyměnil dvouhmotu a nebyl nasr...

Napsal: 07 kvě 2007, 20:57
od Huml
váha píše:chiptuning píše:váha píše:
proč si všichni myslíte že když se třese motor tak je to automaticky dvouhmota,hlavně u PD?

protoze arl s chipem/otazka jak udelanym/ uz ma dost kroutaku na to aby to setrvak nezvladal

tak hlavně aby nevyměnil dvouhmotu a nebyl nasr...

to klidně může být, protože to, že to třepe neznamená, že je ten setrvák vadnej, jenom to prostě nestíhá, zkusit zmenšit nebo posunout krouťák
Napsal: 08 kvě 2007, 07:26
od go.vojta
já bych spíš sázel na ty klouby.. už jsem to párkrát řešil.. ale uvidíme.
Napsal: 08 kvě 2007, 07:54
od váha
go.vojta píše:já bych spíš sázel na ty klouby.. už jsem to párkrát řešil.. ale uvidíme.
já už sem zase u PD viděl hodně jiných příčin třepání motoru a pokaždý by se dalo říct že to dělá dvouhmota a ani jednou to dvouhmota nebyla...
Napsal: 08 kvě 2007, 11:23
od nielo
go.vojta píše:měnit vnější klouby je blbost. když se ti chvěje auto v tahu tak to budou vždycky vnitřní klouby. takže bud setrvák nebo vnitřní klouby.. ale jestli se ti to tolik chvěje tak už ten setrvák bude hodně na kaši. bude už nejspíš vyosenej a zadřenej. na volnoběh to nic nedělá?? zkus prvně ty vnitřní klouby než budeš dávat jinej setrvák. někdy si pujč celý poloosy..
Jo asi to byla blbost, ale mechanik byl proste moc chytrej... Ale ty vnejsi byly stejne spatny... setrvak uplne na kasi urcite neni...protoze,kdyz jedu s lehkou nohou, tak je to v pohode a na volnobeh taky nic, ikdyz to vytacim. Je to proste neco, co trpi pri velkem zaberu...
Jo moc rad bych si pujcil cely poloosy,ale kdo a kde mi to pujci na takovy auto?
Jiny clovek mi rikal, ze se mu zase zda jakoby se to dusilo, jakoby mu neco chybelo... pry mozna spatny nejaky 3-cestny tlakovy ventil...
Asi s tim pro jistotu pojedu na diagnostiku a zjistim, co tomu autu pri tom zrychleni chybi.
Napsal: 08 kvě 2007, 14:02
od vita
Jak píše Huml: Dvouhmotovej setrvák má vyhlazovat nerovnoměrnej průběh točivýho momentu motoru. Pro určitej max moment sou naladěný i pružinky a hmota setrváku. Když tam máš čip kterej přidá +30% Nm tak je veškerý naladění vtahu - tzn. setrvák nemusí bejt vháji, jen prostě nestíhá (častým používáním v tomhle režimu, půjde do kytek dřív).
Mě tohle dělá Vento taky, myslel sem že to sou pneu ale už tam mám třetí a dělá to furt stejně. Nejvíc na pětku kolem 90km/h když přidám víc plynu (za 2/3) nad 120 km/h to přestane.