Stránka 1 z 2
Kdy se vyplatí DIESEL?
Napsal: 28 srp 2006, 09:55
od BATMAN
Prave shanim nejake novejsi auto v rozmezi 120-150k a pri prochazeni autobazaru jsem z jakesi ironie zabrousil i do AAA kde se me prodejce zeptal , po tom co jsem mu rekl ze se divam po nejakem Dieselu, na otazku kolik km rocne najezdim.
Docela me tim uzemnil ale otazka je vlastne docela na miste.
Proto se ptam: Vyplati se mi koupit diesela kdyz jezdim cca 1000km/mesic???
Vyplati se pri tehle kilometrazi kupovat diesela vzhledem k narocnejsi udrzbe na provoz oproti benzinu?
Napsal: 28 srp 2006, 10:02
od Batistuta
Na to neni vůbec jednoduché odpovědět . Záleží to na hodně věcech. Existuje na to vzorec,ale z hlavy ho nevim. Možná,že ho nahodí někdo jinej,já jsem ho naposledy viděl někde ve Světě motorů. Jinak já mám radši ropu,přestože mi nafta smrdí a benzín voní.

Napsal: 28 srp 2006, 10:15
od origoš
Není to jenom o kilometrech. Je to každopádně bezpečnější, protože nafta nevybuchuje. Pokud nechceš v autě uhořet, a v případě nehody k tomu není nikdy daleko, tak benzín nebrat. Plyn už vůbec ne.
Napsal: 28 srp 2006, 19:31
od stinger
Origoš - souhlas
A nějaké vzorce

jo fajn když mám auto na podnikání, tak si musím spočítat že na tom neprodělám a minimalizuju náklady, ale pro normální ježdění to je IMHO docela blbost. To bych musel jezdit žebřiňákem aby mě to nic nestálo.
Napsal: 28 srp 2006, 20:39
od lt.kubosh
origoš píše:Není to jenom o kilometrech. Je to každopádně bezpečnější, protože nafta nevybuchuje. Pokud nechceš v autě uhořet, a v případě nehody k tomu není nikdy daleko, tak benzín nebrat. Plyn už vůbec ne.
Hmm, to je zavadejici. On totiz nevybuchuje ani benzin. Vybuchuji vypary a to jeste ve vcelku dost konkretnim pomeru s kyslikem (vzduchem). Jinak mas pravdu, ze rozlity benzin se snadneji zapali nez nafta. Ale kdo videl horet kamion, ten mi da zapravdu, ze to nikdo neuhasi.
Jinak k dieselu. Pokud chces nejake SDI nebo slabe TDI v porovnani motory 1.4i / 1.6i v mensim aute (Octavia/Golf) a jezdis v ramci rychlostnich limitu, tak se to skoro nevyplati.
Pokud premyslis o velkem tezkem voze (Omega/A6...), tak treba 2.5TDI a 2.5V6i je velmi rozdilne uz pri male kilometrazi (cca 1000km) mesicne. U Quattra se rozdil zase kapku zvysuje.
Napsal: 28 srp 2006, 21:06
od Batistuta
Ten vzorec je hodně zajímavej a asi spousta lidí by koukala,jak se jim to jejich naftové auto nevyplatí a nemá to nic společnýho s podnikáním. On se ptal jesli benzín nebo ropu a ten vzorec je na to skvělěj,jako první úsudek,neřikám,že ten rozhodující. Mě osobně ten vzorec nezajímá,chtěl jsem ropu,tak jí mám a jestli to sem tam něco stojí,tak mi to neva. Na druhou stranu,peněz neni nikdy moc a chápu,že když má člověk auto vyloženě jako spotřební materiál,nechce s ním řešit nějaké problémy,nezajímá ho tuning,závody,zrychlení a pod.,tak zvolí tu nejlevnější variantu a nemusí to mít vůbec nic společného s podnikáním. Stačí se jen podívat,kolik tady třeba jezdí Fabií HTP

a podobných lenochodů,kteří ovšem umí jezdit za 5L benzínu,malé pov.ruč.,jsou v záruce a další výhody.....ale ...????fuj
Napsal: 28 srp 2006, 21:13
od stinger
Sto lidí, sto názorů...

