Stránka 1 z 2
Sedo-modry dym
Napsal: 18 led 2008, 20:06
od alfik
Cau chalani.Spozoroval som na mojej Alfe,ze mi zacala dymit tak sedo-modro.Aj za studena a za tepla mozno este viac a smrdi to z vyfuku jak LIAZKA.Mam novy termostat aj palivovy filter.Ale pocujem z turba nejake divoke zvuky.Dost zacalo hucat a chrci to jak spatne lozisko.Teda asi to ide z turba.Co vy na to???

Napsal: 18 led 2008, 22:15
od TDI tech
No ak je dym sfarbeny na modro to nevesti nic dobre. Modry dym = olej. Najprv musis zistit pravdepodobny unik oleja. Moznosti su viac: Piestne kruzky, Semeringi na ventyloch, turbo.
To vylucis asi takto: Ak motor dymy na modro za kazdym ak pridas plyn (akcelerujes) tak to mozu byt kruzky alebo semeringi. Ak vidis modry dym za kazdym ked uberies plyn napr. pri preradzovani a z teba vyleti modry mrak, tak je to urcite turbo. Klzne puzdierka (loziska) su opotrebene. To zistis aj tak ze das dolu nasavaciu hadicu (tu medzi vzduch. filtrom a turbom) tak aby si sa rukou dostal k lopatkam duchadla.
Chytis osku (rotor) (nie lopatky) do prstov a skusis snou hybat. Ak ma volu v smere axialnej osi rotora (dopredu-dozadu) turbo je v prdely.
V radialnej osi (kyvanie do stran a hore-dolu) volu moze mat a aj prirodzene ma, je v poriadku. Presne na stred osi ho vystredi az tlak oleja pri nastartovanom motore, vtedy je presne vstrede a nelieta do stran takze sa nemusis bat.
Napsal: 19 led 2008, 14:46
od alfik
jojo píše:No ak je dym sfarbeny na modro to nevesti nic dobre. Modry dym = olej. Najprv musis zistit pravdepodobny unik oleja. Moznosti su viac: Piestne kruzky, Semeringi na ventyloch, turbo.
To vylucis asi takto: Ak motor dymy na modro za kazdym ak pridas plyn (akcelerujes) tak to mozu byt kruzky alebo semeringi. Ak vidis modry dym za kazdym ked uberies plyn napr. pri preradzovani a z teba vyleti modry mrak, tak je to urcite turbo. Klzne puzdierka (loziska) su opotrebene. To zistis aj tak ze das dolu nasavaciu hadicu (tu medzi vzduch. filtrom a turbom) tak aby si sa rukou dostal k lopatkam duchadla.
Chytis osku (rotor) (nie lopatky) do prstov a skusis snou hybat. Ak ma volu v smere axialnej osi rotora (dopredu-dozadu) turbo je v prdely.
V radialnej osi (kyvanie do stran a hore-dolu) volu moze mat a aj prirodzene ma, je v poriadku. Presne na stred osi ho vystredi az tlak oleja pri nastartovanom motore, vtedy je presne vstrede a nelieta do stran takze sa nemusis bat.
Ten dym ide skor ked pridam.Keby to ale boli gufierka,alebo kruzky tak by to malo aj horsie starty,nie?A zacalo to tak zo dna na den.
Napsal: 22 led 2008, 00:44
od TDI tech
Podla toho co pises tak bpravdepodobne budu zle semeringi na ventiloch.
Re: Sedo-modry dym
Napsal: 23 led 2008, 13:56
od alfik
alfik píše:Cau chalani.Spozoroval som na mojej Alfe,ze mi zacala dymit tak sedo-modro.Aj za studena a za tepla mozno este viac a smrdi to z vyfuku jak LIAZKA.Mam novy termostat aj palivovy filter.Ale pocujem z turba nejake divoke zvuky.Dost zacalo hucat a chrci to jak spatne lozisko.Teda asi to ide z turba.Co vy na to???

Zdar chlapi.Tak moje turbo to uz ma za sebou.Dnes som isiel z obchdaku,rozbehol som sa 1,2,3 zrazu rachot,chrcanie jak svina,za mnou dym ze som nevidel meter za seba a bolo to.Musel som ist na 1200 otackach,aby som sa ako tak dostal domov.Tymto sa na vas obraciam,ci niekto nema turbo na predaj.Napiste cislo,ja zavolam.

