Stránka 1 z 2

EGR boxer 2008

Napsal: 21 úno 2016, 16:17
od oldav
zdravím,
od pořízeni auta se občasně rozsvítí kontrolka motoru check engine.V letních měsících září takřka permanentně,v zimě jen sporadicky.Motor jde naprosto perfektně, bez jediného zaváhání.Takto najeto asi 30tis.km. Vypisuje se chyba P0402 jako občasná závada. Už někdy před rokem jsem čistil egr,ale podle mě byl čistej...,taky jsem tam vyřešil nějaké netěsnosti na svodech výfuku,kterým jsem to původně přisuzoval.Turbo ok,fap ok.Pár týdnů klid,pak zas kontrolka...
Celkově najeto cca 230tis.km.
Tuším,že stím budou akorát potíže na stk. Pomůže mi nový egr,nebo to mám jen nějak lépe vyčistit? Uvítám všechny rady,tipy,triky a zkušenosti.
Jde o auto v podpisu.

Napsal: 24 úno 2016, 09:53
od oldav
kontrolku obvykle rozzuřím v akceleraci,při jízdě do kopce a pod. Po pár startech zhasne. Nyní v chladném počasí se to děje jen opravdu zřídka..

Napsal: 24 úno 2016, 19:52
od slovacek.milos
to čístíš na psovi? píšeš boxer

podle mě čistíš egr ale nečistíš místo kde ústí do sání

Napsal: 11 dub 2016, 12:33
od oldav
Samozrejme sem se toho ani nedotkl, bo nebylo kdy...
Situace se vsak nyni vyhrotila a chybu P0402 doplnila chyba P403 ta uz ale nejde vymazat.
Do toho se na palubce zazehla dosud neznama kontrolka fapu, s hlaskou ze je onen bazmek ucpany. Posledni automaticka regenerace probehla ca400km zpet, nucenou reg.neni mozne spustit nebot ,, system not correct,, Egr je zavren ani se nehne, ten solenoid co ho ovladal s kravalem je zticha, ani nebzikne... Moje osobni zcela amaterska domenka je ze ten fapproblem je dusledek nefunkcniho egr systemu.
Co se tam pokazilo? ☺ Jak zjistim funkcnost to solenoidu? Dik predem za navody, tipy, triky, komentare, zkusenosti...
Auto zatim jede normalne, coz nejspis jiz nebude dlouho trvat,
pochopitelne se jiz pripravuji na kapitulaci.

Napsal: 11 dub 2016, 14:36
od roman1648
nevím jak tady ale kámošovi na Transitu 2.2 jsme EGR měnili už asi třikrát, pokaždy Pierburg, ty ventily odchází snad na všech novějších autech...

Napsal: 11 dub 2016, 18:20
od oldav
aaa,tak zatím jsem našel utržený drát u zásuvky toho solenoidu pod tou gumovou ochranou...

Napsal: 11 dub 2016, 18:55
od dreizig5
egr off a je klid :D

Napsal: 11 dub 2016, 20:27
od geo
Tady je podtlakový egr ty se neserou.Podívej se pod tu šprcku zásuvky u ventilu bejvá to tam uhnilý.Jinak to taky bejvá proklepaný v tý chráničce na railu a v tom husím krku za ní.Otestuj ho podtlakovou pumpičkou a sleduj váhu v bloku hodnot jinak to jde i přes diag při aktivním egr ti padne hodnota na 250.

Napsal: 12 dub 2016, 01:00
od oldav
problém P0403 a problemfap vyřešen. Pánové děkuji všem zůčastněným,předně pak geo,jehož jeden starší přispěvek mě navedl správným směrem..měl jsem již obnaženej celej ten hlavní svazek a pod tou šprckou bych to asi fakt nehledal..
Po opravě ulomeného kabelu a následné zkušební jízdě se po pár minutách spustila automatická regenerace dpf a asi po deseti min. zhasla kontrolka ucpaného filtru. Pro jistotu jsem ještě později spustil nucenou regeneraci.
Pokud by se dělal egr off asi by bylo nutné udělat fap off,na což by patrně následovala stk off...,to úplně není směr kterým bych se chtěl ubírat.

Tak už mi zbývá vyřešit neškodnou P0402,jenž asi brzo zažehne kontrolku motoru při ostřejší jízdě..

Napsal: 12 dub 2016, 05:43
od dreizig5
egr off se ne= dpf off 8)

Napsal: 13 dub 2016, 12:53
od oldav
Ale provoz s nefunkcnim egr ukonci ucpany dpf.

Napsal: 13 dub 2016, 13:09
od dreizig5
není pravda

Napsal: 13 dub 2016, 13:15
od oldav
Tak proc tedy dpf neregeneroval s nefunkcnim solenoidem egru ve vyse uvedenem pripade?

Napsal: 13 dub 2016, 13:41
od roman1648
Blokovano prave tou zavadou

Napsal: 13 dub 2016, 14:02
od dreizig5
jasný,pokud uděláš egr off,samozřejmě v softu,tak je auto bez závad a dpf normalně regeneruje ;)