Stránka 1 z 4

1.8 TSI CDAA nemaže

Napsal: 30 dub 2021, 19:44
od Honza Kolář
Ahoj,

potřebuji radu. Dělal jsem repasi motoru CDAA. Žral olej- klasika.
Vyměněny písty, kroužky, výbrus (kvůli rýze), hydroštěly, opravené ventily. Nové šály na klice i ojnicích, nové rozvody, šroub přestavovače.....
Sestava bez problému. najeto 350 km a najednou varování na nízký tlak oleje. Čidla vyzkoušena a OK. Měřil jsem tlak a po nastartování naběhne na necelý 2 bary, ale po 5 s spadne na nulu a při zvýšení otáček se už nezvedne. Zhasnu to a nastartuju znova s stejný výsledek. 5s maže, pak spadne na nulu.
Kde to hledat. Čerpadlo?
Díky za typy. Honza

Napsal: 01 kvě 2021, 11:18
od jericho-3
Někde to utíká, chtělo by to změřit výstup z čerpadla a pak dál. Prohlédl bych filtr oleje a vše co s mazáním souvisí. Voda je čistá?

Napsal: 01 kvě 2021, 19:30
od Honza Kolář
tlak měřen na čidlech- obou. Voda je čistá.
Nejvíc je divný, že po startu maže normálně a po 5 s spadne na nulu. Kdyby byla někde normální díra, nějaký tlak by zůstal a s vyššíma otáčkama by taky vzrost. Ale tady nic.

Napsal: 01 kvě 2021, 22:39
od Čert
Na volnoběh by tlak měl být určitě ke 3 barům

Napsal: 02 kvě 2021, 07:26
od DIAGNOSTIK
Máš dobře poskládám olejový filtr? Nechybí Ti v něm něco? (LOL)

Napsal: 02 kvě 2021, 15:16
od Honza Kolář
DIAGNOSTIK píše:Máš dobře poskládám olejový filtr? Nechybí Ti v něm něco? (LOL)
nene. Jak jsem psal 350 km bez problému.....

Napsal: 02 kvě 2021, 15:17
od Honza Kolář
Čert píše:Na volnoběh by tlak měl být určitě ke 3 barům
2 bary jsou OK, podle příručky 1.2 až 2.1 při volnoběhu. Prvních 5s po staru ukazuje necelý 2 - tedy OK

Napsal: 02 kvě 2021, 16:31
od dhfool
Sundej vanu a mrkni na kos...

Napsal: 02 kvě 2021, 17:26
od Honza Kolář
dhfool píše:Sundej vanu a mrkni na kos...
Jojo vanu budu sundávat. Ale jak jsem psal motor je po go.
Jaká je pravděpodobnost že bude vadné čerpadlo a utíká to pojišťovákem?
Měnil někdo z Vás olejové čerpadlo, že by bylo vadné? Spíš zjišťuju že to čerpadlama nebylo. Jaké jsou Vaše zkušenosti?

Napsal: 03 kvě 2021, 04:53
od martinsidlo
Někde se něco uvolnilo po GO. Třeba i ten olejový filtr.

Napsal: 03 kvě 2021, 07:51
od roman1648
Teď jsem tu anomálii zažil na 2.0TFSi Q5 viz vlákno :

https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=177400

Projev stejný jak u tebe studený to chvíli mazalo pak to na volnoběh spadlo na nulu,čerpadlo nový, beze změny
Mrkni na ten komínek pod olejovým filtrem to mi tu kluci poradili, ty gumičky na něm spíš nebyly než byly, ale stejně to nepomohlo
My teda GO nedělali, majitel si to nakonec pořeší někde sám a vůbec mi to nevadí...

Napsal: 03 kvě 2021, 22:52
od Čert
Honza Kolář píše:
Čert píše:Na volnoběh by tlak měl být určitě ke 3 barům
2 bary jsou OK, podle příručky 1.2 až 2.1 při volnoběhu. Prvních 5s po staru ukazuje necelý 2 - tedy OK
- to ale platí pro motor CDAB se 112kW....

pro motor CDAA je 2.7-4.5 bar / 2000 ot.
< 7.0 bar / < 2000 ot.

