Stránka 1 z 5
Výměna ojničních šál 1.9 TD ABL
Napsal: 10 zář 2017, 19:33
od jear ewing
Pánové nezkoušeli jste vyměnit šály na ojnicích u Transportera T4 1.9 TD, případně u jiného předkomurkového diesla a to bez sundání hlavy.
Dělali jsme si nové těsněné , repasovanou hlavu, ventily, hydraulická zdvihátka, samozřejmě repase turba a nyní nás čekají asi šály na ojnicích, vůbec se mi nechce to znovu rozebírat.. .-(
Tušíte, jde to pouze ze spoda ?
Dík V.
Napsal: 10 zář 2017, 19:43
od Fenix9555
Ide to aj zo spodu ale musis si dat poriadne zalezat aby sadli tak ako maju a pokial maju zamky tak je to bieda trafit sa tam.
Re: Výměna ojničních šál 1.9 TD ABL
Napsal: 11 zář 2017, 08:19
od jericho-3
jear ewing píše:Pánové nezkoušeli jste vyměnit šály na ojnicích u Transportera T4 1.9 TD, případně u jiného předkomurkového diesla a to bez sundání hlavy.
Dělali jsme si nové těsněné , repasovanou hlavu, ventily, hydraulická zdvihátka, samozřejmě repase turba a nyní nás čekají asi šály na ojnicích, vůbec se mi nechce to znovu rozebírat.. .-(
Tušíte, jde to pouze ze spoda ?
Dík V.
Samozřejmě to jde , hlava se kvůli šálám nikdy nesundavá, není proč..Proti tomu, co jste dělali nahoře, je tohle sranda..

Napsal: 11 zář 2017, 12:04
od Marek77
Naprosto v pohodě.
Pokud šály mají zámek, je to úplná sranda. Pokud nemají, musíš se trefit na střed ojnice i domečku - dovoleno je jen půl milimetru od středové osy. Takže trpělivost, ale není to problém. V poslední době jsem dělal několik aut, co neměly zámky, takže si časem člověk vypěstuje rutinu a dělá to v pohodě.
Bacha jen na promazání olejem a správný moment utažení!!!
Napsal: 11 zář 2017, 18:15
od jear ewing
Hoši díky, moc než bych sundával opět hlavu, tak bych to snad prodal.
Ještě jednou děkuji.

Napsal: 12 zář 2017, 05:27
od Marek77
Olej ven, vanu ven, olejovou pumpu ven (nebo sací košík, podle druhu). Doporučuji vyndat žhavicí svíčky, aby motorem šlo dobře točit. Pak to jde samo (tedy skoro......).
Napsal: 16 zář 2017, 19:14
od jear ewing
Dnes jsem se do toho dal, je to práce tak na 1.hodinu, když je kryt pod motorem dole.
Šály mám u bočních válců vydřené do mosazi,co tam mám dát, je Kolben Schmidt dobrá značka ?

Napsal: 17 zář 2017, 06:26
od Marek77
Dej tam cokoli, neb cokoli je lepší než tohle. A rovnou prohlídni, jak vypadají hlavní - aspoň dva, tři domky dolů a jen podívat (nevyndavat!!!).
Kolbeny jsou dobré.
Napsal: 17 zář 2017, 07:31
od jear ewing
Jaké domky-uložení kliky ?
Napsal: 17 zář 2017, 11:03
od Marek77
Jo. Sundat a jen vizuálně zkontrolovat. Nevydávat šály z domku.
Napsal: 17 zář 2017, 11:20
od octaviask
Marek77 píše:Jo. Sundat a jen vizuálně zkontrolovat. Nevydávat šály z domku.
to ma zaujalo..prečo nevyberat salky z domkov?
Napsal: 17 zář 2017, 13:11
od jear ewing
Marek77 píše:Jo. Sundat a jen vizuálně zkontrolovat. Nevydávat šály z domku.
A kontrolou zjistím, že je to také na draka, já to radči nebudu rozdělávat nechci to vidět.
Když to bude poškozené, to znamená motor ven z auta a kompletní rozborka včetně demontáže převodovky-to nemá smysl..
Napsal: 17 zář 2017, 14:27
od jericho-3
Nemusíš, budou patrně dobré..Ojniční jsou namáhané více, a i kdyby, vyměníš to tak jako ojniční.. Šálu normálně přetočíš okolo kliky ven, pokud jsou na klice volné lágry, tak klika při přetažení vibruje a motor je celkově hlučný..Zkus vzít za nějaké rameno kliky do strany , zda je axiálně posuvná..pokud ne, patrně těm hlavním nic nebude...
P.S. kliku/ložiska/ odrovnají právě ti co jsou líní řadit a třeba když jedou na přímý záběr do kopce a řeknou si, ono to veme....
Napsal: 17 zář 2017, 15:21
od jear ewing
jericho-3 píše:Nemusíš, budou patrně dobré..Ojniční jsou namáhané více, a i kdyby, vyměníš to tak jako ojniční.. Šálu normálně přetočíš okolo kliky ven, pokud jsou na klice volné lágry, tak klika při přetažení vibruje a motor je celkově hlučný..Zkus vzít za nějaké rameno kliky do strany , zda je axiálně posuvná..pokud ne, patrně těm hlavním nic nebude...
P.S. kliku/ložiska/ odrovnají právě ti co jsou líní řadit a třeba když jedou na přímý záběr do kopce a řeknou si, ono to veme....
Moc pěkný a přínosný příspěvek, děkuji za něj.
Dobrá rada je někdy více než 500,-Kč v roličce
Napsal: 18 zář 2017, 17:27
od jear ewing
Kolegové,
dnes jsem se pustil do kontroly klikových šál a jsou taktéž po smrti-téměř rozteklé, rozklepané.
Musím bohužel vytáhnout motor ven a udělat to pořádně...
Chci se dotázat jak povolit šroub který drží rozvodové kolo na klice je to na 12 ti hranný klíč 19 ??
Předem dík