Stránka 1 z 2
|Chladič stlačeného vzduchu
Napsal: 13 led 2016, 17:06
od jericho-3
Pánové úpravci,o kolik tak přibližně zvedne výkon chladič stlačeného vzduchu? Tak o 10 HP podle velikosti ?Díky..
Napsal: 13 led 2016, 17:24
od matesfox
to není jen o tom kolik zvedne výkon,ale o tom že má schladit vzduch aby turbo netrpělo...kolik zveda výkon,to nevím,ale bude to možná pár koní...
Napsal: 13 led 2016, 17:57
od favo
A možná taky nepřidá vůbec nic, ale zařídí že i to málo co tam je nebude v horkých měsících umírat po desítkách.
Napsal: 13 led 2016, 18:37
od standa123
a taky neznamená - že čím vetsi, tím lepší.......
Re: |Chladič stlačeného vzduchu
Napsal: 13 led 2016, 20:52
od Jarda S.
jericho-3 píše:Pánové úpravci,o kolik tak přibližně zvedne výkon chladič stlačeného vzduchu? Tak o 10 HP podle velikosti ?Díky..
u vw zvedal 1.9D 47kw u 1.9TD 55kw velikost byla klasika jako u většiny jejich produkce
Napsal: 13 led 2016, 21:36
od jericho-3
No já to takhle odhadoval už podle starého Golfa 1,6 Td s chladičem a bez. A je to právě jak píšete, dotyčný co se mě ptal, jezdí v létě s obyťákem a má tam 60KW /staré Ducato 1,9/ a nemůže v tom hicu vyjet pořádně kopec..
Napsal: 13 led 2016, 22:06
od turbo kamna power
mám tu knížku o historii F1 a tam jsem vyčetl, že za turbo éry v 80. letech, kde byly přeplňované 1500ccm motory, tak při plnícím tlaku 3,5bar každých 10°C navíc ubíralo cca 20-30koní (při výkonu 750-800 koní) - to je pro nás ale trochu sci-fi
jinak hlavně IC pomůže zmíněnému vadnutí výkonu při zátěži/ve vedrech, snižuje kouřivost, nebo umožňuje přidat dávku nafty, aniž by došlo ke zvýšenému namáhání motoru/turba, čímž se zvedne výkon.
Napsal: 14 led 2016, 23:07
od jericho-3
Jo to máš pravdu a zrovna včera jsem listoval a na tenhle turbo motor konstruktér ing.Paul Rosche vybíral sériové bloky ze starých motorů , které měly ujeto min. 150000 km , protože materiál bloku/litina/ byla již náležitě STABILIZOVÁNA...A šrouby na ojnicích byly z titanu...

Napsal: 15 led 2016, 00:05
od octaviask
Fmic je tak akurat frajerina a vyrobite si tým akurat tak vacsiu turbodieru. V prvom rade si nalogujte IAT senzor v lete pri horucavach a plnej palbe niekde.
ak tam budu teploty nad 40°C mozete uvazovat ze date vacsi chladic ako je seria. Samozrejme predpokladom je uz vacsie turbo ako seriove.
Napsal: 15 led 2016, 01:14
od Forest
octaviask píše:Fmic je tak akurat frajerina a vyrobite si tým akurat tak vacsiu turbodieru. V prvom rade si nalogujte IAT senzor v lete pri horucavach a plnej palbe niekde.
ak tam budu teploty nad 40°C mozete uvazovat ze date vacsi chladic ako je seria. Samozrejme predpokladom je uz vacsie turbo ako seriove.
Nesir tu lzi, mohou tu byt totiz i taci, kteri by tomu mohli uverit - coz je nezadouci!
Netreba jakakoli elektronicka diagnostika, staci, aby mel clovek cit a znal sve auto. Paklize rozpozna rozdily v projevu jeho vozu pri horku a v desti (ve smyslu pruznost, silu), je padny duvod k vylepseni chlazeni stlaceneho vzduchu.
Logika totiz stale veli: cim vice je kysliku (nikoliv vzduchu), tim vice je mozne efektivne spalit paliva...(opakovani jen pro ty, kteri si to neuvedomuji). Jeste jsem nezazil, ze by nejakemu dieselu vadilo moc velke mnozstvi kysliku proudiciho do valcu.
PS: zajimalo by me, kde jsi prisel na hodnotu "40°C" - to je z nejake dilenske prirucky nebo snad nepsany zakon?

