Octavia 2 1,9 tdi PD 77kw kouří
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Octavia 2 1,9 tdi PD 77kw kouří
Octavia 2, 1.9 tdi PD r.v. 2008, najeto ma nestocenych 229000. S autem bylo jezdeno velmi opatrne, zadna divocina, kvalitni nafta EO bez bio+VIF, obcas Verva, Maxmotion diesel v zime.
Auto startuje napoprve i v silnem mrazu ale parkrat se mi stalo jako by chytilo jen na 3 valce a kupodivu vzdy kdyz bylo nad nulou cca +6st a jeste druhy den po dalnicni jizde. Stalo se mi to parkrat, jinach staruje normalne.
Casteji mi ale zacalo delat to, ze po nastartovani po nekolika sekundach chodu obcas slysim trosku nestabilitu ve volnobehu-zakopnuuti ale jen trochu. Kdyz to neudela, staci ujet cca 500m a kdyz zastavim tak jako by volnobeh chvilku zakopaval nez se trochu zahreje a pri jizde zacne kourit. Jak jedu koure zase ubyva a rekl bych ze uplne vymizi ale jak zastavim, po chvili zase zacne cmudit cim dal vic na volnobeh. Kdyz cmudi na volnobeh a rozjedu se, tak pri rozjezdu cmudi dost a postupne kour za jizdy zase ustava. Smrdi to jako nepalena nafta. Pred 8 mesici jsem byl na STK a emisich a auto vubec nekourilo ani nesmrdelo ani pri turovani pri mereni emisi.
U nas mechanik to pripojil na diagnostiku a rikal ze vstriky jsou dobre, a ze to bude asi gumickama na vstrikach, ze by to chtelo pretesnit. Jeste to nebylo nikdy delane, ale po precteni tohoto vlakna si nejsem jisty jestli je to tim kdyz tam "Miselin4 " pise neco o snimacim krouzku. S diagnostiky mam jen jeden obrazek, tak ho tady davam, ostatni jsem si nevyfotil. Tak bych byl vdecny kdyby mne nekdo poradil cim by to mohlo byt. Auto jinak jede normalne, ma tah i silu, diagnostika zadnou zavadu nehlasi, olej se netraci, naftovy filtr ma najeto 20 tisic. Moc dekuju za kazdou radu.
Auto startuje napoprve i v silnem mrazu ale parkrat se mi stalo jako by chytilo jen na 3 valce a kupodivu vzdy kdyz bylo nad nulou cca +6st a jeste druhy den po dalnicni jizde. Stalo se mi to parkrat, jinach staruje normalne.
Casteji mi ale zacalo delat to, ze po nastartovani po nekolika sekundach chodu obcas slysim trosku nestabilitu ve volnobehu-zakopnuuti ale jen trochu. Kdyz to neudela, staci ujet cca 500m a kdyz zastavim tak jako by volnobeh chvilku zakopaval nez se trochu zahreje a pri jizde zacne kourit. Jak jedu koure zase ubyva a rekl bych ze uplne vymizi ale jak zastavim, po chvili zase zacne cmudit cim dal vic na volnobeh. Kdyz cmudi na volnobeh a rozjedu se, tak pri rozjezdu cmudi dost a postupne kour za jizdy zase ustava. Smrdi to jako nepalena nafta. Pred 8 mesici jsem byl na STK a emisich a auto vubec nekourilo ani nesmrdelo ani pri turovani pri mereni emisi.
U nas mechanik to pripojil na diagnostiku a rikal ze vstriky jsou dobre, a ze to bude asi gumickama na vstrikach, ze by to chtelo pretesnit. Jeste to nebylo nikdy delane, ale po precteni tohoto vlakna si nejsem jisty jestli je to tim kdyz tam "Miselin4 " pise neco o snimacim krouzku. S diagnostiky mam jen jeden obrazek, tak ho tady davam, ostatni jsem si nevyfotil. Tak bych byl vdecny kdyby mne nekdo poradil cim by to mohlo byt. Auto jinak jede normalne, ma tah i silu, diagnostika zadnou zavadu nehlasi, olej se netraci, naftovy filtr ma najeto 20 tisic. Moc dekuju za kazdou radu.
Naposledy upravil(a) šulda dne 09 bře 2024, 14:04, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Úprava názvu + přesunuto.
Důvod: Úprava názvu + přesunuto.
