Stránka 1 z 1

Ibiza 1,4 BBY chyba EGR - průtok příliš velký

Napsal: 06 kvě 2021, 18:58
od OťasTDi
Kluci Ibiza rv 2002, motor 1,4 16V 55kw BBY....rozsvěcí se kontrolka a chyba 16786 - systém vedení výfukových plynů - průtok příliš velký....tak jsem vyměnil egr za nový Pierburg....a chyba pořád vyskakuje...nevím po čem jít...v akčních členech normálně cvaká....ve VIS 6,5 jsem nenašel, že by se u tohohle kódu dělalo základko EGR, přesto jsem zkusil skupinu 074....adaptace OK

ŘJ je Marelli 4MV 4834

Auto má najeto 284 tis km a občas cuká na volnoběh (vynechává válec) ale chyba zážehu se nevypisuje...svíčky nové origo vw dle vin

Re: Ibiza 1,4 BBY chyba EGR - průtok příliš velký

Napsal: 06 kvě 2021, 20:11
od slovacek.milos
[quote="OťasTDi"]Kluci Ibiza rv 2002

otas pičovinka
co třeba přemýšlet opačně, nemáš náhodfou ucpanou trubku pod karbecem||???


sdělej klapku a čisti ;)

Napsal: 06 kvě 2021, 20:41
od OťasTDi
ok sundám domeček klapky

Napsal: 06 kvě 2021, 20:55
od slovacek.milos
OťasTDi píše:ok sundám domeček klapky
sundej a uvidíš ucpanou trubku, pokud ne je zasraný snímač tlaku de očistit,

sprejem, já se toéto závady takto zbaviil ale doba pokračuje, napiš, pokud to nepomože praskají okroužky na sacím potrubí to de zjistit sprejem , není to jednoduchá závada

Napsal: 19 kvě 2021, 12:03
od OťasTDi
Tak trubka nádherně čistá, průchozí, ty zelené kroužky v pohodě, ale....

Může tuhle závadu udělat nakouslá od kuny ta hadice mezi podtlakovým hrncem a motorem? když jsem to celé rozdělával všimnul jsem si v ohybu malinkaté dírky od zoubku...mohlo by to být ono?

Napsal: 19 kvě 2021, 12:17
od johnyd1
OťasTDi píše:Tak trubka nádherně čistá, průchozí, ty zelené kroužky v pohodě, ale....

Může tuhle závadu udělat nakouslá od kuny ta hadice mezi podtlakovým hrncem a motorem? když jsem to celé rozdělával všimnul jsem si v ohybu malinkaté dírky od zoubku...mohlo by to být ono?
mohlo podla všetkého to saje falešný vzduch :?

Napsal: 19 kvě 2021, 12:57
od OťasTDi
byla to tedy malinká dírka ale taky si myslím...no uvidíme...hadice vyměněná

Napsal: 19 kvě 2021, 13:05
od Rayx
Jak tenhle motor posuzuje, když má mít dost čistýho vzduchu, že si tolik čistýho vzduchu nebere ... (crazy)
Váhu nemá, přes sondy ne, takže jedině zpětná vazba od EGR ventilu a tlak v sacím potrubí ...

Takže zkouknout znovu tu adaptaci v blocích 74 a 75, v DP popsáno jasně, VIS pokud nemá je mimo jako jindy ...
Při volbě zobrazované skupiny 074 s funkcí 04
„základní nastavení“ se řídicí jednotka motoru přizpůsobí
ventilu pro zpětné vedení výfukových plynů Toto
přizpůsobení se musí provést vždy, když se namontuje
jiný ventil pro zpětné vedení výfukových plynů (nebo
kompletní jiný motor), příp. jiná řídicí jednotka
motoru.

Koukám BBY má takovýhle vyměnitelný ventil s víčkem na sání pod přírubou na hlavu ... Je tady taky nebo je tam sání zaslepené?
036129720 + 036129530

Ale je to zřejmě jen v tom nastavení N18/G212.

16786/P0402/001026
http://www.pc-autodiagnostika.cz/
p.Svoboda to řeší G40 ... (rofl)

Napsal: 07 čer 2021, 11:19
od OťasTDi
Po odpojení odvětrání klikové hřídele a ucpání místa kam patří nasadit v sání a ponechání volně dolů motor maká a kontrolka se nerozsvěcí...co to znamená? Tlaky byly v normálu...sice nic extra ale nebyly pod minimem

Napsal: 07 čer 2021, 16:27
od Rayx
Takže adaptace EGR jen na zapnutém zapalování sk74 a následně na běžícím motoru sk75 bez úspěchu?

Pokud ano a projevuje se to jaks popsal, tak to vypadá na problém s PCV/odvětráním klikovky ... Buď některá hadice systému KO, nebo ventil na víku hlavy 036103175C, a nebo taky rovnou ten hlavní bazmek 036103464G nebo pro novější VIN od čísla 008001 MY2002 036103464AH ...
Když vytáhneš měrku nebo povolíš víčko dolejvání na běžím motoru, jak to saje, hodně/málo?

Napsal: 07 čer 2021, 19:15
od OťasTDi
to můžu zkusit