Napsal: 15 led 2016, 19:37
od turbo kamna power
octaviask píše:Fmic je tak akurat frajerina a vyrobite si tým akurat tak vacsiu turbodieru. V prvom rade si nalogujte IAT senzor v lete pri horucavach a plnej palbe niekde.
ak tam budu teploty nad 40°C mozete uvazovat ze date vacsi chladic ako je seria. Samozrejme predpokladom je uz vacsie turbo ako seriove.
No pokud auto nemá v sérii žádný intercooler, tak bude hodnota nasávaného vzduchu hrubě víc jak 40°C i při nízkém plnícím tlaku. A třeba já na téměř sériovém autě s origo IC (plnící tlak série - 1bar), nemám v létě problém dostat se přes 80°C, úbytek výkonu je celkem značný, i zvýšená kouřivost

Napsal: 15 led 2016, 19:49
od Ladas
při 20 stupních se do 40 nevejde žádné seriové auto

Napsal: 15 led 2016, 20:51
od misocko
matesfox píše:má schladit vzduch aby turbo netrpělo
- k tejto blbosti dam dva fakty:
1. IC je za turbom - suhlasite ?
2. IC chladi vzduch stlaceny turbom a tym zmensuje jeho objem pri danom tlaku, takze aby turbo natlacilo pozadovany tlak , musi natlacit viac vzduchu - chce to niekto vyvratit?
octaviask - je vidiet ze tiez tomu rozumies

, 40°C ? v lete , v zatazi seria kludne nad 100°C
a o co vlastne ide? ide o to ze vzduch sa stlacanim v turbe zahrieva (zahriava sa stlacanim, je na to nejaky termodinamicky zakon). Teply vzduch ma pri rovnakom tlaku nizsiu hustotu ako studeny (v litrovej nadobe je viac vzduchu pri -50°C ako pri +100°C - co sa hmotnosti tyka). Aby sme mohli spalit co najviac paliva, potrebujeme do motora dostat co najviac vzduchu (opet hmotnost) a tym aj co najviac kyslika, a to dosiahneme tak ze ho stlacime a nasledne schladime - fyzika, ziadna frajerina
Napsal: 15 led 2016, 22:50
od octaviask
ja neviem kolko mate vy dnes von ale u nas je tak okolo 2°C.
Tesim sa ze su hned vsetci mudri a potrebuju si vrtnut... arogancia slovakov nema hranic.. Tuto bratia z CZ aj ked maju iny nazor a chcu povedat ze ten druhy je mylný, vzdy maju k tomu akysi iný pristup. Ale však tak nám treba, tak dopadneme.
ja nevravim ze 40°C je mantra...a kazdy co tomu rozumie tak si to vie zrátať. Tak isto som sa vyjadril ze davat Fmic do serioveho auta nie je az taka vyhra, vsetci vieme ze si tým zvysujeme turbodieru.
Možno som mal trocha pridať, mam fixnutych v hlave 40°C co sme ladili minulý rok coswortha co mam v popise, akurat tam je vodou chladene turbo. Je to teplota pri ktorej nie je pokles vykonu az taky znatelný a tak isto nevznika zbytocne vysoke EGT

ale mozno som to troška poplietol s benzinom. A skor to bola teoreticka hodnota ktoru popisovali rôzne studie ktore sa zaoberali teplotou stlaceneho vzduchu pri preplnovanych benzinovych motoroch.
Napsal: 15 led 2016, 22:56
od TDI tech
matesfox píše:to není jen o tom kolik zvedne výkon,ale o tom že má schladit vzduch aby turbo netrpělo...kolik zveda výkon,to nevím,ale bude to možná pár koní...
Medzichladic stlaceneho vzduchu nieje v aute preto aby netrpelo turbo. Turbu je u kokote ci tlaci cez medzichladic, alebo priamo. Ale motoru resp. samotnemu procesu spalovania to nieje jedno. Skratene povedane je tam preto a sa zvysila tzv. objemova ucinnost nasledkom coho sa zefektivni spalovaci proces z ktoreho sa odvedie viacej tepla (narasta entropia). Cim viacej tepla zo spalovacieho procesu vznikne, tym viacej sa ho podari premenit na mechanicku pracu.