vplyv dažďa a vlhkosti na výkon

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Bydliště: Žilina

vplyv dažďa a vlhkosti na výkon

Příspěvek od subz3ro_tdi »

Aký môže mať dážď a zvýšená vlhkosť vplyv na TDI motor? Už dlhšiu dobu pozorujem znateľné rozdiely vo výkone.... auto nemá vždy rovnaký záťah, niekedy trhá asfalt, niekedy je dosť lenivé. Posledné 2 týždne to chodilo nič moc... a zrazu tradááá, v noci popršalo, ráno idem do práce a to auto sa správa ako keby mu v noci ktosi vymenil motor. Nebolo to prvýkrát čo sa niečo takéhoto stalo. Zaujímavé na tom je to, že to auto väčšinou jazdí rovnako dobre ďalší týždeň alebo dva (ako kedy) za akéhokoľvek počasia a potom ten výkon akosi uvädne a chodí to zase nič moc.
Niekedy mám pocit že snáď má vlastný rozum alebo čo... zakaždým keď sa dohodnem s chlapom čo mi robil chip a dohodneme sa na termíne, tak noc predtým prší a auto ide ako hodinky... a ja potom vyzerám ako blbec :?
Pôvodne sme predpokladali, že to môže byť váhou vzduchu, tak som novú váhu Bosch vymenil za Pierburg (s chladičom), ale správa sa to úplne rovnako.
Máte niekto nejaký nápad čo by to mohlo byť? Je nejaký ďalší senzor v saní alebo niekde, ktorý môže vlhkosť takto "oživiť", takže určitý čas funguje normálne? Alebo to môže mať nejaký súvis s IC?
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Je to dáno obsahem vody ve vzduchu. Nejlépe je rozdíl výkonu znát u dvoudobých motorů, ale projevuje se to u všech.

Prostě vlhký vzduch obsahuje více molekul vody potažmo kyslíku a v důsledku toho směs lépe hoří. Navíc za bouřky nebo silného deště dochází k ionizaci vzduchu, kdy se uvolňují molekuly trojmocného kyslíku - ozónu.

Z tohoto důvodu se do některých motorů vstřikuje voda do spalovacího procesu.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Pavel další
Přispěvovatel
Příspěvky: 373
Odpovědi: 0
Registrován: 10 dub 2007, 09:25
Bydliště: Přerov

Příspěvek od Pavel další »

měl jsem podobné pocity a zkušenost s motorem na LPG, když jsem jel po dešti lesem, auto jelo o mnoho líp, u Tdi zatím tento jev nepociťuju.
SUP II Combi, TDI CR, MR2013, 103kW, CFFB
OII combi, TDI Elegance, MR2006, 77kW, BJB
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

Marek77: áno viem o tom že voda v saní má na nárast výkonu vplyv, a že niektoré tuningové firmy montujú systém vstrekovania vody do sania (na slovensku napr. MM racing), ale čím je potom možné vysvetliť to, že to auto určitý čas chodí lepšie aj potom? Napr. v lete mi to vydržalo chodiť dobre cca. 2 týždne a bolo jedno či ráno či na obed, či bolo 20 st. alebo 32 st.C. Malé rozdiely by som pripisoval subjetkívnym dojmom, ale toto je ozaj dosť podstatný nárast, resp. poviem to inak... to auto chodí určitú dobu tak ako by sa od toho chipu očakávalo. Preto mám podozrenie na nejaký problém so snímačom alebo niečím podobným (možno IC, fakt neviem).
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

No ja mam podobne skusenosti, ale ja to opatovne zhorsenie vykonu v suchom pocasi pripisujem postupnemu znovuzaneseniu trysiek. Vlhky vzduch ich vycisti a auto potom nejaku dobu taha jak ma. Riadiacu jednotku motora nemam.
Spekulujem nad kontrolovanym vstrekovanim vody do sania. Zatial len v teoretickej rovine :roll:
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Odpovědi: 0
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

no tak to že vlhčí vzduch čístí trysky to doufám nemyslíš vážně??? to je přece holý nesmysl.. taky to pocituji.. má na to vliv teplota, vlhkost vzduchu a tlak vzduchu.. ale pokud je to velký rozdíl jak píšeš tak bude asi problém někde jinde.. vag žádnou závadu nepíše???
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

go.vojta: no veľký, malý.. ťažko povedať, čo sa mne môže zdať veľa by sa možno teba zdalo ako to čo pozoruješ ty a čo je normálne.. každopádne tá ručička behá po tom tachometri úplne inak, takže rozdiel vo výkone tam asi je...
(LOL)
Podstatné je to, že to určite nie je atmosferickým tlakom alebo vlhkosťou vzduchu, lebo ako som spomínal, ono to potom ide pekne ešte určitý čas, nech je akékoľvek počasie a postupne to uvädne až do času než sa to zase upraví (zhodou okolností už 3 či 4 krát sa to upravilo za dažďa).
Podľa mňa by to mohlo byť niečo v saní, inak si neviem vysvetliť prečo by to ovplyvňoval dážď. Teda aby som bol presný, ono to ide väčšinu času slabšie až na tých pár dní ako sa to "upraví" (doteraz maximum bolo myslím 2 týždne v lete).
Na VAGu som to poslednou dobou nemal, v pondelok to musím pozrieť či v pamäti niečo nie je... Najlepšie je fakt zmerať to za jazdy keď to akurát chodí mizerne, či sú ok tlaky na turbe a či sa ventily otvarajú/zatvárají ako sa majú.
Problém je, ako hovorím, Murphyho zákony fungujú, a takú tú rozšírenú diagnostiku má iba jeden človek ktorý je dosť vychytený a to auto vždy ako na potvoru ide vtedy dobre. Ale z toho ako som mu to popisoval tiež nemá ani poňatia čo by to mohlo byť.
:roll:
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Uživatelský avatar
romanx
Přispěvovatel
Příspěvky: 325
Odpovědi: 0
Registrován: 12 bře 2006, 20:45
Bydliště: kladensko

