2.0 TDI CUNA 135 kW asi vadný EGR po čištění DPF
Napsal: 29 led 2025, 20:36
Čau kluci , mám dotaz.
Seat Leon 2014 , 2.0 TDI CR 135 kW, 228 000 km , řeším časté regenerace každých 100km. Auto smrdělo jak stará Liazka , vyměnil jsem vstřikovače za nové originální a auto přestalo smrdět. Dnes jsem byl na vyčištění DPF filtru s tím, že filtr byl silně zanesen ale povedlo se ho vyčistit a zdá se v pořádku. Ale pán po čištění říkal , že se mu nezdá funkce vysokotlakého EGR ventilu a že si myslí , že zůstává stále otevřený. ŘJ ovšem neukazuje žádnou chybu , motor tahá stále stejně dobře. Ještě mě pán upozornil , když jsem odjížděl , že není dobré teď s autem jezdit dokud nebudu mít EGR ventil vyměněný , že by hrozilo opět zanesení DPF. Řešil jsem to se svým mechanikem , kterému se ovšem nezdá , že by zůstal EGR otevřený ( nefunkční ) a auto by jezdilo bez chyby v ŘJ a bez nouzového režimu. Teď nevím jak příjít na to , že je opravdu EGR rozbitý. Nechci ho kupovat a měnit zbytečně. Jinak před čištěním po ukončené regeneraci byl protitlak na DPF kolem 20 mbar. No a teď po čištění pán z DPF.CZ říkal že ten protitlak je stále vysoký a mg sazí přibývají v DPF celkem rychle - svedl to právě na údajně vadný EGR. Tudíž časté regenerace prý budou stále pokračovat. Ještě jsem dostal protokol z mašiny co DPF čistila, kde se píše 202 mBar před čištěním a 15 mBar po čištění DPF.
Jo ještě přidám jednu věc a to, že auto má od koupě ( mám ho rok ) při zahřátém motoru lehce rozhozený volnoběh. Ručička otáčkoměru se nehne, ale jde slyšet jak volnoběžné otáčky lehce zakopávají. To ustane, když zapnu výhřev zadního okna nebo sedaček, jak zatížím alternátor volnoběh je ukázkový.
Tady fotka z jejich diagnostiky , pánovi se nezdály ty hodnoty EGRu.
Seat Leon 2014 , 2.0 TDI CR 135 kW, 228 000 km , řeším časté regenerace každých 100km. Auto smrdělo jak stará Liazka , vyměnil jsem vstřikovače za nové originální a auto přestalo smrdět. Dnes jsem byl na vyčištění DPF filtru s tím, že filtr byl silně zanesen ale povedlo se ho vyčistit a zdá se v pořádku. Ale pán po čištění říkal , že se mu nezdá funkce vysokotlakého EGR ventilu a že si myslí , že zůstává stále otevřený. ŘJ ovšem neukazuje žádnou chybu , motor tahá stále stejně dobře. Ještě mě pán upozornil , když jsem odjížděl , že není dobré teď s autem jezdit dokud nebudu mít EGR ventil vyměněný , že by hrozilo opět zanesení DPF. Řešil jsem to se svým mechanikem , kterému se ovšem nezdá , že by zůstal EGR otevřený ( nefunkční ) a auto by jezdilo bez chyby v ŘJ a bez nouzového režimu. Teď nevím jak příjít na to , že je opravdu EGR rozbitý. Nechci ho kupovat a měnit zbytečně. Jinak před čištěním po ukončené regeneraci byl protitlak na DPF kolem 20 mbar. No a teď po čištění pán z DPF.CZ říkal že ten protitlak je stále vysoký a mg sazí přibývají v DPF celkem rychle - svedl to právě na údajně vadný EGR. Tudíž časté regenerace prý budou stále pokračovat. Ještě jsem dostal protokol z mašiny co DPF čistila, kde se píše 202 mBar před čištěním a 15 mBar po čištění DPF.
Jo ještě přidám jednu věc a to, že auto má od koupě ( mám ho rok ) při zahřátém motoru lehce rozhozený volnoběh. Ručička otáčkoměru se nehne, ale jde slyšet jak volnoběžné otáčky lehce zakopávají. To ustane, když zapnu výhřev zadního okna nebo sedaček, jak zatížím alternátor volnoběh je ukázkový.
Tady fotka z jejich diagnostiky , pánovi se nezdály ty hodnoty EGRu.