Stránka 1 z 3

vplyv dažďa a vlhkosti na výkon

Napsal: 28 zář 2007, 11:11
od subz3ro_tdi
Aký môže mať dážď a zvýšená vlhkosť vplyv na TDI motor? Už dlhšiu dobu pozorujem znateľné rozdiely vo výkone.... auto nemá vždy rovnaký záťah, niekedy trhá asfalt, niekedy je dosť lenivé. Posledné 2 týždne to chodilo nič moc... a zrazu tradááá, v noci popršalo, ráno idem do práce a to auto sa správa ako keby mu v noci ktosi vymenil motor. Nebolo to prvýkrát čo sa niečo takéhoto stalo. Zaujímavé na tom je to, že to auto väčšinou jazdí rovnako dobre ďalší týždeň alebo dva (ako kedy) za akéhokoľvek počasia a potom ten výkon akosi uvädne a chodí to zase nič moc.
Niekedy mám pocit že snáď má vlastný rozum alebo čo... zakaždým keď sa dohodnem s chlapom čo mi robil chip a dohodneme sa na termíne, tak noc predtým prší a auto ide ako hodinky... a ja potom vyzerám ako blbec :?
Pôvodne sme predpokladali, že to môže byť váhou vzduchu, tak som novú váhu Bosch vymenil za Pierburg (s chladičom), ale správa sa to úplne rovnako.
Máte niekto nejaký nápad čo by to mohlo byť? Je nejaký ďalší senzor v saní alebo niekde, ktorý môže vlhkosť takto "oživiť", takže určitý čas funguje normálne? Alebo to môže mať nejaký súvis s IC?

Napsal: 28 zář 2007, 11:17
od Marek77
Je to dáno obsahem vody ve vzduchu. Nejlépe je rozdíl výkonu znát u dvoudobých motorů, ale projevuje se to u všech.

Prostě vlhký vzduch obsahuje více molekul vody potažmo kyslíku a v důsledku toho směs lépe hoří. Navíc za bouřky nebo silného deště dochází k ionizaci vzduchu, kdy se uvolňují molekuly trojmocného kyslíku - ozónu.

Z tohoto důvodu se do některých motorů vstřikuje voda do spalovacího procesu.

Napsal: 28 zář 2007, 11:37
od Pavel další
měl jsem podobné pocity a zkušenost s motorem na LPG, když jsem jel po dešti lesem, auto jelo o mnoho líp, u Tdi zatím tento jev nepociťuju.

Napsal: 28 zář 2007, 11:50
od subz3ro_tdi
Marek77: áno viem o tom že voda v saní má na nárast výkonu vplyv, a že niektoré tuningové firmy montujú systém vstrekovania vody do sania (na slovensku napr. MM racing), ale čím je potom možné vysvetliť to, že to auto určitý čas chodí lepšie aj potom? Napr. v lete mi to vydržalo chodiť dobre cca. 2 týždne a bolo jedno či ráno či na obed, či bolo 20 st. alebo 32 st.C. Malé rozdiely by som pripisoval subjetkívnym dojmom, ale toto je ozaj dosť podstatný nárast, resp. poviem to inak... to auto chodí určitú dobu tak ako by sa od toho chipu očakávalo. Preto mám podozrenie na nejaký problém so snímačom alebo niečím podobným (možno IC, fakt neviem).

Napsal: 28 zář 2007, 12:38
od Csala
No ja mam podobne skusenosti, ale ja to opatovne zhorsenie vykonu v suchom pocasi pripisujem postupnemu znovuzaneseniu trysiek. Vlhky vzduch ich vycisti a auto potom nejaku dobu taha jak ma. Riadiacu jednotku motora nemam.
Spekulujem nad kontrolovanym vstrekovanim vody do sania. Zatial len v teoretickej rovine :roll:

Napsal: 28 zář 2007, 12:46
od go.vojta
no tak to že vlhčí vzduch čístí trysky to doufám nemyslíš vážně??? to je přece holý nesmysl.. taky to pocituji.. má na to vliv teplota, vlhkost vzduchu a tlak vzduchu.. ale pokud je to velký rozdíl jak píšeš tak bude asi problém někde jinde.. vag žádnou závadu nepíše???

Napsal: 28 zář 2007, 13:16
od subz3ro_tdi
go.vojta: no veľký, malý.. ťažko povedať, čo sa mne môže zdať veľa by sa možno teba zdalo ako to čo pozoruješ ty a čo je normálne.. každopádne tá ručička behá po tom tachometri úplne inak, takže rozdiel vo výkone tam asi je...
(LOL)
Podstatné je to, že to určite nie je atmosferickým tlakom alebo vlhkosťou vzduchu, lebo ako som spomínal, ono to potom ide pekne ešte určitý čas, nech je akékoľvek počasie a postupne to uvädne až do času než sa to zase upraví (zhodou okolností už 3 či 4 krát sa to upravilo za dažďa).
Podľa mňa by to mohlo byť niečo v saní, inak si neviem vysvetliť prečo by to ovplyvňoval dážď. Teda aby som bol presný, ono to ide väčšinu času slabšie až na tých pár dní ako sa to "upraví" (doteraz maximum bolo myslím 2 týždne v lete).
Na VAGu som to poslednou dobou nemal, v pondelok to musím pozrieť či v pamäti niečo nie je... Najlepšie je fakt zmerať to za jazdy keď to akurát chodí mizerne, či sú ok tlaky na turbe a či sa ventily otvarajú/zatvárají ako sa majú.
Problém je, ako hovorím, Murphyho zákony fungujú, a takú tú rozšírenú diagnostiku má iba jeden človek ktorý je dosť vychytený a to auto vždy ako na potvoru ide vtedy dobre. Ale z toho ako som mu to popisoval tiež nemá ani poňatia čo by to mohlo byť.
:roll:

