Stránka 1 z 1
Omega 2,5 TD - teplá nechytá
Napsal: 04 říj 2007, 14:11
od zizalak
Ahoj všem, konečně se mi podařilo rozjet Omegu. Studená chytá na drcnutí, ale za tepla 5 sekund klidně točí. Vyměnil jsem přepadové hadičky a dělá to pořád. Napadá vás někoho kde by mohla být chyba ?
Napsal: 05 říj 2007, 06:19
od barvas
Po zkušenostech z BMW tyto motory nechytali teplý dobře ani jako nový, to že se to chvilku motá je normální. Jestli je to čerpadlo trochu utahaný, tak se ty starty prodlužují. Jde to trochu vychytat změnou předvstřiku, ale je to něco za něco, zase mění chod motoru, je jinej od spodu, nebo má ostřejší zvuk, chce to najít kompromis.
Napsal: 06 říj 2007, 10:51
od pepek1
Tohle bývá znak umírající hlavy čerpadla Bosch. Dobré čerpadlo zajistí i poloteplý start. Zkus ohřát motor tak na 50st.C a pak před startování polij čerpadlo studenou vodou - kýbl stačí - je to stará finta. Pokud pak motor chytne na drcnutí nebo podstatně lépe než jindy, tak začni šetřit na výměnu hlavy nebo celého čerpadla. Do předvstřiku se nevrtej, ten se seřizuje sice staticky kvůli vytahanému řetězu po cca 200K km - jedná se o desetiny mm, ale ideální je dynamické nastavení, což nemáš šanci běžně udělat. Zkus ten kýbl vody a uvidíš
Když jedeš se zahřívajícím se motorem a musíš často řadit, tak se ti při přeřazování rozsvicuje kontrolka ŘJ motoru a auto sebou škubne?
Napsal: 06 říj 2007, 22:03
od Jaro
To by ma zuujímalo aký býva problém ked na takej Omege pri zahrievaní a preradovaní preblikne kontrolka motora...Mne to robilo presne v momente ked som uplne ubral plyn aj napriek tomu ,že otáčky ešte nestihly klesnuť a potom sa motor viac alebo menej cukol.
Ja som typoval na potenciometer plynu ale nebolo času to overiť...
A Tech II s tymto motorom nešiel.Motor 25DT
Dik za odpoved.
Napsal: 07 říj 2007, 15:43
od Harry
stačí udělat jeden obvod na vstupu do ŘJ a chytá dobře,musíš mu nalhat,že je studenej,už jsem jich pár dělal a maká to

Napsal: 07 říj 2007, 18:23
od pepek1
Jaro píše:To by ma zuujímalo aký býva problém ked na takej Omege pri zahrievaní a preradovaní preblikne kontrolka motora...Mne to robilo presne v momente ked som uplne ubral plyn aj napriek tomu ,že otáčky ešte nestihly klesnuť a potom sa motor viac alebo menej cukol.
Ja som typoval na potenciometer plynu ale nebolo času to overiť...
A Tech II s tymto motorom nešiel.Motor 25DT
Dik za odpoved.
To samé jako předcházející problém - umírající čerpadlo a studená hlava nestíhá a řj. vyhodnocuje chybu a rozsvěcí kontrolku. Může to vydržet ještě pár tisíc km, než čerpadlo umře úplně.
Napsal: 08 říj 2007, 07:56
od barvas
Já jsem se také poslední dobou potýkal s občasným škubnutím motoru (BMW 525td)někdy i blikla kontrolka vstřiku a teď to samo odeznělo. Mohlo by to souviset s tím že se ochladilo?
Napsal: 09 říj 2007, 18:58
od pepek1
Je možné, že nafta s obsahum MEŘO, protože lépe maže, pomohla rozhýbat přidírající se hlavu čerpadla