Stránka 1 z 2
1.4 TDi BNV zvuk motora
Napsal: 04 dub 2017, 10:33
od frantisek28
Zdar vsetkym.
Motor 1.4 TDi, BNV, 300 000 km.
Zevraj sa motor viac triasol, bolo to citit, inak nijake ine vonkajsie nenormalne zvuky.
Dnes som nastartoval a otvoril olejove viko. Nepaci sa mi, ake zvuky to vydava. Avsak po zavreti vika to nepocut.
Hydrostely? Vacka?
Olej meneny max 15 000 km, este nikdy ten motor nebol otvoreny, okrem rozvodov a retaze, napinaku vyvazovacieho hriadela a nedavno zhavice. Hydrostely po starte nepocut, teda asi, ja ich nepocujem, alebo cvakaju vsetky
Da sa z videa posudit kde je chyba?
https://youtu.be/Auq17R2T4ZY
Dik za kazdu radu.
Napsal: 04 dub 2017, 14:42
od vonRichthofen
co tě vede k tomu, abys při nastartovaném motoru otvíral víčko oleje?
Napsal: 04 dub 2017, 14:46
od frantisek28
Ten nepravidelny rachot…
Napsal: 04 dub 2017, 15:25
od slovacek.milos
a netřepe se to hrdlo? přitlač ho prstem bez víčka, pokud v motoru něco běží nepravidelně brzo se potká tam je pravidelnost podstatou
Napsal: 04 dub 2017, 15:36
od frantisek28
Pojde viko dole. Uvida sa, v akom stave je vacka, zaslepky a hydrostely. Nemam fonendoskop… ale myslim, ze ten blby zvuk ide z hlavy, z pod vika. Ja len ci niekomu skusenemu ten zvuk neni povedomy.
Napsal: 04 dub 2017, 21:57
od tribit
Když to zrovna nedělá ten zvuk, tak ti běží stejně jako mně AMF. To víčko radši sundavat nebudu.
Napsal: 04 dub 2017, 22:47
od frantisek28
Len to otvor
Ten motor mam rad, olej medzi vymenami nemusim dolievat, startuje na brnk, spolahlivost na 1+.
Nerad by som ho daval do srotu. Aj ked kupit druhy neni problem, je ich hodne, lenze ta laska, ta laska by uz taka nebola

Napsal: 05 dub 2017, 21:41
od tribit
Stalo se, ten zvuk tam mám taky, neřeš a jezdi

Mám na ní 343 tkm aktuálně a vše v motoru nejspíš původní, dnes dostala další nové rozvody, tak doufám že mě nezklame

Napsal: 05 dub 2017, 22:39
od frantisek28
Hmmm, tak to si ma trochu upokojil. Ale viko aj tak pojde dole, mam uz nove tesnenie, a chce vidiet v akom stave su tie zaslepky, vacka a zdvihatka. Pri tom najazde je to asi dobre pozriet a aspon tie zdvihatka vymenit. Mame vyhodu oproti 1.9 a 2.0. Je ich menej

.
Napsal: 05 dub 2017, 23:31
od tribit
Asi bylo, zajímalo by mě to, ale zatím převládá to, že když to funguje, tak do toho nehrabu. I to víko mám strach sundat, aby z toho nezačal chcát olej.
Napsal: 06 dub 2017, 06:44
od frantisek28
Nedavno, pred dvomi mesiacmi som na tom bol za hranicami, natocil cca 5000 km, uplne bez problemov, motor suchy, nikde nic nechcije, olej nemusim dolievat, nemizne, prakticky bez starosti, okrem beznych veci ako olej, brzdy a podobne, este aj podvozok je este z fabriky, okrem zadnych tlmicov…
Napsal: 06 dub 2017, 12:45
od frantisek28
tribit….
Nepotesim ta. Su to hydrostely. Klepe mi to na poslednom valci, neviem ktore. Nastastie je to asi iba v pociatku, vacka je krasna, bez opotrebenia, takze auto pojde do servisu na vymenu hydrostelov.
Ak to podcenis, tak budes mat drahu opravu, takto to bude este za drobne…
Otazocka pre tunajsich majstrov. Ked sa budu menit tie hydrostely, je dobre to spojit este s nejakou opravou? Aby sa do toho neliezlo zbytocne znova…
Rozvody som menil pred 60 000 km, takze su ani nie v polovici zivotnosti.
Napsal: 07 dub 2017, 18:58
od tribit
No tak to si mě nepotěšil, díky za informaci

Ale nechám to klapat dál, co to auto mám, tak jde pořád stejně a řek bych, že v rámci možností 1,4 tdi hezky, akorát dvě výměny oleje tam byla voda 5W-30 a to byl motor na volnoběh mírně hlučnější.
Nevím v čem to BNV máš, ale mi se do toho nechtělo utrácet už ani teď za rozvody, vzhledem k tomu jak je nízká hodnota celého auta, no nakonec jsem je udělal. Jestli to klekne skrze hlavu, tak dám jinou nebo pude na likvidaci.
Napsal: 12 kvě 2017, 19:00
od frantisek28
Dnes auto konecne opravene. Vymenene odrazu aj gumky na vstrekoch.
Auto je o poznanie zivsie.
Napsal: 12 kvě 2017, 22:30
od tribit
Tak hodně bezproblémových km

Já mám o další 3 tkm víc, 350 se blíží.