Re: vplyv dažďa a vlhkosti na výkon

Příspěvek od romanx »

subz3ro_tdi píše:Aký môže mať dážď a zvýšená vlhkosť vplyv na TDI motor? Už dlhšiu dobu pozorujem znateľné rozdiely vo výkone.... auto nemá vždy rovnaký záťah, niekedy trhá asfalt, niekedy je dosť lenivé. Posledné 2 týždne to chodilo nič moc... a zrazu tradááá, v noci popršalo, ráno idem do práce a to auto sa správa ako keby mu v noci ktosi vymenil motor. Nebolo to prvýkrát čo sa niečo takéhoto stalo. Zaujímavé na tom je to, že to auto väčšinou jazdí rovnako dobre ďalší týždeň alebo dva (ako kedy) za akéhokoľvek počasia a potom ten výkon akosi uvädne a chodí to zase nič moc.
Niekedy mám pocit že snáď má vlastný rozum alebo čo... zakaždým keď sa dohodnem s chlapom čo mi robil chip a dohodneme sa na termíne, tak noc predtým prší a auto ide ako hodinky... a ja potom vyzerám ako blbec :?
Pôvodne sme predpokladali, že to môže byť váhou vzduchu, tak som novú váhu Bosch vymenil za Pierburg (s chladičom), ale správa sa to úplne rovnako.
Máte niekto nejaký nápad čo by to mohlo byť? Je nejaký ďalší senzor v saní alebo niekde, ktorý môže vlhkosť takto "oživiť", takže určitý čas funguje normálne? Alebo to môže mať nejaký súvis s IC?
:) Nejvíc to bylo znát u Pionýra - tak byl znát každý Watt navíc....a fungovalo to.... :)
VW Passat 3C2 2.0TDI
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Největší vliv má teplota, po deští, když se voda odpařuje, je chladnější vzduch - výparné teplo - do leteckých motorů se vstřikovala voda s metylem.Chladnější vzduch=lepší plnění, líp to jede - fyzika.
G3 Variant synchro
lubosV
Nováček
Příspěvky: 3
Odpovědi: 0
Registrován: 12 led 2012, 23:58
Bydliště: Trnava

Příspěvek od lubosV »

Presne toto pozorujem aj ja ! pri naprsani resp pri vlhkom vzduchu je velmi citit narast vykonu motora..je dokonca ovela tichsi, proste preplneny jak ma ..takto si predstavujem moj diesel ale bohuzial je to len pri takomto pocasi..dost ma to stve lebo pri beznych podmienkach auto nejde tak ako by malo..menil som uz aj MAF senzor ale nepomohlo..tak sa pytam preco ? ci je riadiaca jednotka zatvrdnuta len na tieto hodnoty vzduchu alebo co vsetko sa moze tymto pocasim zmenit ?...jednoducho auto nejde ako ma..tak ako ma ide len ked je vlhko...
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Odpovědi: 0
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

A co toto>
voda ma lepsiu tepelnu vodivost ako suchy vzduch, zvysuje ucinnost IC.
Ako v lete ked vyleziete z bazena mokry a ofukne vas vietor je vam zima napriek tomu, ze je +30.
Ale tvoj problem to nevysvetluje...
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
Marek_A4
Přispěvovatel
Příspěvky: 697
Odpovědi: 0
Registrován: 10 úno 2009, 12:11
Bydliště: J/Z SK

Příspěvek od Marek_A4 »

Ja mám takú istú skúsenosť...pravidelne sa opakuje ten scenár ktorý popisujes..a ako hovoris, aj niekolko dni po dazdi to ide rovnako...navyše kultúra chodu PD motora je vtedy oveľa lepšia, akoby to ani nebol diesel :)
ale ked uz je velky lejak viac dni po sebe tak uz to prave nie je take živé... niekedy si všimnem zmenu počas jazdy, vystartujem a auto ide ako blesk, prejdem 20-30km medzimesto (bez uberania plynu a podradovania) a pri ďalšom rozjazde z križovatky je auto zasa "lenivejsie" akoby sa lepili gumy na asfalt...
CAHA 125 kW TDI CR
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5052
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

subz3ro_tdi:Zjisti si,jaká je vlhkost vzduchu po dešti a podívej se,jak dlouho poté se ta vysoká vlhkost drží.I ty dva týdny bez problému.A kdy tankuješ a jak často?Tam máš také vlhkost.To nevíš?To je učivo základní školy.A mě dáváš rozumy,jo?
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

@martinsidlo: vsimni si datum prispevku ty "expert" (noteeth)

p.s. este stale mas zo mna fobiu? (rofl)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
cin
Aktivista
Příspěvky: 1606
Odpovědi: 0
Registrován: 27 led 2010, 15:42
Bydliště: jihlavsko

Příspěvek od cin »

na tom vlhkym vzduchu asi neco bude, kdyz jedu v lete v 11 vecer z odpoledni tak to jede o hodne lip, nez kdyz jedu v 1 odpoledne v paraku do prace , a to mam fmic :o
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 353 Normandie
Zetor 25A
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“