Stránka 1 z 3

AKL silně cuká - vadná váha vzduchu ???

Napsal: 06 led 2014, 12:04
od akl-problem
Zdravím všechny,

potřebuji poradit s následujícím problémem.

Auto:
Octavia 1 1,6 74kW AKL motor.

1/ Auto až po zahřátí nechutně cuká, opakuji za studena absolutně žádný problém, po dosažení určitého počtu otáček - cca 4000 a více opět naprosto v pořádku táhne k omezovači.
Vyměněno už kdeco, podezření na ucpaný katalyzátor na analyzátoru vyvráceno, nové svíčky, nové kábly, nová cívka, nové senzory vačky i kliky, nová lambda - všechno originální díly. Zůstává původní váha vzduchu - tu jsem odpojil a auto cukalo furt a stále dál, jakoby ta váha k ničemu nebyla - může přesto být problémová ? Nefunkční ? Proč by to cukalo dál i přesto, že je odpojená ?

2/ Samovolně se někdy zvyšují otáčky na 4000, vyměněná už i škrtící klapka + čištění + nastavování vagem, vyměněná i trubka mezi váhou a klapkou - byla v ní díra, nicméně 4000 otáček si přidává i poté

3/ někdy velmi špatně startuje - až třeba na popáté, někdy na podesáté. Děje se tak zcela nahodile, někdy ale necvakne relé palivového čerpadla pod volantem a čerpadlo běží dál - mám vyměnit to relé ? Může to být příčina (palivové čerpadlo v nádrži též nové)
Díky za tipy, už jsem z toho bezradný.

V paměti závad nic - kromě toho, co s tím dělám já za pokusy - odpojované teplotní čidlo, váha apod, jinak nic ...

Napsal: 06 led 2014, 17:23
od slovacek.milos
kup jednokontaktní svíčky sklep odtrh na O.5 mm přesně a budeš mít pokoj ;) pak naiš

Napsal: 06 led 2014, 18:23
od romanespana
ja bych to typnul, ze nekde mezi klapkou a hlavou bere falesnej luft, nebo neni tam volnobeznej ventil? (neco podobnyho jsem resil na 1.8landrover), a nikde nevidim jestli cidlo teploty taky zije

Napsal: 07 led 2014, 13:46
od akl-problem
tak svíčkama to nebude, neboť to dělalo i předtím a nyní jsou nové ngk v line ... přisávat vzduch to asi bude, mám toto podezření - viz video, které jsem natočil - https://vimeo.com/82898560 Nebo je to normální ten pazvuk (řekl bych prudké nasátí při akceleraci ???). Jeden člověk mi ale řekl, že je to normální u tohohle motoru, tak nevim :o
Jinak čidlo teploty před 2 roky originální nové, ale vadné být může, volnoběžný ventil ? Nevim, jestli tam je

Napsal: 07 led 2014, 15:11
od slovacek.milos
[quote="akl-problem"]tak svíčkama to nebude, neboť to dělalo i předtím a nyní jsou nové ngk v line ...

a máš na těch nových odtrh O.5 mm ?

NGK V line jsou tříkontaktní s odtrhem 1,1 mm na plyn absolutně nevhodné ;) jen si cukej

Napsal: 07 led 2014, 15:27
od akl-problem
Dřív to necukalo na ty samé svíčky, takže snad tím to nebude. Cuká i na benzín, někdy akceleruje na 50tku velice dlouho, spíš vůbec to nezrychluje, jindy zase zcela normálně. Zajímá mě spíš ten pazvuk z toho videa ;-)

Napsal: 07 led 2014, 16:28
od slovacek.milos
to je nějaká krvinka styřelá hadička upadlá, nebo tam máš protišlehovku netěsní, pak jak je před klapkou hadice ta do ní vde odvětrávací hadice ji ucpi na zkoušku nebo je vypadlá,

co ti psal roman přisává vem sprej na čistění brzd a stříkej kde se dá jak motor přidá víš, klidn i gumka u vstřiku

Napsal: 07 led 2014, 16:46
od akl-problem
rozhodně si myslím ,že to není normální, jak mi jeden člověk řekl. Obávám se právě, že ty problémy vznikají právě kvůli tomu :(

Napsal: 07 led 2014, 16:57
od romanespana
to je jak vcera,dnes a zitra. tim spreyem co ti psal milos pri nastartovanym motoru ofoukavej sani a jakmile motor zareaguje, tak v tom miste to saje falesnej luft, zamer se taky na hadicky okolo sani

Napsal: 09 led 2014, 22:17
od tpolak
Pokud máš možnost změřit to na analyzátoru je to nejlepší, jak tu bylo napsáno vzít sprej a stříkat, zjistíš i menší netěsnost, protože CO vylítne jako zběsilý :)

Napsal: 09 led 2014, 22:22
od tpolak
Docela by mě ještě zajímalo jaké jsou korekce na vstřikovačích

Napsal: 10 led 2014, 11:49
od p.s.

Napsal: 10 led 2014, 13:22
od roman1648
nemáš prasklý někde ve spoji to plastový sání ?
taky jsem se s tím setkal...

Napsal: 10 led 2014, 15:48
od slovacek.milos
u plynu normální LPG má vysoký přeskokový odpor a pokud se používají svíčky s velkým otrhem dojebe se i vn trafo to co je videt na tubku se dá ale odstani silikonovám sprejem dotěsnít ;)

Napsal: 10 led 2014, 20:01
od akl-problem
Tak s těmi svíčkami to zkusím, nechápu ale, proč to cuká i na benzín, když ty svíčky najely tak 3000km ...
Plastový sání jsem už dal nový, bylo prasklý na typickém místě - ty varhánky směřující k nalévacímu víčku.
Korekce na vstřikovačích - taky možnost, nicméně cukání se projevuje i na LPG
Jinak přeskakování jisker jsem opravdu neviděl ...

Přestávám mít s tím zgarbem trpělivost, dnes jsem to dal jednomu specialistovi na vychytávání "špeků" , jestliže ten to nezkrotí, pošlu to asi do šrotu ...