Stránka 1 z 3
Motor BMM - 2.0 TDi 8V - VAŘÍ
Napsal: 12 črc 2015, 16:02
od scheni
Ahoj všem,
mam trochu prekérku. Mám Tourana r.v.2006, motor BMM, 2.0 TDi 8 ventilů najeto 180 tisic.
Auto se chová tak, že za jízdy se ztrácí voda. Ztrácí se proto, že jde do vody tlak, ten vytlačí vodu z okruhu, a auto se přehřívá.
Zajímavé je, že nekoluje voda v okruhu, Hadice u termostatu je studená. Hadice co vede nahoře z chladiče je vařící, a přetlaková hadička je taky vařící. Tou se tlačí voda do nádobky (vřelá). Jakoby motor neměl okruh.
Termostat jsme měnili, je tam nový, problém přetrvává.
S diagnostikou těsnění pod hlavou motor v dílně rozebrali, a ejhle motor je unitř jako nový, těsnění pod hlavou je OK, hlava není prasklá, není vyžraná nic....
Je zde názor, že je prohlý blok motoru mezi 2 a 3tím válcem. Jak by se to ale mohlo stát ?
Nestlihli to už dnes změřit, budou pokračovat zítra (v pondělí) ale co když to tím nebude ? Napadá někoho ještě něco čím by to mohlo být ?
Vrtulka na vodní pumpě je OK, neprotáčí se.
S autem se nakonec dalo jezdit jen tak, že rychlost do max 100 km/h, topení na plné pecky a otevřené okna.
Díky moc za podporu a nápady, rady, zkušenosti.
Scheni
Napsal: 12 črc 2015, 17:15
od marejo
Jak je na tom vodní pumpa ?
Napsal: 12 črc 2015, 19:18
od Biimbo
tu hlavu jste tlakovali? Takhle se projevuje bud tesnění nebo hlava. Chladič spalin by se projevoval spíš opačně. Ta pumpa je co zač?
Napsal: 12 črc 2015, 20:36
od scheni
hlavu jsme zatim netlakovali, dneska to teprve rozlozili.
Rozvody jsou jeste puvodni, a vodni pumpa tedy taky (pritom melo byt vse udělano ve 150 tis - auto jsem totiž nedavno koupil)
Zitra chcou promerit, zdali neni prohly blok, a hlavu posleme na tlak.
Auto doted asi pul roku stalo, uvazuju zdali to tesneni nemohla nějak nažrat ta chladici kapalina. Akorat ze to tesneni je pry OK.
Jdu jeste zkusi uvařit ten stary termostat, zdali nebyl vadny, a ten novy co tam je, ze by byl taky vadny, ale to by byla hodne blba nahoda.....dva vadne kusy....
Napsal: 12 črc 2015, 20:37
od scheni
jinak ta puvodni vodni pumpa je v poradku.
Napsal: 12 črc 2015, 20:46
od scheni
tak puvodni termostat jsem tedka uvaril, a krasne se otevrel, takze termostat je ze hry.
Napsal: 12 črc 2015, 22:02
od Jirka.
Úplně stejně se choval na CR motoru děravý chladič spalin. Natlakovalo to zmizela voda, udělala se bublina a neotevřel termostat hadice u chladiče studená.
Napsal: 13 črc 2015, 13:35
od scheni
zasílám foto rozebraného motoru. Hlava jede na broušení + zkouška tlaku
- nechápu usazeniny mezi blokem a hlavou ? Některé kanálky nebyly ani průchozí.
- těsnění pod hlavou s největší pravděpodobností není original, ale proč u motoru co má najeto 180 tisic ? Tyto motory navrčí klidně 300 tisic.
- otvory v těsnení jsou menší, než v bloku a hlavě, tím to změnšuje průchod vody. Je to těsnění správné ? Nedal tam někdo něco jiného ?
- blok motoru půjde na přeměření, zdali je rovný.
díky za info
Scheni
Napsal: 13 črc 2015, 13:47
od jericho-3
To je normální, díry jsou většinou menší a stačí to, někdo to musel připařit nebo byla špatná montáž/např.křivá hlava/. A ty ucpané díry, to je také následek chladicí kapaliny ještě z továrny, nebo vypuštěné a zcezené a opět použité..I když tu růžovou sračku považuji za hnus, nejen pro ruce automechanika..A jde o to, zda to má najeto opravdu to, co je na displayi

Napsal: 13 črc 2015, 14:14
od slovacek.milos
škoda že to hned rozebrali, soustava se dá dlohodobě tlakovat vzduchem do expansky a když ti teče voda výměníkem tak se po startu řítí oblaka páry,
pak jednoduchý test hadičku s expansky dát do petky s vodou a zjistit co leze z hadičky, jestli obrovské bubliny, řetízek malých bublinek, v jaké režimu, jízdy nebo zatížení nebo otáčkách to hodně napoví, než něco hned rozebrat a prd zjistit,
zda je křivá hlava a blok zjistí opravář hlav při broušení
Napsal: 13 črc 2015, 15:37
od Jarda-k
Na fotce bloku motoru je celkem zřetelně vidět, že to u druhýho válce tlačilo do vody. Něco podobnýho jsem dělal na leonu BXE. Srovnala se hlava, nový těsnění a je to OK.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 07#1035807
free upload pictures
Napsal: 13 črc 2015, 20:13
od scheni
díky za podporu, snad to bude OK.
Jen pro info napíšu historii vozu:
Vozidlo jsem koupil před týdnem, jedná se o dovoz z německa.
Všechno bylo OK, auto vypadá dobře, testovací jízda taky v pohodě, ale po delší jízdě při větší zátěži problémy. Cesta přes okrsky OK. Proto se mi vada před koupí neprojevila, a to jsem s autem ujel určitě 10km. Voda čistá, nikde žádná emulze, žádná vyvřelina. Vše jak nové.
Když jsme auto koupil, ujel jsem cca 20km, zahlásilo mi to málo vody, a tak jsem dolil. Poté jsem ujel asi dalších 20 a zase málo vody....a to už jsem cítil že je něco v nepořádku.
Mno, a vypadlo z toho nakonec toto.
Prodejce (bazar, ale zatím nebudu jmenovat) se k tomu zatím postavil dobře, tak uvidíme, zdali v tom bude pokračovat a nebo mě pošle někam.... (v takovém případě jsem připraven se náhrady škody domáhat) podle občanského zákoníku na to totiž mám právo (řešil jsem to s firemním právníkem)
Pokud vše dobře dopadne, a s prodejcem se dohodnu na kompenzaci, tak budu dělat kladnou reklamu a prodejce doporučím ( předem říkam, nejedná se o nějakou velkou síť bazarů )
Ono, kdybych auto koupil, a jezdil s ním jen krátké trasy, tak by se mi to neprojevilo, ale při delší jízdě problém.
Napadá mě myšlenka, zdali vůbec prodejce o této závadě věděl, protože mu muselo být na 99% jasné, že se mu to vrátí zpět.
Napsal: 13 črc 2015, 20:14
od Fulltank
tohle se ale jen tak nestane beznym pouzivanim prece, tohle je uz hodne fouknuty tesneni

Napsal: 13 črc 2015, 20:17
od Ladas
jasný na druhým válci a nechte srovnat blok!!!
Napsal: 13 črc 2015, 20:21
od Jirka Kužel
ja rika ladas! jinak to do roka děláš znova
