BMW e90 320d občasná ztráta výkonu, kolísání tlaku paliva
Napsal: 07 bře 2019, 23:26
Zdravím,
potřeboval bych nějakým způsobem navést, jaký zvolit další postup v řešení problému s autem.
Mám BMW e90 320d 120kW, je to motor m47 s commonrailem od Bosche. Potýkám se s tím, že auto po dlouhém stání (typicky přes noc), při prvním startu a jízdě pocukává, je to v různé intenzitě a je to jak kdyby mě někdo chvilkově chytnul za nárazník a zase pustil. Souvisí s tím i to, že spadnou otáčky o pár stovek, auto vynechá, pak se zase chytí, vystřelí dopředu a zase znovu. Typicky kolem 1800 - 2500 otáček. Ve chvíli, kdy to takhle cuká/vynechává, tak je na diagnostice v tlaku paliva vidět výrazná zubovitá kolísavost, tlak lítá od 200 do 1700 barů. Je zajímavé, že po uklidnění pak max. tlak dosahuje jen 1500 barů.
Když ve chvíli, kdy to takhle blbne zastavím a na neutrál prošlápnu plyn, tak ho sešlápnu, držím a otáčky oscilují kolem 2500 +- 500 otáček, víc to nejde a občas, ne vždy je nepravidelný chod motoru, jak kdyby neběžel na všechny válce a zakouří bíle z výfuku. (Identický kouř jako když zezačátku nefungovala jedna žhavička a motor si při startu, než se rozběhnul na všechny válce zakouřil.)
Dvakrát, třikrát takhle šlápnu na plyn a na další pokus se ochotně a plynule vytočí kam ho navedu pedálem, můžu se rozjet a jízda je klidná, na diagnostice v grafu se srovná hodnota tlaku paliva a mění se plynule stejně jako hodnota specifická, kterou řídící jednotka vyžaduje.
Další možností jak této situace je vypnout motor ve chvíli, kdy to blbne, počkat alespoň 3 minuty, pak nastartuju a opět hodnota tlaku paliva normální a můžu jet. Když nastartuju třeba po minutě, problém s kolísáním tlaku nezmizí.
Poslední možnost, jak kolísání tlaku přestane je taková, že prostě jedu a najednou z ničeho nic se tlak vyrovná a auto jede bez problémů. Klidně dalších 400 km v ten den bez opakování. Klidně i s 6-8 hodinovou pauzou mezi jízdama.
Tohle všechno platí, pokud jsou teploty zhruba od 5 stupňů nad nulou.
Když je nula, nebo dokonce když bylo -15, jel jsem skoro 300km a za celou cestu i přes několik vypnutí motoru jsem se kolísání tlaku nezbavil. Celkově platí to, že čím je nižší teplota venku, tím je kolísání tlaku paliva a projev cukání/vynechávání motoru horší.
Na všechny situace ovšem částečně pomůže odpojit čidlo tlaku paliva na railu. Sice svítí kontrolka motoru, auto je výrazně línější, nicméně spolehlivě jede a neni problém udržet dálniční rychlost kopec nekopec. Ovšem prvních pár km, stejně jako motor vynechává/cuká se zapojeným čidlem, tak i s odpojeným si mírně občas cukne, ale neovlivní to rychlost, otáčky ani jízdu. Prostě auto sice jede s menším výkonem, ale jede.
To je zhruba popis problému. Můžu kdyžtak dodat i videa grafů tlaku paliva, kdyby bylo potřeba. Jinak na diagnostice žádné chyby vypsané nejsou.
Auto jsem koupil v půlce prosince s tím, že předtím měsíc stálo. Tudíž jsem pracoval s verzí, že klidně mohla být v nádrži ještě přechodová nafta a prostě se vysrážel někde parafín. Záhadné trochu je i to, že při testovací jízdě bylo všechno v pohodě. Ale auto před jízdou běželo zhruba 20 minut na volnoběh, tak třeba to je další k mým třem postupům, jak se kolísání tlaku zbavit. Problém s cukáním nastal hned druhý den, když jsem nastartoval a rozjel se.
Zatím jsem tedy vyměnil palivový filtr - v něm bylo trochu parafínu, ale jinak nic moc.
