Stránka 1 z 2

propadajici se pedal brzdy

Napsal: 02 říj 2013, 18:55
od Ondras83
nekolikrat jsem se setkal s autama, ze se jim propada brzdovej pedal...odvzdusneno (i 2 litry brzdovky) a porad se propada...nezavisle na sobe nekolik oktavek, transporter T5, superb, fabia...na nekterejch autech vymenen hlavni brzdovej valec a porad se pedal propada, auto brzdi, ale jak stojim porad na pedalu, sjede az na podlahu...

cim to?

Napsal: 02 říj 2013, 20:21
od jericho-3
Dodnes není přesná odpověď, ale koncern je na tohle specialista. Patrně je hlavní viník ABS, stačí opravit zadní zarezlé svěráky a už se pedál propadá..Nejtvrdší pedál mají auta, která mají válečky u brzd co nejméně pohyblivé...to jsou paradoxy.. :)

Napsal: 02 říj 2013, 21:26
od Woko_O
Je to tak.. dělal jsem jen běžnou opravu jako je výměna zadních desek a přitom jsem rozhýbal válečky a to kolem..smontoval a pedál se propadal..

Chce to čas,občas tomu dát kouř a ono si to samo sedne.. ;)

Napsal: 03 říj 2013, 07:56
od jericho-3
Jo, musí hrát rovnoběžnost kotouče s destičkami perfektně..Takže kouř pomůže, nebotˇ se komponenty spáří. Nejhorší problém nastane při montáži ojebaných -vydřených kotoučů a nových desek. To je pak třeba dlouhodobý kouř..Je spíš divné, že u jiných značek tento problém jen tak nenastává.. :o

Napsal: 03 říj 2013, 08:06
od OťasTDi
tak on ten pedál má pomalu sjíždět,když auto stojí.jak píše jericho.na vině je abs/esp,které vyhodnocuje,že jsou "zablokovaná kola" a upouští tlak...ale jestli je pedál gumový,nebo např jednou je tvrdý,jednou ne,někdy zabírá nahoře,někdy až v půlce,tak je to zavzdušněné a pak zkus ondro ten postup,co jsem posílal.

Napsal: 03 říj 2013, 08:43
od aughostino
tiez patrim k tym nestastnikom ktorym sa prejavuje tento jav na octavii

brzdovy pedal na prvy krat ide skoro az na podlahu (ale brzdi) na druhykrat zabera pekne hore. predne aj zadne brzdy komplet nove, premazane pohyblive casti aj dotykove plochy, brzdy odvzdusnene vagom s 1l kvapaliny, predne brzdove hadibky nove, podtlakova hadica posilovac-> vakuova pumpa nova, natrubok zalepeny, pekne tesni a stale to pretrvava

Napsal: 03 říj 2013, 11:36
od matesll
Odvzdušňovák na zadku údajně není v nejvyšší poloze, takže při odvzdušnění na autě tam nějaká bublinka zůstane, tudíž demontovat a odvzdušnit mimo auto. Mě to pomohlo.

Napsal: 03 říj 2013, 16:34
od jericho-3
Ale nejvyšší poloha nehraje roli, to není topení v baráku. Nehledě na to, že když povolíš odvzdušnovák, tak za nějakou dobu poteče kapalina. Jelikož si brzdy většinou odvzdušnuji sám, nejdřív povolím odvzdušnovák, jakmile protéká kapalina utáhnu a pak nandám skleničku pro odvzdušnění solo..Kolikrát jsem ověřoval, zda je to opravdu dobře odvzdušněno a nacpal manželku za volant a vše bylo O.K. :)

Napsal: 03 říj 2013, 17:19
od Ondras83
OťasTDi píše:tak on ten pedál má pomalu sjíždět,když auto stojí.jak píše jericho.na vině je abs/esp,které vyhodnocuje,že jsou "zablokovaná kola" a upouští tlak...ale jestli je pedál gumový,nebo např jednou je tvrdý,jednou ne,někdy zabírá nahoře,někdy až v půlce,tak je to zavzdušněné a pak zkus ondro ten postup,co jsem posílal.
nene, pedal je gumovej a propada se, ale porad stejne zabira, auto brzdi normalne...zkousel jsem zpousta zpusobu odvzdusnovani, zkousel jsem i na pul dne odvzdusnovat samospadem - povolil jsem odvzdusnovaky at si to tece ven samo a nic nepomohlo...jedine, kdyz jsem se stim nesetlak bylo, kdyz jsem delal v autorizaku, odvzdusnovali jsme to tam masinou od wurtha, ktera vytvari pretlak v brzdovym systemu...

a taky jsem si povsimnul, ze to delaji hlavne auta se 4x kotoucem...na ALH 66kw jsem s tim problemy nemel - ale nemusi to bejt pravidlo, tohle jsem vypozoroval ja :)

Napsal: 03 říj 2013, 17:32
od Shaman858
ABS na to určitě vliv nemá,mám Toledo II bez ABS,jednou se mě takhle začal propadat pedál a to dost tak sem vyměnil kroužky na brzdovým válci a rovnou i kapalinu,pomohlo to,ale né úplně pořád se trošku propadá.

Napsal: 03 říj 2013, 18:23
od xshreck
taky mi to dělá, původní majitel nejspíš dělal GO předních brzd, zadek má najeto 30tis (mám nové já).

Držím a pedál se propadá, teda propadne se když ho víc zmáčknu .-)

ale brzdy mám jedovatý jak sviň, žádná oktávka ve který jsem jel takhle nebrzdila... a nějak to neřeším :?

Napsal: 03 říj 2013, 20:50
od jericho-3
U auta bez ABS by tento problém být neměl..Pokud se nekraví omezovače z.nápravy nebo podobná zařízení na brzdách, je tu jasná cesta- brzdový válec, pokud je v pořádku tak špatné hadice..Nic jiného, co krade tlak soustavy mimo zavzdušnění tam není..U kotoučů na všech kolech zvlášť...

Napsal: 03 říj 2013, 21:14
od GeneHawkins
OťasTDi píše:tak on ten pedál má pomalu sjíždět,když auto stojí.jak píše jericho.na vině je abs/esp,které vyhodnocuje,že jsou "zablokovaná kola" a upouští tlak...
Já myslím, že tohle je zcela chybná úvaha. ABS u stojícího vozidla musí vyhodnotit, že všechna kola stojí a tak není třeba nijak zasahovat. ABS vyhodnocuje rozdíl otáčení kol a pokud ho zjistí, tak zasahuje.

Napsal: 03 říj 2013, 22:33
od Woko_O
Ono to nebude ani tak pravda jen s koncernem. Po výměně desek se mi tohle stalo na Accordu 08 a i na Mondeu 06.. Takže v tom někde bude zakopanej pes. Ale pokud je to dobře odvzdušněný,tak by si to mělo po čase sednout.. :)

Napsal: 04 říj 2013, 08:01
od jericho-3
Ale co by umožňovalo , aby pedál šel s malou silou až na podlahu? I když je auto zavzdušněno /a málokdy jsou oba okruhy/, tak je pedál měkký, ale nikdy se nechová jako pedál spojkový. Když jsem to poprvé zjistil /auto bylo normálně v provozu/ říkal jsem si, tam snad nejsou pakny nebo destičky..A co může povolit? Kolikrát majitelé vymění válec a vše je stejné.."Vinu" zato má ABS, v jeho systému něco umožňuje unik tlaku kapaliny. Asi jako nafukující se hadice u kola..Přesně tohle dělala Simca 1300ccm , když majitel z nedostatku ND použil hadici u př. kola kotoučovky z tlakové maznice... :)