Stránka 1 z 2
Napínák mezi klikovku a vodní pumpu citroen--funkce
Napsal: 09 dub 2020, 20:44
od Jaroušek
čest, namontil jsem WP a ten napínák a chci se zeptat, jak to má fungovat....je tam dvoupinový konektor, vypadá to, že za studena je to spadené a pumpa se netočí, poté zase ano.....prosím jak to funguje? Díky

Napsal: 14 dub 2020, 12:12
od Jaroušek
Tak mechoši, poraďte neznalému.......
Napsal: 14 dub 2020, 12:33
od ROMEK
ale ten konektor je na pumpe ne na napínaku ?
Napsal: 14 dub 2020, 12:47
od jericho-3
To je ten motor BMW -PSA , jak to má třecí převod? Pokud ano, a vidím, že jste tam zkoušeli nandat řemen až jste ho uštípli. Jak kouká z toho napínáku ten placatý pimpoš, tak se vytáhne, napínák se uvolní a jde tam řemen namontovat. Ten konektor má patrně kontrolní funkci, ale přesně to nevím.
Napsal: 14 dub 2020, 13:02
od Marek001
Ano musíš vytiahnuť tú poistku a tým ho uvoľníš, potom poistku dáš naspäť. Tiež som na to čumel keď som to prvýkrát videl, neviem ako to presne funguje vnútri ale zastudena sa pumpa netočí a začne sa točiť až keď sa ohreje, je to tak na každom VTI aj PSA aj Mini/BMW
Napsal: 14 dub 2020, 16:55
od Jaroušek
vše proběhlo v pohodě, nic jsem nezlomil, jak se to odjistí atd jsem věděl, jen jsem se ptal na ten dvoupinový konektor který je na tom napínáku, nikoli na pumpě, proč tam jako je a co má hlídat a dále jsem byl zmatený z toho, že za studena se to netočí a pak ano.......jinak mi to funguje, jen jsem to potřeboval odborně vysvětlit
Napsal: 14 dub 2020, 16:57
od Jaroušek
jo a řemen se také měnil za nový ale z důvodu opotřebení
Napsal: 14 dub 2020, 17:03
od jericho-3
Taky by mne to zajímalo, jak to přesně je, ale ten třecí převod mne dostal, protože když jsem to dělal, tak právě proto, že řemen byl potrhaný a ten převod byl rozcupovaný a já to kupoval nové..Ale motor měl už něco přes 150000km...
Dál jsem to neřešil..
Napsal: 14 dub 2020, 17:16
od Jaroušek
tady taky najeto cca 155 tis, dal jsem novou řemenici na pumpu, pumpu, ten napínák a řemen, nakopnu to, točí se to, paráda a do minuty bzzzzzzz a bylo to o půl cm níž a pumpa stála.....orosil jsem se, kuwa co ted, čas jsem neměl, už jsem tam chtěl dát ten starý, nadávám na nekvalitní výrobky ale projelo se to a pumpa se točila.....tak jsem s majitelem dedukoval zda to opravdu nebude kvůli rychlejšímu ohřátí ale moc se mi to nezdálo. Nemám tyto auta rád

))) tak jsem si to chtěl jen ujasnit....když budu mít čas a chuť, rozeberu ten starý napínák a zkusím zjistit, co tam ten konektor hlídá
díky samo všem za objasnění
Napsal: 14 dub 2020, 18:41
od Tomas.cz
VW používá clonku na pumpě a některé modely BMW mají přímo elektrickou vodní pumpu.
Jinak co je to za ročník / ten řemen už něco odjel /, o tomhle systému u PSA jsem, pokud se dobře pamatuju, četl v odborném žurnálu už v roce 2009.
Napsal: 14 dub 2020, 20:00
od Jaroušek
je to rok 2012 a má to od nova
Napsal: 14 dub 2020, 22:03
od Čert
Nikdy jsem žádný konektor na třecím kole neviděl,
můžeš to nafotit v detailu?
Spíš mi připadá, že ti nezaskočil ten napínací jazýček do zamčené polohy...
Napsal: 15 dub 2020, 07:13
od jericho-3
To by bylo dobře, já už taky nemám jasno, zda to tam bylo...
Napsal: 15 dub 2020, 16:49
od Jaroušek
šipka ukazuje přesně na dvoupinový konektor, až budu v dílně tento týden tak vyfotím detailně.........
Napsal: 17 dub 2020, 18:07
od Jaroušek
slíbené foto