Octavia 2 1.9 TDI PD BXE 2008
Re: Octavia 2 1,9 tdi PD 77kw kouří
Osamostatněno z https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 0&start=15
Hodí se i kód motoru a jaký kouř (bílý, šedý, černý, namodralý, cítit nespálenou naftou). To že se s tím jezdí velmi opatrně, předpokládám na spotřebu, je spíš na škodu. Těsnění vstřkovačů může být + vymačkaný uložení vstřikovačů.
Hodí se i kód motoru a jaký kouř (bílý, šedý, černý, namodralý, cítit nespálenou naftou). To že se s tím jezdí velmi opatrně, předpokládám na spotřebu, je spíš na škodu. Těsnění vstřkovačů může být + vymačkaný uložení vstřikovačů.
Člověk se pořád učí.
Re: Octavia 2 1,9 tdi PD 77kw kouří
Opatrnne jezdeni jsem myslel spise ze nejezdim stylem brzda plyn nebo zbytecne na nizke otacky co motor nici takze na spotrebu nejezdim ale zaroven auto nenicim. Motor nepodtacim, obcas mu slapnu na krk na dalnici kdyz je zahraty i k cervenemu poli at se motor vycisti a dobre projedu. Kod motoru je BXE. Barva koure asi jako ta avie, spis modrejsi a smrdi jako nespalena nafta neprijemny smrad mozna i stiplavy jak jsem nekde cetl.. Asi jak je to popsano v tom prvnim prispevku ktery je ted osamostatneny. Mechanik se dival na koncovku vyfuku a rikal ze je trochu mastny. V oleji vypada ze nafta nepribiva-nesmrdi ani olej neubyva. Menil jsem ho pred zimou. Rikal ze to muzou byt ty gumicky na vstrikach, ale prave jak jsem cetl tohle forum co je ted dane zvlast a neco o snimacim krouzku tak ted nevim jestli ty gumicky mam nechat delat a jestli neni chyba jinde. Dekuji moc za info.
Octavia 2 1.9 TDI PD BXE 2008
Re: Octavia 2 1,9 tdi PD 77kw kouří
Od neceho se odrazit musíš. Sundat viko a omrknou vačku a hydra když budou ok vytahat vstriky a dat nový těsnění a znovu složit. Nebo by se dalo taky změřit tomu tlaky.ale pokud to nebudeš delat ty sam tak to nech na mechanikovi ať to udělá podle svych znalostí
Re: Octavia 2 1,9 tdi PD 77kw kouří
Asi tak.
Čím víc budeš jenom číst, tím víc budeš "zmatenej". U PD s tímhle nájezdem to je klasika. Co ušetříš na palivu, x násobně vrazíš do údržby.
Čím víc budeš jenom číst, tím víc budeš "zmatenej". U PD s tímhle nájezdem to je klasika. Co ušetříš na palivu, x násobně vrazíš do údržby.
Člověk se pořád učí.
Re: Octavia 2 1,9 tdi PD 77kw kouří
Je mne divne ze se to objevilo behem kratke doby ten kour a tipnul bych ze po dalnicni jizde az druhy den to zacalo delat. Neni to kour jako u avie uplne, ale smrdi to po nafte a kour je videt. Smrad z oleje bych poznal, a mechanik taky. Kdyz jedu tak to postupne prestane alespon v zrcatku nic nevidim. A prave by mne zajimalo jak v puvodnim vlaknu Miselin4 psal:
Tak vyřešeno. Snímací kroužek jsme dali bez nastavení a nahodou jsme to skoro trefili asi o 0,5cm 😅děkuji za rady (https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=174750
Mohl bych mit stejnou zavadu ale moc jsem nepochopil v cem byl jeho problem kdyz napsal vyreseno ze mu to kourilo kdyby me to nekdo vysvetlil. Mechanik ma nyni moc prace tak doufam ze do 14 dnu se mne na to podiva. A samozrejme napisu pokud problem vyresim kde byla chyba, ne jak ostatni kdyz to opravi z fora zmizi a ostatni se nedovi kde byla chyba. Dekuji za info.
Tak vyřešeno. Snímací kroužek jsme dali bez nastavení a nahodou jsme to skoro trefili asi o 0,5cm 😅děkuji za rady (https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=174750
Mohl bych mit stejnou zavadu ale moc jsem nepochopil v cem byl jeho problem kdyz napsal vyreseno ze mu to kourilo kdyby me to nekdo vysvetlil. Mechanik ma nyni moc prace tak doufam ze do 14 dnu se mne na to podiva. A samozrejme napisu pokud problem vyresim kde byla chyba, ne jak ostatni kdyz to opravi z fora zmizi a ostatni se nedovi kde byla chyba. Dekuji za info.