Re: vplyv dažďa a vlhkosti na výkon

Napsal: 28 zář 2007, 21:21
od romanx
subz3ro_tdi píše:Aký môže mať dážď a zvýšená vlhkosť vplyv na TDI motor? Už dlhšiu dobu pozorujem znateľné rozdiely vo výkone.... auto nemá vždy rovnaký záťah, niekedy trhá asfalt, niekedy je dosť lenivé. Posledné 2 týždne to chodilo nič moc... a zrazu tradááá, v noci popršalo, ráno idem do práce a to auto sa správa ako keby mu v noci ktosi vymenil motor. Nebolo to prvýkrát čo sa niečo takéhoto stalo. Zaujímavé na tom je to, že to auto väčšinou jazdí rovnako dobre ďalší týždeň alebo dva (ako kedy) za akéhokoľvek počasia a potom ten výkon akosi uvädne a chodí to zase nič moc.
Niekedy mám pocit že snáď má vlastný rozum alebo čo... zakaždým keď sa dohodnem s chlapom čo mi robil chip a dohodneme sa na termíne, tak noc predtým prší a auto ide ako hodinky... a ja potom vyzerám ako blbec :?
Pôvodne sme predpokladali, že to môže byť váhou vzduchu, tak som novú váhu Bosch vymenil za Pierburg (s chladičom), ale správa sa to úplne rovnako.
Máte niekto nejaký nápad čo by to mohlo byť? Je nejaký ďalší senzor v saní alebo niekde, ktorý môže vlhkosť takto "oživiť", takže určitý čas funguje normálne? Alebo to môže mať nejaký súvis s IC?
:) Nejvíc to bylo znát u Pionýra - tak byl znát každý Watt navíc....a fungovalo to.... :)

Napsal: 29 zář 2007, 19:55
od bobG3
Největší vliv má teplota, po deští, když se voda odpařuje, je chladnější vzduch - výparné teplo - do leteckých motorů se vstřikovala voda s metylem.Chladnější vzduch=lepší plnění, líp to jede - fyzika.

Napsal: 13 led 2012, 00:12
od lubosV
Presne toto pozorujem aj ja ! pri naprsani resp pri vlhkom vzduchu je velmi citit narast vykonu motora..je dokonca ovela tichsi, proste preplneny jak ma ..takto si predstavujem moj diesel ale bohuzial je to len pri takomto pocasi..dost ma to stve lebo pri beznych podmienkach auto nejde tak ako by malo..menil som uz aj MAF senzor ale nepomohlo..tak sa pytam preco ? ci je riadiaca jednotka zatvrdnuta len na tieto hodnoty vzduchu alebo co vsetko sa moze tymto pocasim zmenit ?...jednoducho auto nejde ako ma..tak ako ma ide len ked je vlhko...

Napsal: 13 led 2012, 02:03
od toefuk
A co toto>
voda ma lepsiu tepelnu vodivost ako suchy vzduch, zvysuje ucinnost IC.
Ako v lete ked vyleziete z bazena mokry a ofukne vas vietor je vam zima napriek tomu, ze je +30.
Ale tvoj problem to nevysvetluje...

Napsal: 13 led 2012, 12:16
od Marek_A4
Ja mám takú istú skúsenosť...pravidelne sa opakuje ten scenár ktorý popisujes..a ako hovoris, aj niekolko dni po dazdi to ide rovnako...navyše kultúra chodu PD motora je vtedy oveľa lepšia, akoby to ani nebol diesel :)
ale ked uz je velky lejak viac dni po sebe tak uz to prave nie je take živé... niekedy si všimnem zmenu počas jazdy, vystartujem a auto ide ako blesk, prejdem 20-30km medzimesto (bez uberania plynu a podradovania) a pri ďalšom rozjazde z križovatky je auto zasa "lenivejsie" akoby sa lepili gumy na asfalt...

Napsal: 13 led 2012, 12:35
od martinsidlo
subz3ro_tdi:Zjisti si,jaká je vlhkost vzduchu po dešti a podívej se,jak dlouho poté se ta vysoká vlhkost drží.I ty dva týdny bez problému.A kdy tankuješ a jak často?Tam máš také vlhkost.To nevíš?To je učivo základní školy.A mě dáváš rozumy,jo?

Napsal: 13 led 2012, 12:46
od subz3ro_tdi
@martinsidlo: vsimni si datum prispevku ty "expert" (noteeth)

p.s. este stale mas zo mna fobiu? (rofl)

Napsal: 13 led 2012, 12:57
od cin
na tom vlhkym vzduchu asi neco bude, kdyz jedu v lete v 11 vecer z odpoledni tak to jede o hodne lip, nez kdyz jedu v 1 odpoledne v paraku do prace , a to mam fmic :o