Udělal jsem proplach palivové soustavy přípravkem od BG.
Používám VIF na každé tankování, kromě toho jednoho s přípravkem od BG.
Tankuji na různých pumpách a bez poznatelných vlivů na auto. Už najeto něco přes 8000 km.
Prohlídnul jsem palivovou nádrž a je čistá.
Stejně tak je víceméně čisté podávací čerpadlo. Na sýtku bylo pár nečistot, ale zcela minimální množství. Žádně kovové šupiny.
Vyndal jsem a vyčistil DRV ventil, na kterém bylo na sýtku pár takových mikrožmolků, ale také bez nějakého vlivu na cukání. Rail byl také prázdný bez nějakých nečistot (viditelných okem).
Udělal jsem přepadový test vstřikovačů, kdy jeden vykazoval o něco větší přepad, než ostatní 3, nicméně všechny 4 přepady propouštěly naftu po kapkách, žádný vyloženě neprotékal. Bohužel se nepodařilo nasimulovat kolísání tlaku, takže vstřikovače nemohu stále vyloučit.
Zkontroloval jsem a nakódoval jeden špatně zadaný vstřik v řídící jednotce, ovšem také bez výraznějšího efektu, minimálně ne v problematice kolísání tlaku paliva.
To je zhruba tak vše, co jsem zatím vypozoroval a vyzkoušel. Teď přemýšlím, jestli zkusit koupit DRV ventil, nebo jestli vytáhnout vstřiky a nechat je otestovat. Ještě bych se chtěl nějak dostat na palivové vedení od vysokotlaké pumpy, ale ta je schovaná pod víkem ventilů vzhledem k tomu, že je poháněná rozvodama, tak nevím k čemu všemu se mi podaří dostat.
Pokud někdo dočetl až sem, trochu jsem se rozepsal, tak prosím o nějakou radu, nebo popostrčení, jakým směrem se vydat dál. Co ještě vyzkoušet.
Auto záměrně zatím nesvěřuji celé nějaké specializované firmě, protože je to můj koníček a zatím jako končící student na to ještě mám čas a je to perfektní motivace se naučit něco nového.
potřeboval bych nějakým způsobem navést, jaký zvolit další postup v řešení problému s autem.
Mám BMW e90 320d 120kW, je to motor m47 s commonrailem od Bosche. Potýkám se s tím, že auto po dlouhém stání (typicky přes noc), při prvním startu a jízdě pocukává, je to v různé intenzitě a je to jak kdyby mě někdo chvilkově chytnul za nárazník a zase pustil. Souvisí s tím i to, že spadnou otáčky o pár stovek, auto vynechá, pak se zase chytí, vystřelí dopředu a zase znovu. Typicky kolem 1800 - 2500 otáček. Ve chvíli, kdy to takhle cuká/vynechává, tak je na diagnostice v tlaku paliva vidět výrazná zubovitá kolísavost, tlak lítá od 200 do 1700 barů. Je zajímavé, že po uklidnění pak max. tlak dosahuje jen 1500 barů.
Když ve chvíli, kdy to takhle blbne zastavím a na neutrál prošlápnu plyn, tak ho sešlápnu, držím a otáčky oscilují kolem 2500 +- 500 otáček, víc to nejde a občas, ne vždy je nepravidelný chod motoru, jak kdyby neběžel na všechny válce a zakouří bíle z výfuku. (Identický kouř jako když zezačátku nefungovala jedna žhavička a motor si při startu, než se rozběhnul na všechny válce zakouřil.)
Dvakrát, třikrát takhle šlápnu na plyn a na další pokus se ochotně a plynule vytočí kam ho navedu pedálem, můžu se rozjet a jízda je klidná, na diagnostice v grafu se srovná hodnota tlaku paliva a mění se plynule stejně jako hodnota specifická, kterou řídící jednotka vyžaduje.
Další možností jak této situace je vypnout motor ve chvíli, kdy to blbne, počkat alespoň 3 minuty, pak nastartuju a opět hodnota tlaku paliva normální a můžu jet. Když nastartuju třeba po minutě, problém s kolísáním tlaku nezmizí.