Octavia 2 1.9 TDI PD BXE 2008
Re: Octavia 2 1,9 tdi PD 77kw kouří
Není potřeba se odkazovat na jiné téma a kor když v něm jde evidentně o problém po opravě, konkrétně špatně nastavený snímací kroužek. Za další, co je divného na tom, že se to stalo během krátké doby?
Člověk se pořád učí.
Re: Octavia 2 1,9 tdi PD 77kw kouří
Divneho je na tom to, ze u vetsiny aut se problem postupne zvetsuje, neobjevi se nahle. Ale zalezi taky o jakou zavadu se jedna. Co se tyka bezneho opotrebeni, tam se objevuji problemy postupne a je to na delsi dobu kdy je vyzadovana oprava. Kdyby nekdo vedel a stala se mu podobna nebo stejna zavada, napiste cim to bylo. Ja az to vyresim dam vedet. Moc dekuji.
Octavia 2 1.9 TDI PD BXE 2008
Re: Octavia 2 1,9 tdi PD 77kw kouří
Tak zrovna mě se stalo to samý u BKC, najeto tehdy 220tkm. Postup jak psal trhac, víko dolů, vstřiky ven. Uložení vstřikovačů vymačkaný, výměna za jinou hlavu a rovnou vše kolem. Vačka byla dobrá, vstřiky OK, záslepky byly na svým místě, výměna hyder. Btw stalo se to náhle.
Člověk se pořád učí.
Re: Octavia 2 1,9 tdi PD 77kw kouří
Aha, tak moc dekuji za info. Mechanik kdyz jsem tam byl rikal ze kdyz je to moc vymackany ze to i vlozkuji, uz to delali tak snad si s tim poradi. Pak dam vedet, ted musim jen cekat az bude mit cas.
Octavia 2 1.9 TDI PD BXE 2008
Re: Octavia 2 1,9 tdi PD 77kw kouří
No, vložkují, to ano, ale neznám borce který by to zvládnul na autě bez demontáže hlavy
Re: Octavia 2 1,9 tdi PD 77kw kouří
Tak bylo to tesnenim na jednom vstriku. Po pretesneni vsech uz nehuli, jede normale ale zmenily se hodnoty na vag.
Na teplem motoru kanalu 13:
1. vstrik -0.19mg/str
2. vstrik -0.45mg/str
3. vstrik +0.14mg/str
4. vstrik +0.49mg/str
Nemuze to byt nastavenim? Povolovalo se o 225 stupnu, ale docetl jsem se ze by melo byt u BXE 180.
Jde jemnym doladenim zmenit vstrikovanou davku ze by se 2 vstrik poopravil na tech 180 a 4 vstrik mirne povolil? Muze ovlivnit jemne doladeni - pritazeni - odtazeni vule vstrikovanou davku o tech par stupnu? Drive byli hodnoty blize nule. jak jsem dal na obrazku. Dekuji za pripadne rady.
Na teplem motoru kanalu 13:
1. vstrik -0.19mg/str
2. vstrik -0.45mg/str
3. vstrik +0.14mg/str
4. vstrik +0.49mg/str
Nemuze to byt nastavenim? Povolovalo se o 225 stupnu, ale docetl jsem se ze by melo byt u BXE 180.
Jde jemnym doladenim zmenit vstrikovanou davku ze by se 2 vstrik poopravil na tech 180 a 4 vstrik mirne povolil? Muze ovlivnit jemne doladeni - pritazeni - odtazeni vule vstrikovanou davku o tech par stupnu? Drive byli hodnoty blize nule. jak jsem dal na obrazku. Dekuji za pripadne rady.
Octavia 2 1.9 TDI PD BXE 2008
Re: Octavia 2 1,9 tdi PD 77kw kouří
Jako doladění ano, ale já osobně neznám nikoho včetně sebe kdo by to dělal podle úhloměru , já to natočím, opatrně dotáhnu, povolím o 180° a pak ještě o kousek pro sichr a zdarec..
Re: Octavia 2 1,9 tdi PD 77kw kouří
Ja premyslim proc ten 4 vstrik vyskocil na hodnotu az 0.49 a druhy na -0.45. Nemuze to byt spatnym serizenim? Dekuji za info.
Octavia 2 1.9 TDI PD BXE 2008
Re: Octavia 2 1,9 tdi PD 77kw kouří
Já myslím že ne že to seřizování se moc přeceňuje
Kdysi když PD začínaly mi jeden "odborník" tvrdil že se tam nastavuje vůle jak u ventilů, takže asi tak
Kdysi když PD začínaly mi jeden "odborník" tvrdil že se tam nastavuje vůle jak u ventilů, takže asi tak