Stránka 1 z 2

Fiat Marea JTD 81KW zaslepení EGR

Napsal: 01 čer 2016, 20:36
od RADOSLAV
Zdravím,chtěl jsem se zeptat je tady na foru jak zaslepit EGR ventil na motoru JTD 81 KW Rok 2001?

Napsal: 01 čer 2016, 21:38
od UchoTD
Plieškom

Napsal: 02 čer 2016, 07:41
od Ferrari1980
Veru, dávno som nevidel nič jednoduchšie, ako zaslepiť EGR na 1,9 JTD...daj email, pošlem ti fotku

Napsal: 02 čer 2016, 20:51
od RADOSLAV
Hotovo díky

Napsal: 05 čer 2016, 14:12
od sikin1987
:D velice rozumné zaslepovat EGR po novole zákona o měření emisí.

Napsal: 05 čer 2016, 20:04
od RADOSLAV
Tet jsem to zalsepil protože mám po STK :)

Napsal: 05 čer 2016, 20:28
od Ferrari1980
Nveim síce, čo tam u vás pomenili, ale dúfam, že u nás nepomenia...ak hej, tak zoženiem funkčný egr, na EK ho tam dám a po EK ho dám preč a zaslepím...

Napsal: 07 čer 2016, 16:23
od blacklight
Budu teď psát o EURO-2 77kW - myslím ale že 81kW má jen jiné turbo.

Podle mě zaslepení EGR ventilu na tom motoru není možné diagnostikou zjistit.
EGR je ovládaný podtlakem a jediná elektronická část tam je, takový váleček přidělaný na stěně pod sklem. Vevnitř ve válečku by měl být elektromagnet, který otevírá nebo zavírá průchod tomu podtlaku.
Podtlaková hadička pak vede do ufa, které je zepředu motoru a tam hýbe vnitřkem.

Chyba na diagnostice podle mě vyskakuje, když je problém s tím elektromagnetem, v černém válečku, ale dál už nejde zjistit, jestli to přepouštění "z hajzlu do umyvadla" funguje. Tam už žádná elektronika nevidí.

Když to shrnu, tak pokud je ovládání EGR ventilu v pořádku, tak chyba nebude vyskakovat ani když bude zaslepený. A kouřivost se zaslepeným EGR je stále v normě.
Jedině, že by na to koukali přímo, jestli mezi těmi propojkami není plíšek.

Je tady hodně zkušených a chytrých lidí... pokud píšu blbosti, tak mě opravte.

Napsal: 07 čer 2016, 18:21
od slovacek.milos
[quote="blacklight"]Budu teď psát o EURO-2 77kW - myslím ale že 81kW má jen jiné turbo.

ten elektromagnet odšroubuješ necháš připojený a to je celý, egr se neotvírá ecu je spokojená protože na hlídání egru není nastavená ale v bloku měřených hodnot to zjistíš že při otevření egru váha nepadne na půl

Napsal: 09 čer 2016, 07:32
od puskar86
mam zaslepene egr a bol som tak na emisie povolena dymivost u jtd 105 je 1.5 a ja som mal 0.7 takze egr nieje pricinou neprejdenia emisnej a zaslepeny egr diagnostikou odhalis vzdy ti vypise chybu egr ventilu avsak tato chyba nesposobi ziadne obmedzenie ani nudzovy rezim egr ventil kontroluje vaha vzduchu ked ho zaslepis tak vaha uvidi viac vzduchu a preto to ide odspodu lepsie

Napsal: 09 čer 2016, 08:37
od slovacek.milos
tak asi jo já vycházel z jtd stylo 85 kW tam ecu egr nehlídá podle váhy a chybu nehlásí když odšroubuješ ten nelektromagnet

Napsal: 09 čer 2016, 12:46
od Marek001
puskar86 píše:mam zaslepene egr a bol som tak na emisie povolena dymivost u jtd 105 je 1.5 a ja som mal 0.7 takze egr nieje pricinou neprejdenia emisnej a zaslepeny egr diagnostikou odhalis vzdy ti vypise chybu egr ventilu avsak tato chyba nesposobi ziadne obmedzenie ani nudzovy rezim egr ventil kontroluje vaha vzduchu ked ho zaslepis tak vaha uvidi viac vzduchu a preto to ide odspodu lepsie
Ano, zaslepený EGR nie je dôvodom ak neprejdeš emisnou kvôli dymivosti. Ten je tam kvôli oxidom dusíka, ktoré sa u nás na EK neriešia (neviem ako to je v ČR po tých posledných zmenách)

Spravidla to býva tak že RJ v prípade Euro2 nevadí zaslepenie (samozrejme konektor musí byť zapojený inak vyskočí DTC, ale zaslepenie nevyhodnotí ako chybu, aj keď odhaliť sa to dá podľa prietoku vzduchu). Ak je Euro 3 a vyššie tak aj zaslepenie RJ odhalí podľa prietoku vzduchu a rozsvieti kontrolku. Preto aj na niektorých novších autách sem-tam vyhadzuje záhadné chyby EGR pričom ventil je dobrý a je len niekde zúžený prietok spalín.

Napsal: 09 čer 2016, 13:15
od slovacek.milos
[quote="Marek001"][quote="puskar86"] Ak je Euro 3 a vyššie tak aj zaslepenie RJ odhalí podľa prietoku vzduchu a rozsvieti kontrolku.

a když nasadíš egr emulátro tak co zjistí prd ? https://www.google.cz/url?sa=i&rct=j&q= ... 0690563296

Napsal: 09 čer 2016, 13:53
od Marek001
slovacek.milos píše:
Marek001 píše:
puskar86 píše: Ak je Euro 3 a vyššie tak aj zaslepenie RJ odhalí podľa prietoku vzduchu a rozsvieti kontrolku.

a když nasadíš egr emulátro tak co zjistí prd ? https://www.google.cz/url?sa=i&rct=j&q= ... 0690563296
Ale Miloši ja som písal len o tom ako je to v prípade zaslepenia EGR na sériovom aute bez úprav.

To že sa dá odrbať váha emulátorom alebo upraviť soft je iná vec.

Napsal: 09 čer 2016, 16:42
od puskar86
do ti uroby az multijet unijety chybu egr ani vahy nevyhodnotia a nenastavia nudzovy rezim egr a jho hodnoty vydis cez diagnostiku a meria ich vaha vzduchu a euro 3 je napriklad 85kw jtd euro 2 su 77kw jtd nemaju lambdu za katom
a tieto ti nudzovy rezim nehodia a u euro 2 tiez vyskoci tdc aj ked nechas konektor zapojeny avsak nieje to nudzovy rezim a rovnako to je aj u euro3!