Napsal: 29 srp 2006, 07:32
od origoš
Prostě řekněme to takhle: Diesel není úplně pro každého.
Napsal: 29 srp 2006, 09:51
od Rybízek
ten vzorec je jednoduchej vezmeš si cenu benzína a cenu diesla a cenu benzína obecně platí že sou diesly dražší. z toho rozdílu si zpočítaš počet litru nafty a pokud víš kolik to auto žere a zjištíš kolik na to najedeš kilometru a od tohodle počtu km se ti vyplatí diesel.v momentě kdy ale píšeš že najedeš 1000 km mesíčne tak se ti z tohodle hlediska nevyplatí ale jsou tam jina obrovská plus a u ojetého auta ten rozdíl ceny nebude tak markatní.
Napsal: 11 zář 2006, 22:17
od Sid
Může mi někdo objasnit co znamená náročná údržba nafťáku ve srovnání s benzíňákem? Máme obojí a zatím mi to vychází spíš obráceně, tak např. na naftíkovi jsem zatím nemusel měnit ani víčko rozdělovače, ani palec a už vůbec ne zapalovací svíce

. Jinak oleje, filtry a rozvody jsou stejný

.
Napsal: 12 zář 2006, 07:44
od Kornout
Rybízek píše:ten vzorec je jednoduchej vezmeš si cenu benzína a cenu diesla a cenu benzína obecně platí že sou diesly dražší. z toho rozdílu si zpočítaš počet litru nafty a pokud víš kolik to auto žere a zjištíš kolik na to najedeš kilometru a od tohodle počtu km se ti vyplatí diesel.v momentě kdy ale píšeš že najedeš 1000 km mesíčne tak se ti z tohodle hlediska nevyplatí ale jsou tam jina obrovská plus a u ojetého auta ten rozdíl ceny nebude tak markatní.
No a taky se musí brát v úvahu případná prodejní cena toho vozidla, až se ho člověk bude jednou chtít zbavit.
Další aspekt věci je ten, s jak naloženým autem člověk jezdí, popř jestli tahá vlek, tam pak ty rozdíly ve spotřebě už jsou dosti markantní, to samé platí i o rychlosti jízdy, ve všech těchto případech jsou naftová auta podstatně uspornější a ten krouťák poznáš hned v prvním kopci.
Třeba u aut typu Alhambra, Zafira bych to neřešil vůbec, tam je to znát hned.
Potom ještě docela dost lidí (včetně mě) má další podstatnej argument a to zdroj levnější nafty, ono kupovat za 20kč, nebo 30kč litr už je sakra znát.
Napsal: 12 zář 2006, 08:18
od reesha
Kornout píše:
Potom ještě docela dost lidí (včetně mě) má další podstatnej argument a to zdroj levnější nafty, ono kupovat za 20kč, nebo 30kč litr už je sakra znát.
A nebo něco jiného
Pro ty kdo neviděli, mrkněte tady ...
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?p=30981#30981
Napsal: 12 zář 2006, 20:03
od origoš
Česká vynalézavost nezná mezí. Hlavně pokud jde o to něco očůrat. Ale úplně novej olej není to škoda? Nejdřív osmažit a teprve potom vychrochtat.
Napsal: 12 zář 2006, 21:55
od Kornout
No to sem tam

to si asi vytisknu a dám na nástěnku do dílny, pro ty co mi pořád nevěří, že se na to běžně jezdí.
Napsal: 13 zář 2006, 20:45
od origoš
Nikam nic nedávej, nebo to bude zachvíli nedostatkovej artikl. Když nevěří, tak ať jezdí k pumpě!