Stránka 1 z 3
Jak je to s životností turba?
Napsal: 13 pro 2014, 17:18
od Marek77
Docela mě zaráží, jak tu spousta lidí píše, že jim odešlo, či odchází turbo, někomu i víckrát po sobě.
Mně nic..... Nechci to zakřiknout, ale mám na AFN najeto skoro 350 tisíc km a turbo se zatím točí bez jakýchkoli známek problému. Olej se mi neztrácí, turbo nepíská ani jinak "nezdravě" se neprojevuje.
Jak to s těmi turby tedy vlastně je? Co ovlivňuje nejvíc životnost turba, co ho nejvíc ničí a naopak co mu nejvíc prospívá?
Dá turbo o sobě včas vědět, že se v blízké budoucnosti chystá odporoučeti, nebo "exne" ráz naráz a stojím?
Co mohu od svého turba očekávat v budoucnu?
Díky...
Napsal: 13 pro 2014, 17:23
od Tomas.cz
1.) nemáš zvedlej výkon
2.) podívej se na datum výroby auta
Napsal: 13 pro 2014, 17:26
od Warlockvw
ja som mal motor v passate 1,9 TDI AFN,81 kW.Teraz na nom jazdi brat,je tam natocene 430 tis.km a o turbine ani nevieme,že je v aute

Na aute bolo točene Taliansko,Nemecko-dlhe trasy,v poslednej dobe aj kratke trasy a ziadne problemy,zatial.Auto mame od 178 tis.km.Co je nejakych 7 rokov.
Napsal: 13 pro 2014, 17:27
od Fantik
Obecně bych řek že turbo zabíjí kvalita oleje, netěsnosti a případně i zacházení majitele.
Napsal: 13 pro 2014, 17:27
od Marek77
Asi je to fakt tím, že je to starý auťák, poctivá práce.
Rád bych, aby to šlapalo i nadále. Jsem s tím autem, zejména právě s motorem, maximálně spokojený a ještě nějaký čas bych to auto potřeboval užívat.
Olej mu dávám celý čas "desítku" a měním po deseti. Na značku nehledím, ale NoName olej zásadně nechci.
Napsal: 13 pro 2014, 17:29
od Warlockvw
presne je to poctive auto,teraz je vsetko na 4 roky a potom,aby sa kupilo nove ked sa to zacne sypat poruchamy
Napsal: 13 pro 2014, 17:42
od hansdob
olej a studený héééén héééééén a pak frrrrrr frrrrr frrrrrr zavodník a frnk na pumpu za hokama klukama a cíííííííp
to je dle mne jedna z nejčastějších příčin
Napsal: 13 pro 2014, 17:48
od Marek77
Tak to já zastudena jezdím velmi opatrně a s velice lehkou nohou. Nikdy nevypínám motor, který nemá provozní teplotu. Kdyby to náhodou hrozilo, raději ten kousek půjdu pěšky, než bych jel pár set metrů se studenou mašinou. Plný plyn je u mě velmi vzácný jev. Jezdím na tempomatu v rámci maxim dovolených rychlostí.
A co je asi nejpodstatnější informace - ten motor miluju víc než svoji babu

(ale ona to neví.....!).
Napsal: 13 pro 2014, 17:50
od Warlockvw
no to s tou babou radsej nehovor doma

za studena to ani nejde nejak nahanat,zdravy rozum to nedovoli...Ale je to kazdeho osobna vec.
Napsal: 13 pro 2014, 17:55
od Marek77
Ani nevím - co tam mám vlastně za turbo? Někde jsem viděl napsáno VNT15, ale kdo ví, co to znamená

(a kdo ví, jestli to vůbec bylo napsané na turbu................?

).
Napsal: 13 pro 2014, 17:58
od JHBullit
mel jsem turbo ok najeto cca 200tis regulovalo krasne nebralo olej nepiskalo nic a jednou cestou domu po dalnici z niceho nic kleklo a ta hlavni hridelka ktera ma na obou stranach lopatky se zlomila vejpul jak kdybych ji nekdo fiknul laserem
Napsal: 13 pro 2014, 18:53
od Woko_O
1.9TDI 66kW r.v 1998 - olej 10W40 po 10tis km. Za studena zlehka, dochlazoval jsem, sem tam sem to protáhnul kvůli usazeninám.. Měnil jsem na tom přesně tři turba. U všech se stalo to že praskla hřídelka vejpůl kolem 3tis otáček a sežralo to olej... Kontroloval jsem tlak mazání i průchodnost trubky, vždycky sem vyměnil olej a filtry při výměně. Všechno bylo v pohodě.. Byly to teda nějaký repasovaný turba, ale stejně.. Jednou se mi to stalo asi v 10 večer, když sem projížděl nějakým lesem..Chtěl jsem to na místě zápalit. Pak jsem tam namontoval turbo z nějakýho PDčka a prodal jsem to. Jezdí to s tim do ted.. Z nějakýho důvodu se asi stávalo že zatuhla regulace a bylo to v prdeli..nebo aspon na to mám podezření.. Jelikož sem ale moc nejezdil v režimu aby to skočilo do nouzáku, tak sem to nepoznal..
Napsal: 13 pro 2014, 19:26
od Ladas
1.kvalita oleje
2.pravidelnost servisu
3.způsob užívání
4.při kvalitním SW nemusíš mít obavy
Napsal: 13 pro 2014, 19:39
od jericho-3
Marek77 píše:Tak to já zastudena jezdím velmi opatrně a s velice lehkou nohou. Nikdy nevypínám motor, který nemá provozní teplotu. Kdyby to náhodou hrozilo, raději ten kousek půjdu pěšky, než bych jel pár set metrů se studenou mašinou. Plný plyn je u mě velmi vzácný jev. Jezdím na tempomatu v rámci maxim dovolených rychlostí.
A co je asi nejpodstatnější informace - ten motor miluju víc než svoji babu

(ale ona to neví.....!).
Ale jak pozná majitel vozu, kde teplotu přežvýkává ŘJ, že má provozní teplotu? Když to žene v létě, kdy olej je řídký jako s.ačka a vypne motor, protože má na teploměru 90stupňů? Na to odpověď asi nebude..
Napsal: 13 pro 2014, 20:12
od Ladas
odpověď je jednoduchá posledních 10km to nervat jako debil a prostě dochladit