Napsal: 04 kvě 2021, 07:57
od Rayx
Čert píše:- to ale platí pro motor CDAB se 112kW....

pro motor CDAA je 2.7-4.5 bar / 2000 ot.
< 7.0 bar / < 2000 ot.
Neblbni, z čeho čerpáš? Jestli z ofiko DP, tak ses překoukl, jinak je to nesmysl. To cos napsal platí pro první generaci téhle řady EA888, tedy BZB, CAWB apod., tedy verze s neregulovaným čerpadlem. CDAA i CDAB je už generace 2, tedy dvoustupňový olejový čerpadlo. Jasný rychlý rozlišení jsou jedno nebo dvě čidla pod olejovým filtrem ...

By mě zajímalo, jak a čím si Honzo nalepil víko vaček, a zda se něco dělalo s vyvažovacími hřídeli nebo ne 8)
To že tlak padne chvilinku po startu je dáno tím, že při startu to tlačí naplno kvůli rychlému promazání, ale jakmile v systému vzroste tlak na cca 1,8bar, tak se čerpadlo začne přestavovat na redukovaný tlak (daný snížením čerpaného množství a tedy snížením průtoku), který holt na ty zvětšené profily míst tlakového mazání už nestačí ... stačilo na to evidentně jen 350km (crazy)

Napsal: 04 kvě 2021, 20:30
od Čert
Aha, tak díky za info, čerpám z online Haynes, měl jsem za to, že první CDAA r. 2008 to měly víc natlakovaný... :-)

Napsal: 05 kvě 2021, 08:06
od Honza Kolář
Rayx píše:
Čert píše:- to ale platí pro motor CDAB se 112kW....

pro motor CDAA je 2.7-4.5 bar / 2000 ot.
< 7.0 bar / < 2000 ot.
Neblbni, z čeho čerpáš? Jestli z ofiko DP, tak ses překoukl, jinak je to nesmysl. To cos napsal platí pro první generaci téhle řady EA888, tedy BZB, CAWB apod., tedy verze s neregulovaným čerpadlem. CDAA i CDAB je už generace 2, tedy dvoustupňový olejový čerpadlo. Jasný rychlý rozlišení jsou jedno nebo dvě čidla pod olejovým filtrem ...

By mě zajímalo, jak a čím si Honzo nalepil víko vaček, a zda se něco dělalo s vyvažovacími hřídeli nebo ne 8)
To že tlak padne chvilinku po startu je dáno tím, že při startu to tlačí naplno kvůli rychlému promazání, ale jakmile v systému vzroste tlak na cca 1,8bar, tak se čerpadlo začne přestavovat na redukovaný tlak (daný snížením čerpaného množství a tedy snížením průtoku), který holt na ty zvětšené profily míst tlakového mazání už nestačí ... stačilo na to evidentně jen 350km (crazy)

Obrázek
Ahoj,

jo je mi jasné kolik má mazat.
Víko vaček nalepeno silikonem - tenká vrstva. Dávám bacha aby nevlezl kam nemá. Tady bych problém neviděl. Auto má najeto 150 tis. a jezdí na 15 tis intervaly. Uložení vaček se nezdá být špatné - vytahané a vydřené.
Co se týká vyvažovaček, ty byly venku - blok byl na brusu, protože v 2. válci byla rejha jak prase. Vyvažovačky jsem vracel zpět původní. Na sítka jsem dával bacha, ale nové jsem nedával - ani v autorizáku jsem je nekoupil....

Klika i ojnice jsou na nových šálech. Klika měřena a bez známek opotřebení....

Chystám se teď na výměnu olejového filtru (koupil jsem origo, nyní je tam MAN) a současně s tím vyndám a zkontroluju ventil pod filtrem. Ale moc tomu nedávám.

Další krok co uvažuju, je kontrola ložiskového rámu vaček, jak je v něm ten ventil pro nastavovač sací vačky. tam by to mohlo být vydřené co myslíš? Současně s tím bych vyndal a rozebral čerpadlo. Nevím ale o nikom, kdo by měl čerpadlo KO....

Co ten přestavovač tlaku co je v horním dílu olejové vany? četl jsem, že když se odpojí, zůstane nastavený na vysoký tlak. Ale i kdyby, problém to nevyřeší....

Kde jinde ještě hledat?