Stránka 1 z 3

Padá do nouze

Napsal: 22 kvě 2016, 07:51
od MichalTDI
Zdravím borci,mám problém s nouzákem.Když tomu trochu naložím a jedu do kopce na plnej,tak ve 3100-3200 ot spadne do nouzáku.Pročetl jsem toho docela dost,ale nevim jak mám poznat na 100% přidřenou regulaci turba a nebo N75 popř váhu vzduchu..Může mi prosím někdo poradit?Jedná se o Octavii ASV 1.9 tdi 81kw s chipem..Přidávám log ze skupin 03 a 011Obrázek
Obrázek

Napsal: 22 kvě 2016, 08:58
od masfeild
Stopro regulace. Tu si můžeš zkusit ručně sám. Jdi po podtlakový hadičce, která vede k baňce turba (jediná která vede dolu) a z druhý strany baňky nahmatáš táhlo, který musí jít stlačit jakoby do baňky. Má to odpor, v baňce je pružina. Pokud to stlačit nejde nebo jde jen trochu, tak je to jasný. Nebo můžeš udělat ještě druhou věc, ve finále stejnou. Odpoj tu hadičku, která vede k baňce u ventilu N75 (ne přímo na ventilu, je to spíš takový téčko) a nahmatej si zase tu regulaci na baňce. Když začneš hadičku nasávat hubou (bacha musíš sát hodně (rofl) ) tak by se měla hejbat ta regulace stejně, jako když ji zmáčkneš rukou. Pokud nejde, tak problém je určitě v regulaci. Tu vyřešíš vyčištěním turba a preventivně tam pak dáš podložky na vymezení vůle. Podložek mám habakuk, to stačí jen říct.

Napsal: 22 kvě 2016, 11:27
od MichalTDI
No hele hýbat s tím táhlem jsem zkoušel a docela to šlo..Kolik se má hnout?A zkoušel jsem ve VAGu basic settings sk 11,jak můžeš otestovat právě jak se tohle hýbe a hýbe se to,ale otáčky motoru se vůbec nezmění (ve videích na YT se mění otáčky u tohohle testu) :D Ptám se jak malej Jarda,sry :D

Napsal: 22 kvě 2016, 14:33
od masfeild
Přes VAG jsem to nezkoušel, takže to ti moc neporadím. Vím jen, že regulace musí chodit úplně volně, bez zadrhávání a až na konec. Jestli se ti někde v půlce zasekne a dál už nejde, tak to je problém. Těžko se popisuje jak má chodit hluboko, řekl bych asi těch 10 mm, to střílím od stolu. Zkus nasávat a držet přitom to táhlo, jak budeš cucat, tak to táhlo bude zalejzat. Jinak mám úplně stejnej motor jako ty, taky ASV a dělalo mi to samý, je to regulace.

Napsal: 22 kvě 2016, 20:59
od MichalTDI
Tak jsem to zkoušel hubou a hýbe se to :D Ale prostě nevim o kolik se to má hnout..Každopádně regulace je asi v pohodě..Může to být i špatným softem?

Napsal: 22 kvě 2016, 21:25
od Huml
podle toho logu si taky myslím, že je to regulací, stačí, když se jen zadrhává a je to špatný, ani to nemusí být v tý ruce cítit, aby to bylo relevantní muselo by se to zkoušet bez baňky

Napsal: 23 kvě 2016, 10:08
od MichalTDI
Ja mam strach jen z toho sundavani..Vychcije mi olej,kdyz odpojim tu olejovou trubku od turba?A tesneni na sani a na vsechno novy ze?

Napsal: 23 kvě 2016, 12:47
od favo
Odpoj jen táhlo podtlakové baňky a zkus regulaci hýbat bez ní. Ucítíš to mnohem lépe zda chodí volně, než přes tu pružinu v baňce.

Napsal: 23 kvě 2016, 12:54
od hiero
na mojom to nebolo vobec smerodajne po odpojeni banky to chodilo lahko a bez zadrhavania avsak stale nudzaky na vyssich prevodovych stupnoch a ustalenej rychlosti....nakoniec po vycisteni a vypodlozeni vsetko ok....

Napsal: 23 kvě 2016, 18:31
od MichalTDI
A kam se dávaj ty podložky?A v návodu na sundání turba vrchem se nezobrazí fotka toho spešl nástroje ala Huml.Mohl by ji sem někdo hodit?

Napsal: 23 kvě 2016, 20:56
od masfeild
Když rozděláváš turbo, tak v části s naklápěcím mechanizmem narazíš na tři torxy, který ji držej pohromadě. Když ji rozděláš od sebe, tak uvidíš tři válečky zkrze který ty torxy vedou. Na ně se dávaj ty podložky, takže po smontování tam bude o tloušťku těch podložek víc místa. Je to jako kdyby jsi tam dal delší válečky, což se taky dá.

Napsal: 24 kvě 2016, 09:40
od MichalTDI
A jak velky podlozky?A nejaky specialni?

Napsal: 24 kvě 2016, 10:33
od prka
Zkus odpojit hadičku od N 75, která vede k baňce a nasávat. Táhlo ovládání nastavovacích lopatek by se mělo volně a plynule zasouvat do baňky /asi 1 cm/ a jeho rameno /doraz/ by se měl při max. nasátí /pro někoho velmi těžké/ opřít o "červíka".
Povolíš- li ty dvě matičky /10mm/, které přidržují baňku k držáku, měla by baňka vlastní tíhou sjet dolů a doraz se zastaví o "červíka". Budeš-li baňku vracet zpět k držáku, měla by jít volně a asi po 1cm by jsi měl cítit horní doraz /v tom okamžiku je baňka asi 2 mm od držáku/. Ty 2 mm bys ji měl přes odpor pružiny dotlačit k držáku /to je to předpětí pružiny 2 mm/. Pokud chodí regulace volně /baňka i lopatky/ a je nastaveno předpětí pružiny baňky asi 2mm, tak motor nemůže padat do nouzáku. To by musela být prasklá nebo "vytahaná" pružina /což se v praxi téměř nestává/ nebo by musel být "zaseknutý" N 75 v poloze kdy neustále vytváří podtlak.
Nejdříve bych prověřil tyto věci a teprve potom bych se pouštěl do čištění a "podkládání" turba. Podkládání turba vymyslel kolega HUML /pokud se nemýlím/ a jako nejlepší se v praxi jeví podložky 0.1mm. Můžou být třeba z měrek.

Napsal: 24 kvě 2016, 11:03
od MichalTDI
A spatnym softem to byt muze?

Napsal: 24 kvě 2016, 12:57
od favo
prka píše:. Podkládání turba vymyslel kolega HUML /pokud se nemýlím/ a jako nejlepší se v praxi jeví podložky 0.1mm. Můžou být třeba z měrek.
Škoda ničit měrky, dá se koupit od Kinexu ventilová měrka v délce 5ti metrů o různých tloušťkách. Samozřejmě je i 0,1 mm. Máš to smotaný pěkně v kulaté krabičce a jen odmotáváš dle potřeby. Pásek je široký 10.mm.