Stránka 1 z 4

SDI studené cuká

Napsal: 14 led 2008, 19:41
od MirekX
Ahoj
Prosím o radu. kamarád koupil Fabii 1,9 SDI rok 2002, motor ASY. Najeto podle tch 13O tis?? (asi víc)
Má následující problém. Studený to krásně chytne na otočení, ale po rozjezdu to začne dost cukat, jak by to šlo na 1-2 válce. To vše jen do cca 1100 ot. Jak se ty otáčky překonají, tak už to jede úplně normálně a jak se to ohřeje (teď tak 5km) tak už je to taky dobrý. Prostě cuká (ale hrozně) jen studený a jen do 1100 ot. (ale volnoběh OK) Žádnej kouř není vidět, VAG nic, jen tam byla chyba nevěrohodný signál altiku DF, tak smazáno. Co vy na to? Díky :)

Napsal: 14 led 2008, 22:50
od MirekX
jsem si myslel, že studený cukají jenom benzíny. A ono i SDIčko :o

Napsal: 14 led 2008, 23:04
od Huml
člověče tak to seš asi třetí kdo má tento problém během dvou dnů( i ty otáčky, na chlup stejně všichni uvádí 1100ot.), jestli to nebude nějaká vlastnost těch SDI, říkal jsem si měřící vstřik, ale hned 3 najednou asi ne, spíš jestli neblbne klapka, EGR to pravděpodobně nebude, jeden říkal, že ho tam vůbec nemá(odpojenej)

Napsal: 15 led 2008, 07:42
od MirekX
a dá se ta klapka nějak vyzkoušet? třeba by mohla být jen zasekaná (ale EGR je z druhé strany , tuším) ale při zapnutí klíčku z tý klapky jde bzučení, to jsme si všimli.... Co kdyby se odpojila??

Napsal: 26 zář 2012, 11:50
od pfujara
Už to někdo vyřešil? Mám najeto 160.tis. a stejný problém. Zkoušel jsem test teploty paliva a nejsem z toho moudrej podle mě je test neuspěšný. Mrkněte na přílohu. Díky za radu. Obrázek

Napsal: 26 zář 2012, 16:25
od Tomas.cz
Když vytáhneš ten konektor z klapky tak pokud není nějak mechanicky zaseklá tak se otevře na maximum a do paměti závad se uloží chyba.
Motor má o něco "hrubší" zvuk potom.

Tady vlastně když zaslepíš egr tak jednotka to nijak nepozná, třeba u SDi PD je už v sání za klapkou snímač tlaku a teploty tak to jednotka zjistí hned.

Napsal: 26 zář 2012, 16:35
od cosby
Filtrem úpaliva to asi nebude,že?Co tak ráno nastartovat a hned sledovat teplotu vody Vagem.Jedno se mi stalo,bylo ráno okolo 5 stupňů,měřil jsem čidlo.Po nastartování ukazovalo ok,jak se postupně zahřívalo tak při cca 15 stupńích najednou hodilo nesmyslnou hodnotu a po chvíli zas ok-okolo 25 stupňů a pak už šlo dobře.

Napsal: 26 zář 2012, 16:50
od pfujara
Palivový filtr a aditiva bylo první co jsem udělal. Dělá to ihned po nastartování dokud se motor neohřeje. Jedno jestli na volnoběh nebo za jízdy. Nad 2tis. otáček jde OK. Zkoušel jsem akční členy a vše se zdá OK jenom je předvtřik pod čárama a kontrola čidla teploty paliva v čerpadlu je jak vidíte v předchozím příspěvku. Dle Visu v základním nastavení skupina 7 ale tam mě to hodí chybu! Nerad bych zbytečně měnil čidlo. Kde ještě tuto teplotu mohu zjistit? Díky za radu.

Napsal: 26 zář 2012, 18:11
od UchoTD
nastav si predvstrek,na studeno to má málo nafty..nedymí to na bielo keď tomu stupíš plný?

Napsal: 26 zář 2012, 18:13
od roman11ééé
mi to taky dělalo,ale vyměnil jsem vzduchovy filtr za oreginal a přestalo to předtim tam byl nějaky ten činsky vika nebo kika nevim jak se tomu nadava....

Napsal: 26 zář 2012, 18:31
od pfujara
Motor se začal hádat postupně, nejdřív tak jednou za týden a teď už to dělá furt jako by u benzínu blbla svíčka. Chytá bez problému, po zahřátí běží jak víno tak mám podezření na to čidlo teploty paliva, jde nějak zkontrolovat abych věděl že ukazuje tak jak má? Chyby v řídící jednotce žádné nebyli. Nastavím předvstřik ale moc tomu nedávám, filtr zkusím vyměnit. Díky za zkušenosti.

Napsal: 26 zář 2012, 18:33
od cosby
Musíš ty čidla měřit od studeného startu po zahřátí a nesmí během zahřívání vyhodit nějaký nesmysl.

Napsal: 26 zář 2012, 18:49
od pfujara
Chápu ale mě to dle Visu hodí chybu hned a je potřeba kontrolovat čerpadlo. Potřeboval bych vědět kde najdu tuto teplotu paliva v bloku měřených.

Zjistil jsem že kontrola snímače šoupátka a nastavače množství paliva mě též hodí chybu viz. obrázek:
Obrázek

Studený motor:

Obrázek

Teplý motor:

Obrázek[/img]

Napsal: 27 zář 2012, 06:44
od sedan
Tak já jsem další s tímto problémem (noteeth) , zkoušel jsem plno věcí které my byli doporučeny (egr zaslepený, klapka odpojená, předvstřik seřízen) , ale pořád stejný. Někde jsem vyčetl že někdo "čistil vstřiky" tím způsobem že do nádrže (při rezervě) nalil 1L VIFu ujel cca 20km a auto odstavil přes noc. Poté jel auto projet a měl kladný výsledek (nevim jaký měl problém a čeho se to týkalo). Tak jsem zkusil to samý 8) , no a výsledek byl takový že se to po dvou ranních startech neprojevilo. Ale po donatankování a přidání VIFu a ujetí cca 300km se to zase začíná projevovat. Možná to byl jen pouhý PLACEBO EFEKT (LOL) ale zkušenost je taková. Spíš mě zajímá čím to teda může být :D ????

Napsal: 27 zář 2012, 10:06
od UchoTD
skús vyčistit vstreky tak ako to radia ľudom s PD-čkami VIFOM z fľašky.