Stránka 1 z 1

Axiální vůle kliky DHX

Napsal: 31 bře 2019, 10:57
od TANN3R
Zdravím,
dělám teď rozvody na 406 1.9td a trochu mě zarazila větší axiální vůle na klice. Naměřil jsem nějaké 0,3mm. Řešit to, nebo to bude ještě spolehlivě fungovat? Nikde jsem nenašel povolené tolerance.. Díky

Napsal: 31 bře 2019, 11:05
od pepe276
V nějakém manuálu to bylo, ale hodnoty už nevím, zkusím to najít. Nebo jestli ti to pomůže, tak klika je shodná s klikou z 2.0 HDi RHY/RHZ apod. a má i stejné objednací číslo ND.

EDIT: Tak u Xantie v manuálu Jak na to na str. 225 píšou, že axiální vůle kliky u 1.9D/TD je 0,07-0,32mm.

Napsal: 31 bře 2019, 12:01
od TANN3R
Díky. Tak to asi zatím nebudu řešit a zkusím to přeměřit zas třeba při příštím oleji.
Mám takovej pocit, že je na vině vadnej přítlačák spojky. Spojka jde hodně těžko, což v kombinaci s vyšlápnutím při startu může zvyšovat opotřebení.

Napsal: 31 bře 2019, 12:05
od pepe276
To asi mít vliv nebude, protože motor je za chodu mazaný a na té spojce stojíš vždycky jen chvilku. To už spíš bude olítané.

Napsal: 31 bře 2019, 12:45
od TANN3R
Já právě myslel vyšlápnutí při startu, kdy tam žádnej tlak oleje není. Ale je to jen teorie..

Napsal: 31 bře 2019, 13:12
od pepe276
To je blbost, aby se tím vyšlápnutím spojky zkurvilo axiální ložisko na klice. Takovou sílu nemáš a navíc bys takovou ohromnou silou nejdřív přetrhnul lanko, nebo zničil přítlačák. Na takové síly jsou stavěné pístové letecké motory, ty musí mít kvůli axiálnímu namáhání v ose (vrtule) masivní axiální ložiska.

Napsal: 31 bře 2019, 13:24
od jericho-3
O,3 mm u TD je normál a ničemu to nevadí./ale můžeš si koupit axiál pro 1. výbrus/ U toho axiálu jde o to, kde je také umístěn a řešilo se to proto, že ten kdo startuje se spojkou a motor zastudena je nenamazán, takže jde axiál při točení startérem "nasucho" , ale tohle byl spíše případ minulosti u škodovek, kdy axiál byl na konci a byl to "samý cín" , ale u 19, TD je axiál uprostřed z dobrého poctivého matroše a přežije až do nebe.. :)
P.S. nehledej u tohoto motoru obdobné "mouchy", jinak nikam nedojdeš, ten motor je tuhý , dobře dimenzovaný a přežije všechny moderny a odtáhne je na šroťák.. :)

Napsal: 31 bře 2019, 13:47
od TANN3R
Ok, díky. Motor je to geniální, ostatně jako spousta jiných z té doby.

Nebudu to řešit a přeměřím zas po čase.

Napsal: 31 bře 2019, 22:05
od TANN3R
Náhodou nějakej fígl, jak vytáhnou ven hliníkové parohy sání? Naráží mi do mazací trubky od turba a nemůžu je vysunout ze šteftu..

Napsal: 01 dub 2019, 12:02
od pepe276
Je to blbý, ale asi buď vytočit štefty, nebo trubku mazání.