Zvysena spotreba na volnobehu. 1.9tdi PD bxe
Napsal: 12 črc 2020, 17:47
Caute mam taku mensiu dilemu uz dlhsi cas. Po zohriati motora stupne spotreba na volnobehu. Stale som to prikladal zle spravenym rozvodom, ktore som robil sam a este ktomu aj bez pripravkou. Steloval som to len podla vcds.a skusal rozne hodnoty. Pred vymenou bolo vsetko ok a spotreba na volnobehu 0,6. Po uprave korekcii spotreby. Hodnotu synchronyzacie som mal povodne -2,9 alebo -2,5 uz neviem presne. Lenze ked som aj nadstavil na tuto hodnotu, tak uz maxidot ukazoval 0,8 na volnobehu pri studenom aj zohriatom motore. dobru hodnotu ukazoval ked som posunul vacku do minusu az takmer na hranu tolerancie to je -6. Hodnoty pekne, ale motor slabucky bez rreakcie na plyn. Nechal som to tak a najazdil par tisic km. Potom som sa rozhodol pre vacsi servis. Auto malo nabeh 232k km. Repas turba, a preventivne vymenenie hydrostelov aj ked vyzerali na pohlad dobre, ale podla dielenskej prirucky mali volu. Samozrejme som si uz kupil aj pripravky na rozvody, ked vsetci kazu na pripravky a nestuchat do toho u pd. Ked som menil turbo, tak som aj sanie a egr ventil riadne vycistil. Rozvody som mal na pripravky s hodnotou -2. Taka tusim bola ked som auto kupil( ale to si niesom vobec isty) ako 4rocne so 154k km.
Takze vymenene je turbo, zhavice, hydrostely, rozvody. Vstrekov som sa nechytal, pri skladani som povolil na vahadlach o 180 stupnou. Na vahadlach zaslepky drzali na mieste. Sanie ciste egr ako novy tesni a funguje dobre. Vsetko som robil podla dielenskej prirucky. Lenze problem so zvysenou spotrebou pretrvaval. Teraz mam najazdene 237k km a dnes som to zase rozhodil a zlozil ci som niekde chybu nespravil. Rozvody som zlozil opat na pripravky, avsak teraz my skocila hodnota -2,9. Kontroloval som to niekolko krat som pretocil motor racnou, nasadil horny pripravok a spodny krasne sadol. Asi 4 krat a vzdy som motor tocil jednym smerom. Tak to musi byt na 100% mozno ten spodny pripravok nie je az taky presny preto taka drobna odchylka pri roznych pokusoch skladania. Troska hrkoce, ma proste nejaku mini volu. Ale inak sedi, neni ho ako inac dat.


Motor chyta na brnk, aj hodnoty na studenom motore su podla mna v poriadku. Hodnota vstreku. Pri roznych teplotach.
Po nastartovani.

Tieto hodnoty dost skakali pri studenom motore ale zachytil som asi tu najhorsiu.


Pri teplote 60 stupnou.





Pri zohriatom motore su hodnoty dlzky vstreku a mnozstva na volnobehu zrazu vysoke. A na maxidote stupne spotreba s 0,6 na 0,8.


Hodnoty vstrekov pri zohriatom motore na volnobeh

Hodnoty pod plynom

Hodnoty pri deceleracii

Otazka na vas. Nenapada vas cim by to mohlo este byt? Nic som na nete nenasiel, a nechcel by som rozvody opat posuvat do minusu koli spotrbe. Chyba bude asi inde, len kde. Mozno dvojhmota, ta je tam asi povodna, lebo ja som ju nemenil. Ale to mi pride divne. Kazdopadne dakujem za kazdy napad. Na nadrz som pred vymenou najazdil 1000km teraz odhadom 900-950km uvidim kolko spravim na hodnote synchronizacie - 2,9. Vsetky hodnoty som meral len doma na parkovisku, v nothebooku bateria ko, tekze za jazdy som nemohol logy spravit.
Takze vymenene je turbo, zhavice, hydrostely, rozvody. Vstrekov som sa nechytal, pri skladani som povolil na vahadlach o 180 stupnou. Na vahadlach zaslepky drzali na mieste. Sanie ciste egr ako novy tesni a funguje dobre. Vsetko som robil podla dielenskej prirucky. Lenze problem so zvysenou spotrebou pretrvaval. Teraz mam najazdene 237k km a dnes som to zase rozhodil a zlozil ci som niekde chybu nespravil. Rozvody som zlozil opat na pripravky, avsak teraz my skocila hodnota -2,9. Kontroloval som to niekolko krat som pretocil motor racnou, nasadil horny pripravok a spodny krasne sadol. Asi 4 krat a vzdy som motor tocil jednym smerom. Tak to musi byt na 100% mozno ten spodny pripravok nie je az taky presny preto taka drobna odchylka pri roznych pokusoch skladania. Troska hrkoce, ma proste nejaku mini volu. Ale inak sedi, neni ho ako inac dat.


Motor chyta na brnk, aj hodnoty na studenom motore su podla mna v poriadku. Hodnota vstreku. Pri roznych teplotach.
Po nastartovani.

Tieto hodnoty dost skakali pri studenom motore ale zachytil som asi tu najhorsiu.


Pri teplote 60 stupnou.





Pri zohriatom motore su hodnoty dlzky vstreku a mnozstva na volnobehu zrazu vysoke. A na maxidote stupne spotreba s 0,6 na 0,8.


Hodnoty vstrekov pri zohriatom motore na volnobeh

Hodnoty pod plynom

Hodnoty pri deceleracii

Otazka na vas. Nenapada vas cim by to mohlo este byt? Nic som na nete nenasiel, a nechcel by som rozvody opat posuvat do minusu koli spotrbe. Chyba bude asi inde, len kde. Mozno dvojhmota, ta je tam asi povodna, lebo ja som ju nemenil. Ale to mi pride divne. Kazdopadne dakujem za kazdy napad. Na nadrz som pred vymenou najazdil 1000km teraz odhadom 900-950km uvidim kolko spravim na hodnote synchronizacie - 2,9. Vsetky hodnoty som meral len doma na parkovisku, v nothebooku bateria ko, tekze za jazdy som nemohol logy spravit.
moj svagor kupil teraz turana dal spravit rozvody vymenil zotrvacnik a spotrebu ma tak 5,6 naposledy spominal. Na volnobehu mu ukazuje spotrebu 0,5. Ale predpokladam ze korekcie spotreby nenadstavoval a s principu to vacsinou ukazuje menej ako skutocnost. Chvilu pojazdim a uvidim co sa bude diat. Ci ta spotreba neklesne sama.