Stránka 1 z 1

Synchronizace vačky u 2,0tdi PPD a PD

Napsal: 01 lis 2019, 08:47
od coltik
Měl bych jeden dotaz na synchronizaci vačky.
Na kolik se má štělovat dle VAGu u těchto motorů.
BKP vstřiky Siemens 2,0tdi 16V PPD
BKD vstřiky Bosch 2,0tdi 16V PD
Seřizuje se to také na "0" jako u 8V PD?

Děkuji za info.

Napsal: 01 lis 2019, 09:33
od Woko_O
Rozvody na připravky a vic neřeš..

Napsal: 01 lis 2019, 11:17
od coltik
Takže to brát jako pravidlo? Když na jednom autě je údaj na nule a na dalším autě třeba -3,5 , tak kde je tedy pravda?

Napsal: 01 lis 2019, 17:54
od slovacek.milos
zde máš humlův článek

jelikož se to tu poslední dobou omýlá pořád dokola, že se po výměně rozvodů zvedne spotřeba, především je to patrný na palubáku, dá se pomocí VAG zkontrolovat nastavení rozvodů, v naměřených hodnotách, v kanále 4 v poli 4 je synchronizace klikového a vačkovéhé hřídele, zobrazuje se zde úhlovej rozdíl snímačů kliky a vačky, o výroby je nastaveno na hodnotu 0°, pokud jsou hodnoty mínusové je vačka posunuta po směru otáčení dopředu, spotřeba je vyšší, posunem vačky proti směru otáčení se hodnoty posouvají do plusu, okamžitá spotřeba, na palubáku, klesá, tímto způsobem nelze doregulovávat zýšenou spotřebu způsobenou např. vadnými vstřikovači za účelem jejího snížení, nejlepší je nastavit hodnoty v rozsahu -0,5° až +0,5°, opotřebením rozvoďáku se hodnoty posouvají do plusu, pokud to půjde prosím o přesunutí do FAQ Mrknut?
novej poznatek k natáčení vačky, asi záleží na typu ŘJ, teď jsem řešil auto kde se vačkou natáčelo opačně pro dosažení plusových nebo mínusových hodnot, takže je potřeba to vždy vyzkoušet, mrknout kolik je na začátku pak zkusit hejbnout a zase mrknout a podle toho pak točit na správnou stranu

já osobně na to ser. zeptám se majitele zda je spokojený vačku na kolík a dole očmárnu setrvák nastavím jak to bylo a dlouhodobá spokojenost než furt něco řešit

Napsal: 01 lis 2019, 18:07
od jericho-3
Ano, naskočí vyšší spotřeba, ale ta se postupně upraví, pokud někdo hned čumí na číslíčka a začne to upravovat, postupně to potom popojede jinam, než se zamýšlelo..Proto je rozumnější koukat na cestu, sledovat chod motoru , jeho chytatelnost a nic dál neřešit. Motoru se tím jen pomůže.. :)

Re: Synchronizace vačky u 2,0tdi PPD a PD

Napsal: 01 lis 2019, 19:19
od Tomas.cz
coltik píše:Měl bych jeden dotaz na synchronizaci vačky.
Na kolik se má štělovat dle VAGu u těchto motorů.
BKP vstřiky Siemens 2,0tdi 16V PPD
BKD vstřiky Bosch 2,0tdi 16V PD
Seřizuje se to také na "0" jako u 8V PD?

Děkuji za info.
Popros Humla o radu, ale jestli se nepletu, tak na 16v PD + PPD motorech je snímač otáček vačky na sací vačce, no a jelikož se vstřikovače ovládají od výfukové vačky, tak vlastně nastavení na 0 to nepokryje, co vím, tak BKD má obvykle dávku na volnoběj 4.7 Mg/R, což by mělo jít doladit výfukovou vačkou a nebo na přípravky.

Re: Synchronizace vačky u 2,0tdi PPD a PD

Napsal: 01 lis 2019, 19:47
od coltik
Tomas.cz píše:
coltik píše:Měl bych jeden dotaz na synchronizaci vačky.
Na kolik se má štělovat dle VAGu u těchto motorů.
BKP vstřiky Siemens 2,0tdi 16V PPD
BKD vstřiky Bosch 2,0tdi 16V PD
Seřizuje se to také na "0" jako u 8V PD?

Děkuji za info.
Popros Humla o radu, ale jestli se nepletu, tak na 16v PD + PPD motorech je snímač otáček vačky na sací vačce, no a jelikož se vstřikovače ovládají od výfukové vačky, tak vlastně nastavení na 0 to nepokryje, co vím, tak BKD má obvykle dávku na volnoběj 4.7 Mg/R, což by mělo jít doladit výfukovou vačkou a nebo na přípravky.
Jde mi právě o tohle, jestli to vůbec má cenu štělovat na nulu nebo to radši nechat být a spolehnout se na přípravky.

Napsal: 01 lis 2019, 19:48
od uiqjirka
Ne, u toho konkretniho motoru jen na pripravky, nula je u kazdeho kusu jinak.

Napsal: 01 lis 2019, 20:02
od Huml
přesně tak, přípravky jsou základ, může to být u každýho motoru jinak, stačí, když někdo mění gufero na klice a hned může být všechno jinak

Napsal: 01 lis 2019, 20:43
od coltik
Díky moc za osvětu 😉👍