Stránka 1 z 1
chipovat kdyz ma hodne najeto?
Napsal: 06 říj 2013, 22:03
od maxx99
Ahoj, zajimaji me vase nazory. Na toledu ahf, loni dovezeneho z nemecka jsem repasoval turbo a daval novou vahu vzduchu. Auto ma ted najeto 280.000km a rekl bych, ze funguje jak ma. Presto by se mi libil trochu vyssi vykon. Porad ale vaham, jestli mam byt rad, ze auto jede a nechat to byt a nebo ho nachipovat. Nechci nic extremniho, jen by se mi libilo trochu lepsi zrychleni pri predjizdeni...
Re: chipovat kdyz ma hodne najeto?
Napsal: 06 říj 2013, 22:56
od vilozx6
maxx99 píše:Ahoj, zajimaji me vase nazory. Na toledu ahf, loni dovezeneho z nemecka jsem repasoval turbo a daval novou vahu vzduchu. Auto ma ted najeto 280.000km a rekl bych, ze funguje jak ma. Presto by se mi libil trochu vyssi vykon. Porad ale vaham, jestli mam byt rad, ze auto jede a nechat to byt a nebo ho nachipovat. Nechci nic extremniho, jen by se mi libilo trochu lepsi zrychleni pri predjizdeni...
Odmeraj tlaky a keď sú dobré tak nemáš sa čoho báť. Pri AHF je 19,00 bar kaput. Pozeral som nedávno tabuľku, lebo som nameral na svojom 25,25,25,12....Ale už aj 25bar mi tu radili, že je na dobré TDI málo.....

Napsal: 07 říj 2013, 05:51
od Marek77
Optimální kompresní tlaky na válcích u nafty by měly být vyšší než 25 Bar (na teplém motoru), to je fakt. 19 Bar je motor po smrti.
Pokud je motor v pořádku, má i po tolika kilometrech tlaky jako kotel. Já mám přes 300 tisíc a tlaky mám stále kolem 30 Bar (na původní hlavě - kdybych zaleštil ventily, mohl bych to dostat i výš).
Napsal: 07 říj 2013, 06:35
od marena tdi
ja bych se toho nebal. kilometry uplne v pohode. v čr jezdi tisice aut co mají stocene tisice kilometru na tachometru a majitele slepe veri ze mají najeto malo a s klidnou dusi jezdi.
Napsal: 07 říj 2013, 07:08
od Marek77
Ono je čipovat a čipovat. Pokud se to udělá náležitě odborně a s citem, neměl by být problém ani u auta s půl milionem.
Konkrétně u motor AHF je fajn, když to nepřekročí 100kW a 300 Nm. Průběh je fajn, znát to je, není to drahé a motor to snese.
Napsal: 07 říj 2013, 08:30
od maxx99
Diky za odpovedi kluci. Ty hodnoty ktery napsal Marek ani prekracovat nechci, jak jsem psal, nechci nic extremniho, rad bych nechal original spojku a ostatni kompomenty...mozna bych ten chip spojil s vymenou trysek,ale to nevim...Na kolik penez vyjde to zmereni komprese?
Napsal: 07 říj 2013, 08:51
od maxx99
Mimochodem, kdybych zjistil, ze ma motor teba nizsi tlaky, nebo je dokonce "po smrti", co se s tim dela? A projevuje se to nejak, nebo se to zjisti az pri tom zmereni?
Napsal: 07 říj 2013, 09:06
od vilozx6
maxx99 píše:Diky za odpovedi kluci. Ty hodnoty ktery napsal Marek ani prekracovat nechci, jak jsem psal, nechci nic extremniho, rad bych nechal original spojku a ostatni kompomenty...mozna bych ten chip spojil s vymenou trysek,ale to nevim...Na kolik penez vyjde to zmereni komprese?
Ak máš známeho, požičaj si budík a zvládneš to aj sám. Žhaviče von, odpojiť čerpadlo a aspoň 5-7 sekúnd pretočiť motor. Mimochodom v tabuľke je minimálna hodnota vo valci 19bar....Rozdiel medzi valcami, by nemal byť väčší , ako 5 bar...Ja som 12 bar na 1 valci ani nepozoroval, nebyť merania....Akurát to papalo olej.....

Napsal: 07 říj 2013, 09:27
od maxx99
No a co jsi s tim delal? To je pak na generalku motoru, ne?
Napsal: 07 říj 2013, 14:52
od vilozx6
maxx99 píše:No a co jsi s tim delal? To je pak na generalku motoru, ne?
Neviem čo sa stalo. Motor už mám uloženku. Dostal nakládačku na dialnici a asi sa mu to nepáčilo, ale nehovorím, že to už nemohlo byť skôr.

Napsal: 08 říj 2013, 17:13
od Shaman858
Kilometrů bych se nebál,mám Toledo ALH 66kw,čip asi na 85 kw a najeto + - 750 000,posledních 80 000 po čipu a žádný problém.
Napsal: 08 říj 2013, 20:48
od Biimbo
při 280 tis jsem nechával chipovat a ted mám 390 a žádný problém. Dokonce ještě původní vstřiky. Ale už to hulí asi by chtěly udělat.
Tenhle měsíc budu dávat VB,PP 764,saní z ASZ a rozhodnu se ještě o FMIC.
A o motor se nebojím ani trochu a to tlaky nejsou žádná sláva. Při těch 280tis měřený cca 23-28 ale chytá to pěkně i v zimě,tak kdo ví jestli to změřili dobře. Při výměně oleje ubude z horní tak mezi rysky. Takže to zas tak horký nebude

Napsal: 10 říj 2013, 12:20
od maxx99
Ok, díky všem za názory a ještě jednou se zeptám - kdybych opravdu zjistil, že je komprese nízká, co všechno se musí vyměnit aby to zase bylo v pořádku? A na kolik taková sranda vyjde?
Napsal: 10 říj 2013, 12:37
od marena tdi
maxx99 píše:Ok, díky všem za názory a ještě jednou se zeptám - kdybych opravdu zjistil, že je komprese nízká, co všechno se musí vyměnit aby to zase bylo v pořádku? A na kolik taková sranda vyjde?
zalezi jak se rozebere motor. pokud bude chycena hlava tak ta se da opravit , pokud budes mit popraskane pisty nebo nedejboze vydrene valce tak to je financne narocne . kolikrat oprava prevysuje cenu vozu. tim padem je na majiteli vozu kolik do svého auta chce investovat. jestli nakladnou opravu svého motoru nebo koupit nejaky jety kousek nekde z vrakoviste.