Stránka 1 z 3

Tipo 1.9TD-neskutocne dymi

Napsal: 22 pro 2018, 16:17
od jjuriss
Ahojte, dnes som sadol do pracovneho tipa presiel cca 5km a auto zacalo dost silno dymit, naskor som ymslel ze povolilo nejake gufero a zere olej, ale po chvile teplota vody skoro v cervenom poli, usudzujem ze ten dym sposobila chladiacka vo vyfukovom potrubi... otazka je, povolilo tesnenie pod hlavou? alebo praskla hlava, blok???? mimochodom pred cca rokom sa hlava rovnala a tesnenie islo nove...

Napsal: 23 pro 2018, 12:55
od jericho-3
Záleží na barvě kouře, pokud je bílý , a motor se hřeje, patrně zmizela voda do válců a jde výfukem ven. Pokud už byla hlava rovnána a dáváno nové těsnění a blok zkontrolován, tak asi teď praskla hlava. Budeš muset akci stejně zopakovat a hlavu natlakovat tě nemine, aby byla jistota. Chce to jezdit s rozumem a nedávat u studeného motoru hned kládu..

Napsal: 23 pro 2018, 13:15
od jjuriss
ahoj jericho, je to biely dym nieco ako para takze to bude asi tak ako hovoris... otazka, moze prasknut aj blok? alebo viac pravdepodobne je ze to bude hlava?

Napsal: 23 pro 2018, 17:46
od jericho-3
Může, ale hliník -hlava to většinou od.ere první. Prasklý blok u tohoto motoru jsem viděl párkrát a bylo to přímo ve válci, kdy zastudena to jelo normálně, ale po ohřátí se prasklina roztáhla a házelo to vodu..Usuzuji, že se tohle stane, když se motor přehřeje a majitel tam naleje studenou vodu/třeba z potoka/, která ocelolitinu roztrhne..

Napsal: 23 pro 2018, 20:49
od jjuriss
no nic rozhodim to a dam to natlakovat, som zvedavy co to bude

Napsal: 24 pro 2018, 10:03
od jericho-3
Ještě jsi vlastně nenapsal, co to dělá, když jsi doplnil vodu do expanzky a auto ohřál..Auto furt hulí a z expanzky voda nelítá? Auto netopí a hadice jsou natlakované? Chce to ještě promyslet a ověřit, než se to rozebere. Protože jsem kdysi dostal zakázku, u dovezeného auta vyměnit těsnění pod hlavou..Auto hrozně hulilo bíle...situace víc než jasná. Sice mi bylo divné, že expanzka byla plná, ale zakázka je zakázka, co bych řešil? Nebudu objíždět město , abych nakonec zjistil, že tomu nic není...Takže jsem hlavu sundal a hle, hlava rovná a těsnění zbrusu nové...Nezáviděníhodné dilema, v té době ještě nebyla možnost hlavu natlakovat...Tak jsem to dal opět dohromady a auto vzal pořádně za uši, protože jsem potřeboval vědět, co to mimo to, že to kouří dělá-nedělá.. A výsledek? Byl plný výfuk vody od opravy těsnění, které provedli v D a nikdo to asi neprojel a usoudil, že je k.o. hlava/blok/, tak auto poslali do Čech...Důvěřuj, ale prověřuj.. :)

Napsal: 24 pro 2018, 10:19
od A6TDI
Turbo ti asi poušti olej do někam ne?

Napsal: 24 pro 2018, 11:43
od jjuriss
este to pojdem cele preverit, ako sa to sprava, ale pred rokom som menil tesnenie a bolo treba aj rovnat hlavu pretoze v chladiacke bolo vidno sadze... vtedy hlavu tlakovali a bola ok... teraz mi auto doniesli chalani, ze im po cca 15 minutach od nastartovania zacala vriet voda a auto zacalo dymit ako lokomotiva, a kedze to bol vianocny zhon auto sa dalo len do garaze a neskusal som ci tlakuje hadice atd...

-turbo urcite prepusta olej, uz ma nieco za sebou, ale keby to bolo mejak kriticke asi by to nemalo suvis s tym ze vyvrela voda..

Napsal: 24 pro 2018, 12:26
od A6TDI
Co pumpá´ není zadreta lebo jinak poškozena ´ skontrolovat

Napsal: 02 bře 2019, 19:49
od jjuriss
tak dnes som sa k tomu konecne dostal, a odstrojil sacie+vyfukove potrubie a zacal krutit klukovkou tuzim ze v smere doprava zo sacieho otvoru na 4 valci to vyhodilo asi 2dcl chladiacky.... otazka je preco to vyhodilo zo sania a nie z vyfuku?

Napsal: 03 bře 2019, 10:28
od jericho-3
Netočil jsi obráceně? Ale nějak se na ten 4.válec muselo chladivo dostat, budeš muset to rozebrat a uvidíš, tady je ještě těsnění z "azbestu" , takže možnost, že je v háji, je dost velká..Jde o to, jak přehřáté to bylo a zda tam někdo v tom rozhycování nenalil vodu -třeba z potoka.. :)

Napsal: 03 bře 2019, 11:16
od jjuriss
no praveze pre rokom bola hlava dole , zrovnana+nove tesnenie, cize si myslim ze si to asi odniesla hlava....

Napsal: 03 bře 2019, 17:37
od jericho-3
Aha, takže tě to stejně nemine..A proč to začalo vařit?

Napsal: 03 bře 2019, 17:47
od jjuriss
tak ako pisem hore : "dnes som sadol do pracovneho tipa presiel cca 5-10km a auto zacalo dost silno dymit" , nepredchadzalo tomu nic zvlastne... samozrejme ako to zaalo dymit tak sa to zacalo uz aj varit

Napsal: 03 bře 2019, 18:08
od jericho-3
Já totiž viděl a také měnil bloky, kdy přímo ve válci byla prasklina ,což se hned nezjistilo, rovnala se hlava, tlakovala a pořád stejná situace..Zastudena to bylo téměř k nepoznání a když se motor trochu ohřál, začal bíle hulit a to strašně..Přišlo se na to až poté, co kolega prohlížel válce uvnitř a všiml si orezlé rýžky, tak vzal autogen , ohřál válec a ukázala se dlouhá rýha..Dlouhé trampoty a hledání skončilo..Ale to jen pro zajímavost, snad to není tvůj případ.. :)