Poslední možnost, jak kolísání tlaku přestane je taková, že prostě jedu a najednou z ničeho nic se tlak vyrovná a auto jede bez problémů. Klidně dalších 400 km v ten den bez opakování. Klidně i s 6-8 hodinovou pauzou mezi jízdama.
Tohle všechno platí, pokud jsou teploty zhruba od 5 stupňů nad nulou.
Když je nula, nebo dokonce když bylo -15, jel jsem skoro 300km a za celou cestu i přes několik vypnutí motoru jsem se kolísání tlaku nezbavil. Celkově platí to, že čím je nižší teplota venku, tím je kolísání tlaku paliva a projev cukání/vynechávání motoru horší.
Na všechny situace ovšem částečně pomůže odpojit čidlo tlaku paliva na railu. Sice svítí kontrolka motoru, auto je výrazně línější, nicméně spolehlivě jede a neni problém udržet dálniční rychlost kopec nekopec. Ovšem prvních pár km, stejně jako motor vynechává/cuká se zapojeným čidlem, tak i s odpojeným si mírně občas cukne, ale neovlivní to rychlost, otáčky ani jízdu. Prostě auto sice jede s menším výkonem, ale jede.
To je zhruba popis problému. Můžu kdyžtak dodat i videa grafů tlaku paliva, kdyby bylo potřeba. Jinak na diagnostice žádné chyby vypsané nejsou.
Auto jsem koupil v půlce prosince s tím, že předtím měsíc stálo. Tudíž jsem pracoval s verzí, že klidně mohla být v nádrži ještě přechodová nafta a prostě se vysrážel někde parafín. Záhadné trochu je i to, že při testovací jízdě bylo všechno v pohodě. Ale auto před jízdou běželo zhruba 20 minut na volnoběh, tak třeba to je další k mým třem postupům, jak se kolísání tlaku zbavit. Problém s cukáním nastal hned druhý den, když jsem nastartoval a rozjel se.
Zatím jsem tedy vyměnil palivový filtr - v něm bylo trochu parafínu, ale jinak nic moc.
Udělal jsem proplach palivové soustavy přípravkem od BG.
Používám VIF na každé tankování, kromě toho jednoho s přípravkem od BG.
Tankuji na různých pumpách a bez poznatelných vlivů na auto. Už najeto něco přes 8000 km.
Prohlídnul jsem palivovou nádrž a je čistá.
Stejně tak je víceméně čisté podávací čerpadlo. Na sýtku bylo pár nečistot, ale zcela minimální množství. Žádně kovové šupiny.
Vyndal jsem a vyčistil DRV ventil, na kterém bylo na sýtku pár takových mikrožmolků, ale také bez nějakého vlivu na cukání. Rail byl také prázdný bez nějakých nečistot (viditelných okem).
Udělal jsem přepadový test vstřikovačů, kdy jeden vykazoval o něco větší přepad, než ostatní 3, nicméně všechny 4 přepady propouštěly naftu po kapkách, žádný vyloženě neprotékal. Bohužel se nepodařilo nasimulovat kolísání tlaku, takže vstřikovače nemohu stále vyloučit.
Zkontroloval jsem a nakódoval jeden špatně zadaný vstřik v řídící jednotce, ovšem také bez výraznějšího efektu, minimálně ne v problematice kolísání tlaku paliva.
To je zhruba tak vše, co jsem zatím vypozoroval a vyzkoušel. Teď přemýšlím, jestli zkusit koupit DRV ventil, nebo jestli vytáhnout vstřiky a nechat je otestovat. Ještě bych se chtěl nějak dostat na palivové vedení od vysokotlaké pumpy, ale ta je schovaná pod víkem ventilů vzhledem k tomu, že je poháněná rozvodama, tak nevím k čemu všemu se mi podaří dostat.
Pokud někdo dočetl až sem, trochu jsem se rozepsal, tak prosím o nějakou radu, nebo popostrčení, jakým směrem se vydat dál. Co ještě vyzkoušet.
Auto záměrně zatím nesvěřuji celé nějaké specializované firmě, protože je to můj koníček a zatím jako končící student na to ještě mám čas a je to perfektní motivace se naučit něco nového.