Stránka 1 z 2

Skoda ROOMSTER 2006 1,9 TDI AXR - problem s klimou-vyreseno

Napsal: 08 čer 2019, 11:56
od ThrashTheTrash
Zdravím mistry,

mám doma roomstera, kde byl problem s klimatizaci.

Auto bylo skoro rok bez chladiva, takze se odstranila zavada uniku chladiva, naplnil se okruh, klima nejela.

Zjistilo se pak, ze je vadny kompresor, protocena hridelka, kompresor zadreny.

Dal se novy kompresor. Klima se naplnila, ale zase nejede. Ma to klimatronika a pri zapnuti klimy se neroztoci ventilator.

Podminky sepnuti kompresoru jsou na hodnote 0 - tedy vse OK

Cidlo tlaku ukazuje 7 bar.

Otacky kompresoru jsou videt cca 1200

otacky motoru taky jsou videt

Moment kompresoru je 3 Nm pouze.

Teploty jsou v normalu.

Pamet bez zavad jak u klimatizace, tak v motoru.

Ma nekdo prosim zkusenosti a napady po cem jit?

Ventilator se po proklemovani toci, ten je ok.

dekuji za pomoc.

Napsal: 08 čer 2019, 12:29
od geo
Jakej je proud ventilu tlaku?Expanzní ventil byl venku není zablokovanej šponama?

Napsal: 08 čer 2019, 19:02
od Tomas.cz
Ventilátor se roztočí momentě kdy stoupá tlak chladiva, ty hodnoty odběru v A jsou důležité, koukni na ně.

Napsal: 09 čer 2019, 11:16
od ThrashTheTrash
Děkuji za rady, mrknu na to v pondělí. Dám pak vědět jak to dopadlo.

Děkuji za rady.

Napsal: 10 čer 2019, 12:33
od ThrashTheTrash
Zdravím, tak na ventil vysokého tlaku vedou 3 dráty.

Hnedý - zem

černo fialový - svorka 15

červeno bíly - vede do klimatroniku

12 V tam vede. Ten proud změřit na tomto snímači stačí klešťákem?

Děkuji,

Napsal: 10 čer 2019, 14:11
od Tomas.cz
To je snímač tlaku média, nás zajímá regulační ventil na klimakompresoru kolik do něj jde Ampér.

Napsal: 10 čer 2019, 17:04
od ThrashTheTrash
Teď jsem to měřil a jde na něj 1,22 amper při minimální teplote nastavené v kabině tedy max chladící výkon. Kde pak je zakopaný pejsek? Že by ten expanzi ventil?

Dekuji

Napsal: 10 čer 2019, 20:20
od Huml
ten proud by měl být vidět i ve VAG, jak požadovanej tak aktuální( aspoň u O2 to tak je), většinou je max. 0,820A a pokud je max. proud a zatížení kompresoru je jen 3Nm tak je kompresor KO

Napsal: 10 čer 2019, 20:31
od ThrashTheTrash
Ve vagu právě není. Je tam jen otáčky a moment. Teploty tlaky. Kompresor je novej ale starline. Možná i to je ten problém.

Expanzní ventil jsme nekontrolovali. Budu muset to celý znova rozhodit.


Děkuji za rady.

Napsal: 10 čer 2019, 20:34
od geo
Ten starline je dobrej akorát na polici.Škoda práce.

Napsal: 10 čer 2019, 21:20
od Tomas.cz
Máte plničku nebo možnost připojení někdě, tam bude pěkně vidět tlaky LP a HP.
Osobně si myslím, že kompresor netlačí...

Napsal: 10 čer 2019, 21:28
od ThrashTheTrash
Právě plničku nemám :( ale zitra to hodim vedle borcovi co plnicku ma, tak to snad uvidime co to dela, zda tam nejaka snaha je nebo neni ze strany kompresorku.

Dekuji :)

Napsal: 12 čer 2019, 18:05
od ThrashTheTrash
Pánové,dal se jiný originální kompresor a vše maká.

Expanzní ventil byl v pořádku.

Ten stàrlajn si majitel dá na policku.

Děkuji všem a pro ostatní co mají úmysl šetřit tak serte na starline a dejte orig.

Napsal: 13 čer 2019, 06:18
od slovacek.milos
[quote="ThrashTheTrash"]u.
Pánové,
Děkuji všem a pro ostatní co mají úmysl šetřit

valná hromada lidí by nikdy nešetřila a dají orginál, v případě že se to začne týkat jejich peněženky mění názor, dej tam co nejlevnější auto budu prodávat, seru na klimu a podobně,

klimatizace jsem přestal opravovat, stojí to velký prachy a moc nevydrží ;)

Napsal: 13 čer 2019, 09:09
od ThrashTheTrash
Je to tak milosi :)

Dekuji :)