Napsal: 25 led 2008, 18:55
od alfik
jojo píše:No ak je dym sfarbeny na modro to nevesti nic dobre. Modry dym = olej. Najprv musis zistit pravdepodobny unik oleja. Moznosti su viac: Piestne kruzky, Semeringi na ventyloch, turbo.
To vylucis asi takto: Ak motor dymy na modro za kazdym ak pridas plyn (akcelerujes) tak to mozu byt kruzky alebo semeringi. Ak vidis modry dym za kazdym ked uberies plyn napr. pri preradzovani a z teba vyleti modry mrak, tak je to urcite turbo. Klzne puzdierka (loziska) su opotrebene. To zistis aj tak ze das dolu nasavaciu hadicu (tu medzi vzduch. filtrom a turbom) tak aby si sa rukou dostal k lopatkam duchadla.
Chytis osku (rotor) (nie lopatky) do prstov a skusis snou hybat. Ak ma volu v smere axialnej osi rotora (dopredu-dozadu) turbo je v prdely.
V radialnej osi (kyvanie do stran a hore-dolu) volu moze mat a aj prirodzene ma, je v poriadku. Presne na stred osi ho vystredi az tlak oleja pri nastartovanom motore, vtedy je presne vstrede a nelieta do stran takze sa nemusis bat.
Jojo,Mas to nejake pomylene.......
Na volnobeh pridat a pokud pri axceleraci pujde modry dym muze to byt pravdepodobne turbo a pokud ten kour vyjde spise pri deaxceleraci jde nespise o vybehany ci jakkoliv poskozeny motor at uz vydrenim valci ci spatnymu vstrikovaci.
Celkem jednoduchy test provedes kdyz sundas vyfuk s turba..pokud je tam prusak oleje je jasne ze mas turbo v haji.V sani olej bude vzdycky ,do sani je svedeny odfuk s vany takze tam to muze byt sporne...ale pokud by te ze sani vytekl s interkoleru pul litru a vice oleje to je taky spatne a nemusi to byt vubec turbem ale motorem ktery je vybehany...
Napsal: 25 led 2008, 20:41
od TDI tech
No nesuhlasim s tebou. Ak je turbo v haji a ty pridavas plyn zvysujes aj tlak oleja. Tlak oleja roztahuje (odtlaca) axialne loziska (puzdierka) smerom k loziskovej skrini, tym padom nedovoli abi unikol olej vonku lebo vlastne samotne loziska utesnuju (resp. upchavaju) vzniknutu volu. Akonahle uberies plyn tlak oloja poklesne, spolu snim poklesne aj pritlacna sila ktora z vnutra tlaci na loziska tie sa stiahnu spat k sebe a olej unikne von. No a to tvoje turbo to uz muselo byt riadne vprdeli ak steba olej lietal aj pri akceleracii. Sak to ti uz muselo drat lopatky rotora o stator. To si musel riadne pocut pilenie ako ich derie (hobluje) o stator. A cela oska musela mat aspon 10mm volu po axialnej osi!
Napsal: 26 led 2008, 09:50
od alfik
jojo píše:No nesuhlasim s tebou. Ak je turbo v haji a ty pridavas plyn zvysujes aj tlak oleja. Tlak oleja roztahuje (odtlaca) axialne loziska (puzdierka) smerom k loziskovej skrini, tym padom nedovoli abi unikol olej vonku lebo vlastne samotne loziska utesnuju (resp. upchavaju) vzniknutu volu. Akonahle uberies plyn tlak oloja poklesne, spolu snim poklesne aj pritlacna sila ktora z vnutra tlaci na loziska tie sa stiahnu spat k sebe a olej unikne von. No a to tvoje turbo to uz muselo byt riadne vprdeli ak steba olej lietal aj pri akceleracii. Sak to ti uz muselo drat lopatky rotora o stator. To si musel riadne pocut pilenie ako ich derie (hobluje) o stator. A cela oska musela mat aspon 10mm volu po axialnej osi!
Zatial som to este nevidel,nemam kedy zhodit to turbo.Dostanem sa k tomu az buduci tyzden.A to som aj pocul,ale prdlo mi to kilometer pred domom,tak som to uz dosiel na tom.A rachoti to aj na volnobeh jak svina.
Napsal: 26 led 2008, 18:33
od alfik
Jojo,odkial si?
Napsal: 26 led 2008, 21:11
od TDI tech
Pozri sa do svojich SZ
Napsal: 27 led 2008, 09:41
od alfik
jojo píše:Pozri sa do svojich SZ
V SZ nemam ziadnu spravu.
Napsal: 27 led 2008, 10:53
od TDI tech
Skus pozriet do SZ teraz. Preposlal som to este raz.
Napsal: 27 led 2008, 11:57
od alfik
Poslal som ti tiez SZ.Napisalo mi odoslana,ale zostala ulozena v nedorucenych,tak dufam ze ti prisla.
Napsal: 27 led 2008, 12:01
od Peete
alfik píše:Poslal som ti tiez SZ.Napisalo mi odoslana,ale zostala ulozena v nedorucenych,tak dufam ze ti prisla.
hned jek si ji precte, tak se presune do odeslanych.

Napsal: 27 led 2008, 12:07
od alfik
Peete píše:alfik píše:Poslal som ti tiez SZ.Napisalo mi odoslana,ale zostala ulozena v nedorucenych,tak dufam ze ti prisla.
hned jek si ji precte, tak se presune do odeslanych.

Thank you
