Stránka 1 z 4
Vase zkusenost s oleji Total
Napsal: 13 zář 2015, 20:36
od cin
Poprosil bych o zkouknuti fotek a nejaky komentar k tomu. O co jde , jedna se o moji OI ASZ , po koupi jsem nechal vymenit hydrostely, saly na vacce , rozvody a dalsi veci vcetne oleje Total 9000 5W - 30 , samozrejmne splnujici normu 5005.050 pro PD , olej menen po 12 tis, nyni me cekala dalsi vymena . Predtim jezdilo auto v D na Long Life nejakych 200 tis . Bohuzel po ujeti dalsich km se jizdni projev zacal zhorsovat, auto prestalo tahnout a hrozne hulilo , odvezl jsem ho tedy k Marena TDI na opravu ( u nas se do toho nikomu nechtelo, vcetne mechanika , ktery mi bezne dela udrzbu) a po sundani vika a po cca 24tis km na olej Total vypadaji tyto veci takto

, vacka i hydra

. Pred vymenou hyder atd . byla vacka v naprostym poradku, stara hydra taktez , i puvodni saly nebyly nijak projety, jen olesteny . Asi mesic po teto vymene jsem u byl u TDI Funa na mensi uprave a na serii nameril 150 koni , tudiz vse bylo zrejmne OK . Jeste reknu ze hydra , saly jsem koupil origo ve Skodovce sam osobne, olej mi koupil mechanik v servisu kde pracuje a tento olej pouzivaji do vsech aut, takze i vylucuju ze by to byl nejaky padelek nebo stary hajzl . U montaze jsem osobne byl, vim zcela jiste, ze tyto dily byly pouzity , jinak Marena motor rozdelal i dole, saci kos byl cisty, cerpadlo v poradku a nasledne meril tlak oleje , ktery byl na volnobeh 1,5 bar a na 2tis otacek to byly 4 bary, tudiz motor urcite mazal . Muzete nekdo vysvetlit jak se to mohlo stat ? Jedina chyba na kterou se prislo , byla , ze mechanik pred montazi novych hyder je nevymackal a vrazil je do motoru tak jak byly

. Po sundani hlavy byly videt ventily obtisteny v pistech

. Myslite ze by toto melo vliv na destrukci vacky a hyder ?? Na vacce jsou ovsem vydreny i palce co mackaji vstrikovace, nejenom tedy ventily . Nebo je opravdu na vine ten olej Total , ktery nedostatecne mazal a dily se takto sedrely ? Poradte prosim

, za kazdou radu i sebensi poznatek jsem vdecny, velice rad bych se toho do budoucna vyvaroval Jeste na konec bych dodal , ze ten Total , plnou syntetiku jsem pred tim 10 let lil do rotacky a vzdy bylo vse OK

Nyni jsme s Marenou nasadili Mobil , pro uplnost

Napsal: 13 zář 2015, 20:48
od Tomas.cz
Ten olej byl opravdu Total 9000 5w30?
Já jen, že normu 505.01 plní u Totalu olej INEO MC3 což není 9000.
Napsal: 13 zář 2015, 20:51
od Biimbo
to je vostrý
já hydra taky nevymačkávám. Hydra byly PD čkový? Neříkej že si za ně utratil ty nesmysle co za ně v autorizáku chtějí?
Napsal: 13 zář 2015, 20:55
od TDI tech
Zjavne si tam ulial SAPSovy olej VW 507.00 ktory je bezne k dostaniu vo viskozite 5W-30 a je urceny pre moderne TDI s DPF. No a takto to potom dopadne. Ale nikto mi neda za pravdu. Do pumpaca bez DPF s pevnym servisnym intervalom patri olej VW 505.01 Je na tom nieco nepochopitelne
A este by nebolo odveci kuknut ci nevypadli zaslepky olejovych kanalikov v klaviature (vahadlach)

Napsal: 13 zář 2015, 21:01
od blonn
Tak hydra vymackat je jasny, bo bordel co je v nich je jen konzervacni. To by ale nezpusobilo toto. Ten olej bude asi pricinou. Splnuje 505.01? Jezdilo to normalne? Synchronizece vacka/ klika Ok?
Napsal: 13 zář 2015, 21:10
od Biimbo
liju 5w30 507.00 od mobilu do všech PD a hydra i vačka drží. Teď jsem přenastavoval vstřiky na autě kde je na něm najeto 70 tis km a ani náznak opotřebení. Tehdy se dávala vačka a hydra kvůli vypadlým záslepkám.
Viděl jsem i fábii která jezdila x let na 505.00 a motor si vrněl jako nový.
Napsal: 13 zář 2015, 21:11
od cin
Hydra nevim jestli byly do PD , nebyly to ty cerny, nicmene mi tvrdily ze do PD jdou dat a ze je davaji , dal jsem za ne nejak ke trem tis, . Jinak zaslepky ve vahadlech byly vsechny, auto jezdilo normalne, synchronizace se po rozvodech (samozrejmne na pripravky) dala na O . Jeste jednou se zajdu podivat na ten obal, co tam vlastne je napsano. A dekuju za podnety

Napsal: 13 zář 2015, 23:08
od Tomas.cz
No napiš i obj. číslo zdvihátek, 038 109 309 C je momentálně v originále kus za 962kč, nahrazuje starší provedení pro PD bez dpf 038 109 309 A, to bude lacinější, ale už cenu nemůžu dohledat, patrně ho plně nahradili zdvihátkem s koncovkou C.
Napsal: 14 zář 2015, 09:02
od Woko_O
Olej kterej se mění po 12tis at už je to ten nebo ten, nezpůsobí takovou paseku..
Napsal: 14 zář 2015, 12:17
od roman1648
My lejeme Total leta a nevim o problemu kvuli "spatnemu" oleji(tuk tuk tuk)
Ty zaslepky na 100% OK???
Napsal: 14 zář 2015, 12:33
od Fulltank
dve veci, zdvihatka byla cerna nebo mela spon cerny vrsek? Protoze jestli ne nejsou urceny pro PD. A co zalespky na vahadlech, jsou na svem miste poradne?
jinak jezdi tu jedna fabia 74kw na servis a leje se tam 10w40 Carlson bez patricne specifikace a auto jezdi krasne. Takze neverim, ze by spatny olej byla pricina takoveho opotrebeni. Mozna dlouhodobe ano, ale ne za tak kratkou dobu.
Napsal: 14 zář 2015, 12:37
od roman1648
Taky se me to nezda....ze by to po 25tis.bylo na maderu takto kompletne
Napsal: 14 zář 2015, 13:59
od Biimbo
Jsem dělal vačku a hydra na OII která tam zřejmě neměla záslepky delší dobu a pufala do sání asi rok a půl. Jezdi 25tis ročně, olej long po 15 tis a hydra a vačka byly chycený ale ne takhle moc.
Napsal: 14 zář 2015, 14:21
od Vici
pamatuju si Golfa ARL, km nezmámé - nějaký dovoz i Itálie... prodřelo se po čase zdvihátko díky vypadlým záslepkám - začlo to mit hodně divný zvuk do vzduchového filtru. Vačka byla samozřejmě chytlá, ale zdaleka ne takto. Toto je opravdový masakr.
Určitě ten vršek mazal?
Napsal: 14 zář 2015, 14:25
od cin