Stránka 1 z 1

často se rozsvěcující kontrolka DPF - Touran 2.0 TDi CFHC

Napsal: 15 úno 2025, 12:35
od lubomircharvat
Zdravím,

VW Touran 2.0 TDi s motor CFHC z r. 2013 s najetými 200tkm. Jezdí pocitově dobře, udržované auto, výfuk není čistý, ale ne zasazený a černý. Při výměně bylo víc oleje, pochybuji, že byl "přelitý". Jezdil v D v režimu "maminka, děti, škola, nákupy" a u
nás v tom pokračuje :-? Servisní regeneraci spouštím co 15-20dní. Většinou je delší, ale proběhne v pohodě.

S čím bych potřeboval poradit, je proč se rozsvěcuje kontrolka DPF před 40g a s tlaky.
Proč je po regeneraci víc než před ní?

IDE00021 Otáčky motoru 1503 /min
IDE00025 Teplota chladicí kapaliny 90.6 °C
IDE00196 Teplota motorového oleje 93.9 °C
IDE00433 Filtr částic: objem olejového popílku 0.14 l
IDE00434 Filtr částic: vypočtená hmotnost sazí 9.99 g
IDE00435 Filtr částic: měřená hmotnost sazí -3.49 g
IDE01408 Mez naplnění pro servisní regeneraci 22.41 g
IDE01409 Mez naplnění pro servisní regeneraci 40.00 g
IDE01410 Mez naplnění - přeplnění 46.50 g
IDE02234 Snímač teploty výfukových plynů 638.7 °C
IDE00427 Filtr částic: diferenční tlak 25 hPa
IDE00428 Filtr částic: ofset diferenční tlak 3 hPa

Co mi ale moc nesedí je tlak po 23 min trvající regeneraci :-?
V průběhu se diferenční tlak zvedl na 72 hPa, ofset diferenční tlak byl pořád 3 hPa.

IDE00021 Otáčky motoru 778 /min
IDE00025 Teplota chladicí kapaliny 87 °C
IDE00196 Teplota motorového oleje 90.9 °C
IDE00433 Filtr částic: objem olejového popílku 0.14 l
IDE00434 Filtr částic: vypočtená hmotnost sazí 1.26 g
IDE00435 Filtr částic: měřená hmotnost sazí 2.31 g
IDE01408 Mez naplnění pro servisní regeneraci 22.41 g
IDE01409 Mez naplnění pro servisní regeneraci 40.00 g
IDE01410 Mez naplnění - přeplnění 46.50 g
IDE02234 Snímač teploty výfukových plynů 189.7 °C
IDE00427 Filtr částic: diferenční tlak 29 hPa
IDE00428 Filtr částic: ofset diferenční tlak 3 hPa

Co je špatně? popř. co dělám špatně? měřím relevantní data?

Re: často se rozsvěcující kontrolka DPF - Touran 2.0 TDi CFHC

Napsal: 17 úno 2025, 14:56
od Woko_O
Rozsvicí se proto, protože se nedokončí regenerace, tím jak manželka jezdí málo a proces nemá šanci proběhnout.

Když se rozsvítí, stačí auto vzít na dálnici na 30 minut ať si může odfouknout. Úplně ideálně nekupovat diesela na tyhle couračky

Re: často se rozsvěcující kontrolka DPF - Touran 2.0 TDi CFHC

Napsal: 18 úno 2025, 07:56
od roman1648
To je pořád dokola, lidem to nevysvětlíš, u nás na vesnici je to to samé, samá nafta a pak mudrují že mu "nefunguje PDF" :crazy:

Re: často se rozsvěcující kontrolka DPF - Touran 2.0 TDi CFHC

Napsal: 18 úno 2025, 10:28
od exiter
Kámoš má to stejné,to samé auto jezdí z práce do práce to má 2km, z kopce vyřazuje atd. Kontrolka DPF a více oleje vždy,+ ještě se mu zanáší klapka sání (to blikne kontrolka motoru), nevysvětlim mu to...

Re: často se rozsvěcující kontrolka DPF - Touran 2.0 TDi CFHC

Napsal: 18 úno 2025, 10:44
od roman1648
Švagrové na OII CAYC jsem měnil EGR už třikrát, pokaždé beton, kde je pak ta úspora :roll:

Re: často se rozsvěcující kontrolka DPF - Touran 2.0 TDi CFHC

Napsal: 18 úno 2025, 12:22
od tiguan2
roman1648 píše: 18 úno 2025, 10:44 Švagrové na OII CAYC jsem měnil EGR už třikrát, pokaždé beton, kde je pak ta úspora :roll:
Romane, to asi něčím bude....podtáčení, vstřik ko atd. Jestli teda nenajede 60tiskm za rok

Re: často se rozsvěcující kontrolka DPF - Touran 2.0 TDi CFHC

Napsal: 18 úno 2025, 15:28
od roman1648
hmmm,přesně,najede tak 8tis (noteeth)