Stránka 1 z 1

Šrouby ojnice ASZ

Napsal: 27 kvě 2021, 09:32
od Hgi
Ahoj, asi se to tu řešilo několikrát, ale mám i tak dotaz a rád bych slyšel Váš názor...

Obrázek

Na svém ASZ mám šrouby ojnic viz. obrázek (ten horní s částečným závitem). Na BXE motoru jsou použity šrouby s celým závitem.

Dělám teď GO motoru a chci se Vás zeptat, jaký šrouby byste použili na ASZ? Ty co tam byly (s částečným závitem) nebo celozávit? Motor běžel v pohodě 300 tisíc, v posledních 100 tisících s výkonem cca 250PS. Dělám GO z toho důvodu, že mě fouklo těsnění pod hlavou a při té přilěžitosti dělám celý GO.

Díky za Vaše poznatky.

Napsal: 27 kvě 2021, 10:04
od hansdob
Použil bych nový a ty co tam mají být.

Napsal: 27 kvě 2021, 10:20
od roman1648
Pokud jsou tam štípaný ojnice jakože jo tak si osobně myslím že je to jedno,ale jak psáno výše,dal bych tam co tam má být
v tomto případě 028105425C,N
Ale uvádí i druhou možnost 045 105 425 což je ten celozávitový

Napsal: 27 kvě 2021, 10:59
od standa123
pokud maji stejnou pevnost tak je to jedno ne?

Napsal: 27 kvě 2021, 11:26
od jericho-3
Použil bych ty první, bez závitu po celé délce šroubu, jsou už z konstrukce kvalitnější. Ty druhé je jen šetření a nebýt šlechtěné, patří do regálů..Za ty bych koncern nakopal do zadku..

Napsal: 27 kvě 2021, 11:57
od Hgi
ok, dobře, dám ty co tam mají být, tzn. ty s částečným závitem. Fungovalo to 300 tisíc, tak snad to bude fungovat dál i se stejnýma novýma šroubama.

Jenom je zajimavé, že ty stejný šrouby (s částečným závitem) jsou použity i na rotačce např. 66kW.atd...

Bohužel, třídu pevnosti šrouby na sobě napsanou nemají a nikde jsem se nedočetl, co to je vůbec zač.

Děkuji všem za názor! :)