Stránka 1 z 2

Passat 1.9TDiPD vysoka volnobezna davka a spotreba-VYRIESENE

Napsal: 25 lis 2019, 12:01
od VeilSide
Zdravim klubaci.
Mam nasledovky problem. Auto je po vymene vacky, dvihatok, klznych lozisk, rozvodu (na pripravky), vstrekovacov + naslednom nastaveni a povoleni o 180°
Problem je ten, ze sa neviem dostat so spotrebou na volnobehu pri zahriatom motore pod 1-1,2 litra a s volnobeznou davkou paliva na normalnu hranicu okolo 5mg/str

Momentalne hodnoty motora:
synchronizacia vacka/kluka na 0,0°
hodnoty vstrekovacoch okolo 0,1 - max 0,5
teplota pri testoch 80°+
volnobezna davka vyse 9,5mg/str, niekedy az 10
spotreba na palubnom 1,2l/h, cez diagnostiku 1l/h

Vsetko toto sa upravi (nie uplne optimalne) ked posuniem rozvod do + az niekde okolo 7°. vtedy sa volnobezna davka upravi na cca 5-6mg/str a spotreba na 0,7-0,8

Nedava to vobec zmysel a nikto s kym som sa zatial radil sa s takou anomaliou este nestretol.

Niekto nejake konstruktivne rady a napady? Bol by som vdacny.. Dakujem

PS: v diagnostike ziadna chyba, motor ide dobre aj pri 0,0 aj pri +7° rozladenej synchronizacii.

Napsal: 25 lis 2019, 12:18
od roman1648
Vačka nová,starší, origo, druhovýroba ??

Napsal: 25 lis 2019, 13:07
od A6TDI
Jo vacka .. Porovnej se starou ..
Anebo vstriky
Ale asi bych to neresil

Napsal: 25 lis 2019, 13:28
od VeilSide
vacka nova, druhovyroba ET
vstreky nove, po repase, krasne hodnoty,
rozvod novy, nastaveny na pripravky, doladeny na 0.0°
vsetko sa to doladi az ked rozladim synchronizaciu na 5 az 7 stupnov do plusu..
Nic ine sa nerobilo, len rozvod, vstreky a vacka (robilo sa to preto lebo vacka odisla aj s jednym dvihatkom-tak sa vymenilo vsetko komplet)
Predtym auto ani netriaslo na volnobehu (aj ked vstreky boli ake boli)
Vsetko az po vymene vacky.... Ale vacka je original taka ako ma byt ET HV0162

Napsal: 25 lis 2019, 13:41
od roman1648
Problém bude v ní,tuhle dal kolega jednou na Touran 74kw a na hovno,starší origo a šlapalo to...

Napsal: 25 lis 2019, 14:08
od VeilSide
Zeby mala nejake ine uhly na konikovh a tym padom vadne casovanie? A mozem to ja ladit kolko chcem a stale zle?ono by to aj davalo logiku lebo ked ju rozladim na tych 5-7 stupnov do plusu aj spotreba aj davka sa zmenia k “lepsiemu normalu”

Napsal: 25 lis 2019, 20:06
od tommy215
Do hajz*lu jak je takováto situace s dílama vůbec možná ? Jednou se rozhodli vyrábět díl jako náhradu OEM tak mají výstupní kontrolu a drží nějaké parametry nebo jak ? To je hrozný co se děje a jak si necháme sr*at na hlavu. sorry za OT

Napsal: 25 lis 2019, 20:09
od uiqjirka
Druhoska vacka spatenka, jine uhly a pak takove potize.. dost znama vec . Jak sem rad, ze jedu na originalce. Staci menit olej a taky vcas vymenit zdvihatka, pak je origo vacka nesmrtelna.

Napsal: 25 lis 2019, 20:14
od Huml
problém s ET jsem zatím neřešil, ale netvrdím, že to není možný, ale když napíšeš, že se dělala vačka a vstřiky, tak co jste tam dali za vstřiky, jestli není problém spíš v tom, i když jsem řešil vačky co byly na houby, nikdy to s nima nežralo 9,5mg

Napsal: 25 lis 2019, 20:28
od venca.6
Souhlas s Humlem, smeroval bych to spis na ty vstriky.

Napsal: 25 lis 2019, 23:13
od Jarda S.
shodou náhod tu můžu přispět svým dílem, ET litinu vačku jsem taky koupil a nefunguje jak má- auto nemá výkon v nižších otáčkách ale jinak jede a žere normálně podle palubáku ohřátý 0.6l na volnoběh (noteeth)

ps: ještě je možnost že někdo měnil vstřiky/jednotku a pomíchal to u avf jsou dvě verze starší kde jsou AL vstřiky a k nim soft v jednotce a novější (menší) BA vstřiky (noteeth)

Napsal: 26 lis 2019, 02:36
od hansdob
Pokud to před výměnou nedělalo tak by vstriky promíchány být neměli. Takže repas není ok nebo vačka není ok.

Napsal: 26 lis 2019, 14:01
od VeilSide
Pani dakujem vsetky za rady a zapojenie hlav do tohto problemu. Cenim si to.

K tej vacke a vstrekom.

Vsetko to zacalo pretoze povodna vacka mala zodraty konik na prvom valci, standard nie, ved menit olej po 10tkm je velmi drahe. Nevadi, motor buchotal, neskor zodral dvihatko uplne.

Predtym ale auto islo uplne normalne, aj ked dva vstreky uz mali hodnoty vyse 1 az 1.8. Tak som kupil novu vacku ET, klzne loziska, cierne dvihatka INA, simering, rozvod a islo sa na to. Vymenil som to a od vtedy neviem naladit motor nijak raz. Tak som myslel, ci to uz nebude tymi dvoma vylietanymi vstrekmi - zobral som repas (mimochodom vstreky su BA, nie AL ako v ASZ/ARL)
Skusil som nastavit rozvod este raz na pripravky, nastavit vstreky, povolit o 180° a aj s tymito vstrekmi je to stale rovnake, a teda spotreba volnobeh bez spotrebicov 1,2 a volnobezna davka okolo 10mg/str co je moc aj na nacipovane auto.

Cize ked odhliadnej od vsetkeho tak jedine vadne tam uz moze byt len vacka ktora isla nova od ET. Alebo moze byt este ina mapa ku vstrekom? to by mi ale nedavalo zmysel kedze posuniem vacku do +5.5 az 7° a hodnoty sa upravia. Spotreba 0,6l cez vcds a vstrekovacia davka okolo 5.x mg/str

Napsal: 26 lis 2019, 20:56
od adrian_B
Toto mi robili AE vačky.
Od vtedy dávam len použite Origo ak sú, alebo nové kolbenschmidt

Napsal: 26 lis 2019, 21:04
od Jarda S.
VeilSide píše: Alebo moze byt este ina mapa ku vstrekom? to by mi ale nedavalo zmysel kedze posuniem vacku do +5.5 az 7° a hodnoty sa upravia. Spotreba 0,6l cez vcds a vstrekovacia davka okolo 5.x mg/str
ano, byli dvě možnosti větší vstřiky a k nim příslušný soft a pak menší BA vstřiky a k nim jiný soft (hm)