Stránka 1 z 1
Nezávislé topení
Napsal: 26 led 2006, 22:12
od plev
Mám asi 2 měsíce Sharana a není mi dost jasné za jakých podmínek Bufík funguje a kdy naopak vypíná, nebo fungovat nemá. Po vypnutí motoru ještě asi minutu dobíhá (chladí ?) -v současném "hicu" za solidního smradu a kouře. U jiných jsem si toho nevšiml,tak nevím -je to košér?
Napsal: 27 led 2006, 07:48
od Milan Sharan
Zapíná pod nulou, přihřívá automaticky motor jak potřebuje, po ohřátí na provozní teplotu vypne. Zapíná i během jízdy v mrazu při delší jízdě z kopce, abby to dohřál. To doběhnutí po jízdě je v pořádku, ale mě to při doběhu nekouří.
Napsal: 27 led 2006, 13:57
od plev
Díky. Nevíš ještě při jaké teplotě vody to vypíná?
Jo a ještě jsem viděl nějaké tvé příspěvky ve starém fóru (bohužel ne všechno tam jde otevřít) a zajímal jsi se o domontování čerpadla na starší typ topení. Povedlo se???
Napsal: 27 led 2006, 21:42
od Milan Sharan
Ještě jsem ho nesehnal. Jestli ho seženeš, tak ti pošlu plánek, jak to zpáchat aby to jelo i bez motoru. Tu teplotu, kdy vypíná nevím, nepátral jsem potom, protože to všechno funguje dobře tak jak má. Ale když nemám el. oběhové čerpadlo, tak jsem si zatím dodělal spínač a relé, abych si mohl s motorem rychleji zatopit, i když není pod nulou. Sepnu si bufík k motoru kdy se mi zachce. Je to jednoduché, kdyby si to chtěl , tak ti napíšu, jak na to.
Napsal: 28 led 2006, 21:40
od MirekX
tak o to schema na sepnutí bufíku bych poprosil.Existuje sada na předělání přitápěče na nezávislé topení od eberspeacheru,ale cena je někde kolem 7000 Kč, což se mi zdá dost za spínací hodiny s pár drátkama. Teď jsem koupil motor i s převodovkou a je tam i to oběhové el. čerpadlo, tak ho vyzkouším a když bude fungovat, tak bych ho asi prodal.
Napsal: 01 úno 2006, 20:27
od rihard
zdar!teplota by měla být 75 st.c kdy se vzpne
Napsal: 04 úno 2006, 21:18
od tmracing
snad nebude vadit ak sa trosku votriem s jednou otazkou :-)... premyslam nad doabkou nezavysleho kurenia do afta... na jednom fore mi vraveli ze je to uplne v pohode ak budu v serii aj 2 cerpadla (motor + elektricke pre bufik)... no ako tak citam tu tak asi moc nie :-(...? viete niekto poradit?
Napsal: 06 úno 2006, 11:10
od rihard
citace:snad nebude vadit ak sa trosku votriem s jednou otazkou

... premyslam nad doabkou nezavysleho kurenia do afta... na jednom fore mi vraveli ze je to uplne v pohode ak budu v serii aj 2 cerpadla (motor + elektricke pre bufik)... no ako tak citam tu tak asi moc nie

...? viete niekto poradit?
zdar! budeš potřebovat celou sadu pro nezávislé topení-jestli to má být nezávislé topení( seriově v sharanu je jenom přihřívač) bufík, el. vodní čerpadlo řídíci jednotku a spouštěč
(hodiny nebo dálkač anebo je možnost přes mob.tel)
Napsal: 06 úno 2006, 11:48
od tmracing
bufik je jasne... riadiaca jednotka... vraj sa to da ovladat obyc vypinacom, nieco inteligentnejsie by som si dorobil presne podla toho ako budem chciet aby to fungovalo... cerpadlo je jasne ak to ma byt nezavisle kurenie, ale ide o to ze ci staci vradit do serie s kurenim bufik s cerpadlom alebo ci tam vymyslat nejake dalsie veci....ci nebude problem ak pobezia obe cerpadla naraz a pod...? neni to sharan ale peugeot 406 hdi... a nema nic

... a ako je robeny pripoj k palivu? odkial to u sharana cuca naftu a kde je cerpadlo palivove? (vraj je tam problem s dlzkami trubiek ...) dik
Napsal: 07 úno 2006, 10:18
od rihard
jasná věc ještě potřebuješ palivové čerpadlo. v alhambře mám vzdálenost cca 1,5m možná víc. dám ti telefon na opraváře přes bufíky eberspacher a zkus z něho dostat max odpovědi pro peugeota
+420603255845