Stránka 1 z 1

OII Scout začne hučet a vibrovat při 120

Napsal: 25 lis 2020, 16:11
od pitrisek
Ahoj, auto v nadpisu na šestku přesně při 120 začne hučet a vibrovat v tahu, při 140 přestane , ale je to jako by na lusknutí prstu, prostě to při 120 najednou nastoupí, je to i na pětku, ale tam to je při stovce, trochu je to znát i na čtyřku při 80 ale už velmi slabě, jo a je to přesně při 2100 ot. jak na pětku , tak na šestku, ted kde hledat motor nebo převodovka? na zvedáku bez zatížení to nejde skoro vůbec znát :( Nemáte někdo zkušenost? Ty vibrace nejsou nijak extrémní, ale je to cítit i jakoby v kastli

Napsal: 25 lis 2020, 19:06
od suri
zvykne odchádzať zadná hardy spojka na kardane

Napsal: 25 lis 2020, 19:29
od Biimbo
Většinou to duní i při brzdění motorem. Vyměníš zadní hardy a nastane veliké zlepšení. Ale nebude to ono pořád. Tak vyměníš přední a nestane se nic. Pak vyměníš dvouhmotu a vibrace zmizí. Tak to bylo u mě :)

Napsal: 26 lis 2020, 14:10
od pitrisek
Hardy spojka vypadá dobře bez vůlí, ale ložisko v převodovce se protáčí a má vůli v obalu . To, jak se mění i s novým modifikovaným obalem . Ale že by se to takhle kvůli tomu rozvibrovalo a rozhučelo jenom v určitém pásmu otáček motoru?

Napsal: 26 lis 2020, 15:13
od slovacek.milos
Biimbo píše:Pak vyměníš dvouhmotu a vibrace zmizí. Tak to bylo u mě :)

jo ale nestraš stím že při 140 km se dvouhmota uklidní vibrace zmizí, to moc rozum nebere,

jako chápem oba možné je všechno a logika u aut je malý pán (LOL)

Napsal: 26 lis 2020, 22:42
od Huml
rozvibruje to v určitých otáčkách právě ta zadní hardy spojka, není to o tý gumě, ta vypadá snad vždy dobře, ale o tom vnějším ocelovým prstenci, kterej přirezne a nehýbe se pružně

Napsal: 26 lis 2020, 23:03
od Biimbo
slovacek.milos píše:
Biimbo píše:Pak vyměníš dvouhmotu a vibrace zmizí. Tak to bylo u mě :)

jo ale nestraš stím že při 140 km se dvouhmota uklidní vibrace zmizí, to moc rozum nebere,

jako chápem oba možné je všechno a logika u aut je malý pán (LOL)
tam nejde o to že při 140 kmh opraví dvouhnotu. Jde o to že dlouhý kardan, možná už nějaká větší vůle v úhlovce a skříni (třeba díky tomu slavnýmu ložisku na předloze) a nestoprocentní dvouhmota a PD motor způsobí takový to dunění. Dělá buď v zátěži nebo při brzdění motorem. Při bublačce ne. Já dával zadní lemforder, 80 procent vibrací pryč, přední origo, možná další zlepšení ale spíš placebo že jsem dal něco nového. A po půl roce jsem se konečně dostal na dvouhmotu a pak to bylo jako nový auto. Ani náznak vibrací. Dělal jsem i pár aut kde to spravila jen zadní hardy, ale to byly už TDI CR.

Napsal: 27 lis 2020, 10:59
od slovacek.milos
[quote="Biimbo"
dobrá pakárna :roll:

Napsal: 27 lis 2020, 19:57
od sharik4x4
Je to Hardy spojka vzadu. Bolest všech čtyřkolek s haldexem.

Napsal: 27 lis 2020, 21:37
od junix
ja som mal to iste, tempomat na 140, ok...ale jak prisiel nejaky stupak, zo zadu strasne dunenie...az sa auto roztiaslo...vymenil som hardinu, a uz pokoj....ono..to vyzera ze je ok...ale ked porovnas..aspon ja..vidis ze nie je..hardy vyzerala byt ok..ale ta guma jak je spojena s tou obrucou, bola popraskana na par miestach...mne to pomohlo

Napsal: 28 lis 2020, 08:54
od Biimbo
hardy to opraví ve většině případů ale pokud tam je ještě něco, tak to dělá dvouhmota. Nechápu proč to není konstrukčně vyřešeno jako u jiných 4x4 bez hardy kloubem. Nic tam nevibruje a dalo by se říct že je to mnohem spolehlivější.

Napsal: 30 lis 2020, 18:43
od pitrisek
Tak po výměně zadní Hardy spojky je klid ! Děkuju za rady