Stránka 1 z 2

1,4TDI gufero u setrváku

Napsal: 09 říj 2020, 22:03
od Jarda-k
Na ženy autě jsem zjistil úbytek oleje v motoru, tak jsem se začal pídit po příčině,
protože za celou dobu co auto máme byl úbytek mezi výměnami zanedbatelný.

Je oblitá zadní strana motoru u spoje mezi motorem a převodovkou. Ze spodu dělící roviny to ale vyloženě nevytéká.
Spíš dozadu a jde to i na kloub poloosy a ta to rozhazuje nahoru. Víko hlavy, tandem, turbo a jeho přívodní potrubí jsou suchý.
Setrvák je taky suchý.

Otázka zní, projevuje se takhle vadný gufero kliky u setrváku? Nebo je tam ještě nějaká jiná možnost úniku?
Předem díky za případné reakce....

Napsal: 10 říj 2020, 07:11
od slovacek.milos
sdělej dekl a po dojezdu najed na karton, pokud na kartonu nebude vždy loužička tak horko těžko je ubytek tím že teče ven

Napsal: 10 říj 2020, 08:21
od Jarda-k
Spodní dekl je taky samozřejmě od oleje, stejně jako místa jak píšu výše.
Před tím byl motor vždy suchej.
Olej jsem naposledy měnil před asi 9000 km a to bylo taky vše v pořádku.

Mě se jedná o to, jestli tekoucí fufero se projeví tím, že únik oleje směřuje dozadu, třeba že proud vzduchu od setrváku ho tam žene.

Napsal: 10 říj 2020, 09:20
od slovacek.milos
Jarda-k píše:Mě se jedná o to, jestli tekoucí fufero se projeví tím, že únik oleje směřuje dozadu, třeba že proud vzduchu od setrváku ho tam žene.
za mě určitě ne

Napsal: 10 říj 2020, 14:35
od Jarda-k
Kde to tedy podle Tvého názoru teče? Rád si nechám poradit.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Napsal: 10 říj 2020, 15:59
od MirekX
tohle mi taky nepřijde jako gufero, to by chcalo dolů ven a na vanu, tady to bude někde nahoře, možná pod sáním ale z kliky bych neřek

Napsal: 10 říj 2020, 16:17
od zizuzidan
Zaměř se na ventilové víko,na zadní stranu,vetšinou to teče tam a stéká dolu

Napsal: 10 říj 2020, 18:21
od Jarda S.
přesně, takhle svinsky umí téct víko ventilů (noteeth)

Napsal: 10 říj 2020, 20:01
od Jarda-k
Ventilový víko to není, tak jsem zrcátkem koukal jako první - jako nepřál bych si nic jinýho, aby to bylo takhle jednoduchý.
Na sání to taky nevypadá, navíc ještě nikdy nebylo z motoru demontováno a nesedí na něj náhlý úbytek oleje v motoru.

Olej začíná až od dělící roviny hlavy, ale tam to nahází rotující poloosa, stejně jako na koleni výfuku kde je naházenej spečenej olej.

Napsal: 10 říj 2020, 20:17
od martinsidlo
Umejt,to je základ!!!!! Pak projet a podívat se.

Napsal: 11 říj 2020, 14:21
od Jarda-k
Tak jsem to tedy umyl a projel. Zdá se, že to jde opravdu ze shora. Bohužel ale ventilový víko to pravděpodobně není - tam kam jsem dohlídl zrcátkem je sucho.
Vypadá to, že to teče z výfuku 3. válce. Že by KO gufera na ventilech? A teď jak to jezdí kratší cesty se to nestačí vypálit?

Obrázek je po umytí a asi 25 km jízdy.

Obrázek

Napsal: 11 říj 2020, 16:14
od Pepíček
To nebude z výfukového potrubí ale zřejmě ze sacího. Pouští ti trochu turbo a netěsní sací potrubí. Ten horkej olej vyvzlíná do okolí a zasírá včechno možný okolo. Tak bych to tipoval.

Napsal: 11 říj 2020, 17:10
od optimista
Mne to robila na 1 octavii prasknuta trubka prívodu oleja do turba

Napsal: 11 říj 2020, 19:12
od martinsidlo
Přetěsnit sací parohy. Klasika.

Napsal: 11 říj 2020, 19:18
od Jarda-k
Dobře to by bylo to nejmenší, ale co ten úbytek oleje v motoru?