Stránka 1 z 1
Motor Peugeot Citroen 2.5TDi 79kW/107k DJ5TED (THX)
Napsal: 05 dub 2019, 14:25
od pepe276
Ahoj,
nevíte někdo, prosím, hodnoty předvstřiku u tohoto přímovstřikového motoru z Boxera, Jumpera? Nechal jsem přetěsnit a zkontrolovat vstřikovací čerpadlo a i když jsem si udělal před demontáží čárku polohy čerpadla tužkou, tak se mi povedlo čárku setřít a už jsem to zpátky asi na 100 % netrefil. Chtěl bych ho nastavit tak, jak má být, ale neznám hodnoty a nikde je nemůžu najít. Všude jen samé 2.5D a 2.5TD, ale žádné 2.5TDi

A proti čemu to nastavím, je nějaká drážka na setrváku, nebo tak něco? Budu moc rád za jakýkoliv údaj

Pozor, motory od Fiatu/Iveca jsou jiné, tohle je motor od PSA.
Díky moc za rady

Petr
Napsal: 06 dub 2019, 18:54
od jericho-3
Je to 10,5 stupňů plus minus stupeň. Je to motor od roku 1997 pro Peugeota a Citroena ,poslední s čerpadlem těsně před motorem JTD 2,8 ccm..
Napsal: 06 dub 2019, 19:29
od pepe276
jericho-3 píše:Je to 10,5 stupňů plus minus stupeň. Je to motor od roku 1997 pro Peugeota a Citroena ,poslední s čerpadlem těsně před motorem JTD 2,8 ccm..
Díky moc, Jericho

Ještě malý dotaz...jak se u tohoto motoru nastavuje předvstřik a proti čemu, nebo kde ho změřím?
Jo, je to tak, tyhle motory se montovaly 1997, nebo 1998-2000 a po nich už nastoupily raily 2.0 HDi/JTD a 2.8 HDi/JTD.
Tohle byl jediný přímovstřik od Peugeota s rotačkou a právě proto jsem ho kupoval, nemám rád složitou změť drátů a elektroniky.
V r. 1998 se taky začaly vyrábět 2.0HDi, ale to už mělo raila

...
Napsal: 07 dub 2019, 10:39
od jericho-3
No, tam je ještě klasika-redukce/adaptér/ do čerpadla a hodinky.Uprostřed trubek na hlavě čerpadla je šroub, který se vyndá a nandají se hodinky, kdy se odměří potřebný údaj. Je to všude stejné u čerpadel Bosch. Jinak některé motory dle tabulky , do které jsem se díval, tak mají tzv. dynamickou kontrolu předvstřiku, pomocí stroboskopické lampy a rysek na řemenici , kdy se /snímač lampy pro diesela/ připne na vstřikovací trubku 1.válce , který snímá kdy čerpadlo vstřikuje do válce tlak nafty do vstřikovače...ale tady u toho motoru je to dle hodinek..Já to moc nepotřeboval ani nevyužíval, rysku jsem dělal "majzlíčkem", který se nedal smazat...Takže v podstatě, i když jsem tenhle motor komplet opravoval, tak i když ten adaptér do čerpadla mám, tak jsem ho nepotřeboval..

Napsal: 14 dub 2019, 13:02
od pepe276
Ahoj Jericho, kolik mm je, prosím, těch 10,5 +- 1 stupeň převedeno na ty hodinky? Díky moc

Napsal: 14 dub 2019, 13:23
od jericho-3
Kouknu, ale jde to přepočítat, ale pokud to tam bude pošlu to..

Napsal: 14 dub 2019, 14:49
od pepe276
Jak se to přepočítává, máš k tomu nějaký vzoreček, nebo tabulku? Díky
Napsal: 14 dub 2019, 16:07
od jericho-3
A =P . 3,14 .d /360
d =průměr řemenice P = základní předstih/předvstřik/
v mm
Možná je na řemenici zásek nejen na Hů , ale i na předvstřik, ale pochybuji...
Vyjde ti vzdálenost pístů před Hů při vstřiku.Takže tam dáš hodinky, /motor v Hů/, postrčíš je dovnitř /nebo vyměniš nástavec/ až se rafička pohne tak o 5mm aspoň , pak točíš motorem zpět a sleduješ až se rafička zastaví, vynuluješ hodinky a jedeš pomalu zpět do Hů. Tolik kolik ukáží hodinky mm , tolik je předvstřik ..Předkomůřky to měly tak okolo 1mm na čerpadle, v tabulce u těch větších TD je okolo 4mm..Ta tabulka má zvláštnost, že staré motory jsou všechny jen v mm na čerpadle, ty pozdější pouze ve stupních s upozorněním na dynamickou kontrolu , ale tenhle motor tam má jen stupně a nic víc...Snad ti to pomůže, a snad jsem to nepopletl.Možná mne někdo opraví..Pokud by to nesedělo, tak je druhá možnost kterou jsem používal, že jsem odpojil trubku 1. válce z čerpadla, měl jsem uřízlou starou trubku kousek nad maticí, tu namontoval na čerpadlo , na ní dal kousek umělohmotné průsvitné hadičky a pomalu točil motorem,/zapnout klíček/ až se v hadičce objevila nafta.Pak jsem točil dokola a sledoval hladinku té nafty...AŽ SE ZAČNE ZVEDAT/ je třeba pomalu, TAK JE ZAČÁTEK VSTŘIKU..A kdyby jsi si na řemenici uhloměrem našel 10,5 stupně a udělal zásek, tak krásně při točení poznáš, kdy vstřik začíná..Je to piplačka, ale funguje to...

Napsal: 14 dub 2019, 20:37
od pepe276
Stará řemenice na sobě nic neměla, aspoň jsem si teda nevšiml a už se nepodívám, je ve šrotu. Asi před měsícem jsem dával novou.
Kdysi jsem někde narazil na ten postup s hodinkama, jak popisuješ. Mohl bys mi, prosím, změřit ten přípravek-mezikus mezi čerpadlo a hodinky a udělat nějaký jednoduchý náčrtek, že bych zaměstnal svého soustružníka

?
Mám v šuplíku ještě staré východoněmecké hodinky a naposledy jsem s nimi okolo motorů dělal předstih snad ještě na Simsona

Napsal: 15 dub 2019, 16:01
od pepe276